Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Det hade ökat till 4645, det måste väl ändå räknas som godkänt va? Det är ju mer än fördubblat på tre dagar. :)
Det hade ökat till 4645, det måste väl ändå räknas som godkänt va? Det är ju mer än fördubblat på tre dagar. :)
Ariellan- Var tog du blodprovet eftersom du kunde få resultatet efter bara några timmar?
finee-Hur går det för dig ? Vilken vecka är du i nu? Vilket datum är barnet beräknat att komma?
Det går bra! Jag är i vecka 26 nu. Kan knappt tro att det är sant. Så tacksam. Bästa beslutet i mitt liv att åka till Dr D. Jag har dock sedan vecka 22 på eget bevåg börjat trappa ut prednisolonet ordentligt. Dr D ville att jag från v 24 ska stå på 10 mg och fortsätta med det graviditeten ut. Men jag siktar på att vara helt kortisonfri om ca tre veckor. Står på 5mg nu oxh går ned till 2,5mg om tre dagar. Därefter 1,75mg. Vi får se hur det går. Hittills ser mina FBC bra ut! Leukocyter o neutrofila har såklart gått ned (de går ju upp av kortisonet). Bebis mår bra enligt MVC. Dr D har inte ordinerat något extra dropp eller tyckt sig se någon immunattack. Jag rekommenderar inte andra att mixtra med medicinerna på eget bevåg om man inte är bekväm med det. Men alla mina FBC har sett så bra ut. Det var just kring ägglossning o insättning det var svajigt. Men sen har det varit bra. Kände mig mest övermedicinerad... Så jag testar att gå på min magkänsla. Om det börjar svaja i mina FBC så får jag väl återinsätta kortisonet igen tänker jag. Hade aldrig våga sätta ut prenisolonet om FBC hade varit oroligare. Hoppas att allt går bra!
Hur går det för dig UndrandeSökare?
Önskar er stort lycka till!
Den här frågan hör kanske inte riktigt hit men ni verkar ha sån koll på allt...någon som vet om blodprov för att mäta kortisol ska tas på någon viss cykeldag? Och hur är det med prov för att se om ägglossning skett, dag 21 står det att det ska tas men gäller det även mig som tex sist inte hade äl förrän dag 18 i cykeln?
finee- Ja, jag hoppas också att nivåerna stigit tillräckligt efter 2 LIT. Vill komma i mål nångång, har kämpat i så många år.
Vad ska hon heta?
Ajdå hoppas du får pravidel. När i cykel ska man testa prolaktinet? Morgon, fastande?
Lycka till när det väl beger sig:)!
Förutom att mensblodstestet var positivt så har även mitt prolaktinvörde ökat igen. Har legat lågt och fint sedan graviditeten med sonen 2015, men nu är jag uppe på 600 mIE/L igen. Suck, trodde verkligen att just det problemet var ett avslutat kapitel. Hoppas nu få Pravidel utskrivet igen och att jag inför nästa behandling kan lyckas få ned det under 300 på kort tid, liksom vid min lyckade graviditet.
TSH på 1,1 är väl att betrakta som okej ändå?
Är så kluven då jag får så sjukt många biverkningar av kortison, vill verkligen börja trappa ner det. Är konstant hungrig, kissar flera gånger på nätterna, hög puls och hjärtklappning och vaknar varannan timme på nätterna. Visst kan vissa symtom bero på graviditeten i sig, men inte hög puls och hjärtklappning...hjärtat slår så hårt att det är svårt att somna på kvällen...
När började du trappa ner Finee?