• Poussin

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej!
    Tänkte starta en tråd för alla oss som redan gjort eller är på gång med immunologisk utredning hos Dr D i Aten. Här kan vi dela info och kunskap samt stötta varandra på vägen mot plus och sedan vidare genom graviditeten!

Jag har 4 misslyckade IVF:er bakom mig, ett AMH på 0,4 samt flera autoimmuna åkommor vilket gjorde att vi fattade beslutet att söka hjälp hos Dr D. Vi har bestämt att göra max 2 IVF försök till innan vi går över till ÄD i höst, men hoppas så klart att nästa försök kommer att bli en bebis.

Jag kom hem från Aten och ett bra möte med Dr D igår. Nu väntar vi på provsvar från Chicago som bör dyka upp om en vecka, mycket spännande!

Välkomna! {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 06:50
    Lite samlad info:

Kontaktuppgifter:
    Dr Dimitri Papanikolaou
    lifeclinic@googlemail.com
    www.lifeclinic.gr

Adress till kliniken:
    Genesis Hospital
    Papanikolai St 14-16
    HALANDRI (Gefyra Halandrioy)

Hotellförslag Aten:
    www.athens-hotels-guide.com/
    www.athensdiamondhotel.com/
    www.booking.com/hotel/gr/olympic-halandri.en.... (gångavstånd till Life Clinic)

Vad kostar det?
    Provtagningar, möte med läkaren, telefonkonsultation osv kostar ca 20 000-25 000 SEK. Klinikerna har oftast ingen väntetid.

Hur går det till i Aten?:
    Se till att ha 2 nätter på plats, eftersom det ofta föreligger risk för förseningar, oförutsedda händelser som stängda apotek, långa transportsträckor osv. Kolla helgdagar i förväg!

Ni blir alltid inbokade en måndag eller tisdag för att blodet ska hinna fram till Chicago före helgen, avsätt därför 2-3 timmar för provtagning, ultraljud & samtal. Läkaren kommer att ta 6-7 rör med blod som snarast skickas till labbet i USA. Under samtalet med läkaren bedöms möjligheterna och ni har en god chans att ställa alla frågor. Ev får ni en infusion Intralipider (IL) i Aten. Köp med er Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL med er hem i massor eftersom det är billigt i Aten och svårt att få utskrivet i Sverige. Det har små lager på apoteken så ni kommer att behöva gå till flera olika, å andra sidan finns det apotek i varje hörna.

Ca 1-2 veckor efter provtagningen erhåller ni era provsvar. Någon dag senare har ni telefonkonsultation med er läkare där ni går igenom provsvaren och åtgärd. Läkaren skickar sedan en behandlingsplan beroende på vilka problem som eventuellt uppdagats.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-09-08 08:27
    Boktips:
    ?Is Your Body Baby-Friendly?? av Dr. Alan E. Beer

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 19:55
    Zinfandels fantastiska hemsida: www.fertilitetsguiden.com/index.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-01 07:45
    Info om bl a Hotel Dorian Inn finns i inläggen #7379 & 7380

• Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
  • Poussin

Zin - Du har mina tummar, håller dem stenhårt!

Lully - Tack, det är bara bra med magen. KUB på torsdag, ska bli spännande att se pyret igen. Hur mår du och lillkillen?

• Zinfandel

Fick just FBC-svar och mina värden har rusat i höjden Skrikandes Får se vad Dr D svarar men nu finns inte mycket att göra ändå. Skit, skit, skit. Bara vänta och se.

• Zinfandel

Okej, Dr D var inte lika orolig men ändrar medicineringen nu och lägger bla till Fragmin/Clexane.

• Lully Hill

Jag mailade mina FBC värden till Dr D i torsdags förra veckan. Han har ännu inte svarat!! Skrikandes
    Dåligt!! han verkar ha för många patienter nu! Eller så beror det på att jag också bad honom att skicka IL eller ett recept på IL. Det är andra gången som jag mailar om det och han ignorerade just denna frågan i mitt förra mail också. jag börjar få panik!! Jag ska ha IL den 14 maj och vet inte hur ajg ska få fatt i en påse!

Poussin- Vi mår bra! Idag är det så där dock. Fötterna har börjat svullna och jag är jättetrött!! Men ajg ahr varit ute två kvällar i rad och det sätter sina spår. Inte sent men det räcker! Igår firade jag och maken 10 årig bröllopsdag och var ute och åt lite gott! Lycka till med KUB!

Varje litet steg är ett steg framåt
  • Lully Hill
    Zinfandel skrev 2012-05-04 13:03:34 följande:
    Okej, Dr D var inte lika orolig men ändrar medicineringen nu och lägger bla till Fragmin/Clexane.
  • Zinfandel

Jag fick svar nu på 10 min. Det verkar gå att påverka beroende på vad man skriver i rubriken Obestämd Har du nån som skriver ut hans recept på IL nu då? Lully, jag skickar dig en påse om det inte löser sig, jag kan nog få fatt på mer så få inte panik!! Och snart vet vi om jag behöver mina eller ej...

• Lully Hill
    Zinfandel skrev 2012-05-04 13:07:31 följande:
    Jag fick svar nu på 10 min. Det verkar gå att påverka beroende på vad man skriver i rubriken Obestämd Har du nån som skriver ut hans recept på IL nu då? Lully, jag skickar dig en påse om det inte löser sig, jag kan nog få fatt på mer så få inte panik!! Och snart vet vi om jag behöver mina eller ej...
    Åh min ängel Zin!!
    Kliniken i Stockholm har hjälpt mig med IL hittills men nu är det slut! De vågar inte längre ge ut medicinen, droppet sätter de fortfarande! Det är så många som går dit nu och de är rädda att få ögonen på sig. Det är baksidan med att ha tipsat andra om kliniken, men det gör inget. Det gör jag så gärna än då!! Man måste ju hjälpas åt!
    Min gyn har sagt nej tidigare, jag har en tid hos honom den 24 maj och jag får fråga honom igen.
    Åh Zin jag önskar av hela mitt hjärta att du behöver alla dina påsar själv nu!! Har du recept så du kan hämta ut fler?
    Jag skickade ett påminnelse mail till Dr D nu så vi får se om han svarar. När Poussin påminde honom om ett mail en gång blev han dock "offended"!.  
    Jag skulle kanske kunna få hjälp med någon påse av finafina från Athen också. Jag vet dock inte när hon åker och om Dr D ställer upp med att skicka med henne några och skicka mig en faktura. Hon behöver ta med sig sina egna påsar också.
    Vi kanske kan avvakta lite och se, men blir det panik så tar jag gärna emot en påse av dig om du verkligen kan avvara.HjärtaHjärtaHjärta
  • Zinfandel

Fina åker väl nästa helg? Kolla direkt med henne. Jag har recept på några 100 ml och några 200 mg/ml så jag klarar mig lite till. Självklart får du en, ingen ska behöva få panik här. Vi löser det tillsammans! Jag kan förhoppningsvis få fler utskrivna, på nåt vänster fixar vi det. Hör av dig Hjärta

• Lully Hill
    HjärtaZinfandel skrev 2012-05-04 13:39:44 följande:
    Fina åker väl nästa helg? Kolla direkt med henne. Jag har recept på några 100 ml och några 200 mg/ml så jag klarar mig lite till. Självklart får du en, ingen ska behöva få panik här. Vi löser det tillsammans! Jag kan förhoppningsvis få fler utskrivna, på nåt vänster fixar vi det. Hör av dig Hjärta
    Puss och kram Hjärta
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!