• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

LadyMaria skrev 2018-04-18 21:36:31 följande:

Har fått tid hos min hemortsläkare imorgon, får se vad som händer. 

Vart i processen är ni nu? 

Låter bra att du får hjälp av din hemortsläkare.

Dr D kunde inte hjälpa mig, hans behandling funkade inte på mig och då hade han inget mer att erbjuda. Så vi reste till London till Dr Gorgy istället och gjorde en ny större immunutredning hos honom. Där det förutom NK-celler och de prover Dr D tar, även togs prover på KIR, LAD, biopsi av slemhinnan etc

Det visade sig att jag som jag misstänkte har för låga LAD-nivåer. Det är blockerande antikroppar som ska skydda embryot från kvinnans immunförsvar, och om man har för låga LAD så räcker det inte med vanliga immunmediciner måste vara LIT också. Så jag kommer nu göra 2 LIT med en månad emellan varje, och sen ta om LAD-provet igen för att sa att se att nivåerna har ökat tillräckligt innan jag gjör nästa insättning i Riga. Vi har 5 blastos i frysen hos Avaclinic som är friska kromosommässigt efter PGS.
    Så det är där vi är just nu.
  • UndrandeSökare
    Ladylufsen skrev 2018-04-18 20:55:37 följande:
    Vilken rabattkod är det som gäller för werlabs? Jag har senaste gångerna kört LCFH (eller om bokstäverna är i annan ordning), fick då 10 procent sist men har för mig att det tidigare varit 20 procent? Kanske minns fel. 
    Ja, det stämmer att "LCHF" ger bara 10& rabatt nu (tidigare 20%)
    Alla rabattkoder som jag hittar just nu ger endast 10% rabatt hos Werlabs
    Bland annat dessa:
    Louise
    LCHF
    WERLABSOK10

Tyvärr har rabattkoden "fertilitetsguiden" också gått ut.
    Men om det är någon som hittar en rabattkod som ger mer än 10% rabatt hos Werlabs så får ni gärna tipsa om den koden här.
  • UndrandeSökare

Om det är någon som undrar vad LAD-test och LIT-behandling är så kan man läsa här:

LAD-test: www.repro-med.net/leukocyte-antibody-detection-lad-test

LIT-behandling: www.repro-med.net/lymphocyte-immunization-therapy-lit

Så här skriver Serum på sin hemsida om LAD/LIT:

In normal pregnancy, the cells of the mother?s immune system need to recognise the embryo as being foreign cells. This is the first step to producing protective blocking antibodies to shield the embryo from attack by the mother?s immune system. In some women, we find a failure to make antibodies capable of recognising embryonic cells. In the laboratory, as a proxy for embryonic cells we use white blood cells from the male partner on the theory that if the mother?s blood does not carry antibodies to these cells, she is more likely to lack the antibodies that can bind (and allow recognition of) embryonic cells made from his genetic material (the LAD/antipaternal antibody test). In cases where a low LAD is associated with repeat miscarriage, a technique called LIT (lymphocyte innoculation therapy) can be helpful.  Alloimmune problems can be particularly severe when the male and female partner have very similar cell surface markers e.g. DQalpha.
    www.ivfserum.com/immunological-treatment-for-ivf/

• UndrandeSökare
    Grodan7 skrev 2018-04-19 20:05:20 följande:

Jag ska göra IVF nr 3 snart. Tar Prednisolon sedan första sprutdag och ska ta Trombyl sen. Från vilken dag har ni som tagit det vid IVF tagit det? Jag har gjort 4 inseminationer varav den andra slutade i missfall. Sedan 2 IVF där jag inte blivit gravid. Har inte gjort någon utredning men läkaren gick med på Prednisolon eftersom jag sa att jag varit förkyld 1 eller 2 gånger på 4 år. Så kanske ett lite för starkt immunförsvar.

Tack på förhand och lycka till alla här!

Välkommen hit till tråden!
    Alla här tar nog både Trombyl 75mg och prednisolon. Ofta tillsammans med Fragmin och Intralipiddropp. Så här är du i gott sällskap !

Hur många mg prednisolon ska du ta?

Jag har inte gjort ivf, men när jag försökte naturligt skulle jag börja cd7 med prednisolon och runt cd20 tror jag med Trombyl.

Men jag hoppas någon av ivftjejerna här kan hjälpa dig svara på dina frågor !

Välkommen hit !
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-04-19 14:37:27 följande:
    Jag fick tid idag för kub i vecka 12+4, är på 8+0 idag...har redan varit på ett privat på kliniken i Kalmar, hur många ?får? man göra privat utan att dom tror att jag är galen liksom? Skäms nästan över att boka ett till...men tänkte göra ett runt vecka 10...
    Blir det inte väldigt dyrt med alla privata vul?
    Tror inte det finns någon begränsad "mängd vul" man får göra, men kan ju bli dyrt om du ska betala för alla dem...

Bra att du fått KUB inbokat. Ska du göra NIPT också? Hos vissa Landsting får man tydligen göra NIPT istället för KUB tror jag.
  • UndrandeSökare
    Grodan7 skrev 2018-04-19 22:21:02 följande:

Tack för det! Intressant tråd! Jag tar bara 10mg Prednisolon. Har ju ingen utredning bakom mig och har inte heller upprepade missfall. Men läkaren var ok med Prednisolon och skrev ut den dosen. Jag hade inte velat ha högre nu heller utan utredning utan jag provar såhär.

Fragminsprutor och Intralipiddropp har ni fått det efter utredning i Athen?

Låter bra att du får prednisolon 10mg utskrivet.

Vissa av oss här (som tex jag) får upprepade missfall, medan andra har svårt att bli gravida.

Ja, Dr D på Life clinic brukar skriva ut Trombyl, Fragmin, prednisolon och Intralipiddropp till de flesta av sina patienter. Men några behöver också starkare saker som Neupogen och/eller Humira. Allt beroende på vad Dr Ds utredning visat. Har tar blodprover och skickar till ett labb i USA för analys vid utredningen.

Han brukar också rekommendera alla sina patienter att de ska ta Omega 3, d- vitamin och folsyra. Så om du inte redan tar det så kan det vara ett tips. Jag använder Eskimo 3 pure kapslar (omega 3) och den kan jag rekommendera.

Många här gör också Mensblodtestet, det gör man hemifrån och postar till kliniken Serum i Aten. Om några baciller hittas som inte ska vara där så får man ett EU- recept som man kan lösa ut på Apoteket i Sverige. Man kan ha baciller även om man inte har symptom och även om de svenska testerna inte visat något. Om något hittas måste både mannen och kvinnan samtidigt för annars bollar man bara bacillerna mellan varandra. Om du googlar på ivsserum Aten infection screening så hittar du informatipnsdokumentet på Serums hemsida som beskriver hur man gör och till vilken adress man skickar. Det kostar 300euro att göra det testet.
  • UndrandeSökare
    Grodan7 skrev 2018-04-20 11:56:25 följande:

Tack så mycket UndrandeSökande för massa bra info! Det med mensblodtest ska jag kolla upp om det inte skulle funka nu denna gången. Förstår ju att en ev infektion i underlivet stör inplantering av embryot. Är det vanligt att han hittar något på ett sånt test? Hur har det varit för er som har gjort det testet? Fått behandling och hur har det gått sen? Jag tar d-vitamin, omega3, b-vitamin, folsyra, b-vitamin och e-vitamin. Även zink och magnesium men inte specifikt pga gravidönskan.

Ja, bacillerna kan störa inplantationen, och det verkar vara väldigt vanligt att något hittas, dock hittades inget på mig så vi slapp äta antibiotika.

Många här har lyckats efter Mensblodtestet samt med hjälp av stödmediciner.
    Så det är ett riktigt bra tips att göra det testet, om inte det man testat tidigare har fungerat.

Här hittar du informationen om Mensblodtestet.
    Du behöver bara införskaffa 5 saker:
    En vadderad påse av minsta storlek,
    Några frimärken,
    Koksaltlösning (finns på Apoteket)
    2st urinprovrör med skruvkork (finns på Apoteket)
    Samt instruktionsdokumentet från Serum som du hittar här nedan (se länk) Skriv ut dokumentet och införskaffa de övriga sakerna och samla allt i en påse så du har allt hemma i god tid innan mensen börjar.
    www.ivfserum.com/infection-screening/
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!