• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Che Che Che you go girl SkrattandeSolig Tänk vad kanske ett IL kan göra Skrattande Hur högt/lågt vad ditt hcg sist du testade? Jag hade tagit Prez direkt men sen inväntat Dr D för instruktioner. 

• Zinfandel
    Vilaa skrev 2013-03-16 21:18:44 följande:
    Fick svar på Serum idag, negativt på klamydian men positivt på ureaplasma species. Vad mer exakt betyder det? Fan, känns som min kropp är en äcklig smittohärd.
    Välkommen i klubben! Obestämd Det betyder att kan vara ytterligare en orsak som ni båda måste medicineras för.
  • Zinfandel
    Vilaa skrev 2013-03-16 22:26:00 följande:

Men bör jag oroa mig för allt som står på din sida om följdsjukdomarna? =( Och Ninnin hade ju samma som hon medicinerade men sen fick missfall ändå.. Fan, det känns som det inte finns något hopp nu =(
    Klart det inte är en garanti mot MF?! Lika självklart är det väl att behandla..?! Det bör absolut behandlas oavsett.
  • Zinfandel
    che71 skrev 2013-03-17 07:33:34 följande:
    Tack! Det låter ju bra att man ser på påsen.

Har ni alla som fått IL dropp på recept från svensk läkare haft problem att hämta ut på apotek?
    Finns det inne menar jag på de flesta ifall det skulle bli bråttom.
    Är det 250 ml 20% det ska vara? (så står det på min enda påse i alla fall)
    Jag har hemma om du behöver snabbt Tungan ute
  • Zinfandel
    Vilaa skrev 2013-03-16 23:27:58 följande:

Ja såklart jag ska behandla ändå men är det mindre chans att lyckas nu tro? Det stog ju om massa ytterligare problem som man kan få av det. Och jag kanske haft det så länge så att det förstört något för gott?
    Ja, det tror jag och ja, det ska behandlas oavsett och nej, det har inte förstört något.
  • Zinfandel
    che71 skrev 2013-03-17 09:02:53 följande:
    Vilken tur att jag fick veta detta!!
    ska kontakta läkaren imorgon

Men kan man ta ut 5 påsar så att man har nu i början eller är det kort hållbarhet?
    Nej då, du får dem på max 24 tim och de har lång hållbarhet!
    myran6801 skrev 2013-03-17 09:05:36 följande:
    Strumpan81, tusen tack för info. Jag har fått ordinerat 10 mg per dag fr cd1 till v10 vid ev graviditet. Men ingen info om jag skulle ta hela dosen på morgonen eller ej.

Har ni andra oxå delat upp dosen morgon och kväll?
    Det bästa är att dela upp ransonen på morgon & kväll men ta dem inte för sent eftersom de kan medföra sömnsvårigheter, jag tar dem alltså inte senare än kl 17. 

• Zinfandel
    AaFT skrev 2013-03-18 10:31:08 följande:
    Hej! En liten kort fråga... om man efter IL mm... ska ta FBC +diff... å om jag kollar i "mitt schema" så borde jag ta blodprover idag, imån och på onsdag... tror ni att det räcker å bara ta dem tisdag å onsdag... eller hur noga är det att dr. D har dem tagna exakt... tre dagar i rad? Gör det så stor skillnad om jag jag väntar en liiiiten dag? (har så svårt å komma ifrån jobba idag.... å jag får ändå inte svaren direkt här...) Vad tror ni erfarna? Tacksam för svar...!
    Varför ska du ta det 3 dagar i rad?!?
  • Zinfandel

Åhh Hjärte äntligen!! Har varit såå orolig... Det måste gått fort Glad Välkommen Malte!! SkrattandeSolig

Vilaa skrev 2013-03-19 11:21:31 följande:

Känns så konstigt att maila med en läkare och sen få medicin liksom... 
    Det är nog snarare vi i Sverige som är lite konstiga.... Flört
  • Zinfandel
    che71 skrev 2013-03-19 20:22:25 följande:
    Av mina FBC värden var det bara 1 som var utanför gränsvärdena
    Eosinofila <0,1  (0,1-0,6)  det var rödmarkerat i lablistan, men ändå precis i underkanten.
    Vet någon vad just det provet visar?
    = Att du kan vara helt lugn KyssSolig
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!