gravida inom tung äldrevård!
alla ni gravida som arbetar inom tung äldrevård.. hur har ni det på jobbet? gör ni lika mkt av det tunga arbetet som den övriga personalen? hur ser era arbetsdagar ut?
alla ni gravida som arbetar inom tung äldrevård.. hur har ni det på jobbet? gör ni lika mkt av det tunga arbetet som den övriga personalen? hur ser era arbetsdagar ut?
jag vet ju inte hur det ser ut på andra boenden, eftersom jag bara vart på ett par enstaka. men jag hör ju från andra som kommit nya till oss och säger att vi har extremt mkt att göra som inte andra boenden har, men vet ej varför...
vi har 3 våningar, stentrappor, 50% dubbelbemanningar (några som väger runt 90kg), 13 boende, 4 personal,
väldigt mkt städningar, små trånga utrymmen i städskrubbar, liten tvättstuga, liftar som man får "kroka om" för att komma in på toaletten, vilket betyder att man får stå på tå och sträcka sig..
vad jag inte förstår då är att så många ansöker om havandeskapspenning, om dom nu utför jobbet på samma sätt som alltid, gör lika mkt som alla andra, och inte tkr att det är jobbigare än innan dom va gravida :S
tro mig, det funkar inte.. personen i fråga förstår inte och mer ofta motarbetar han personalen..