• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ninninn skrev 2013-02-27 19:56:01 följande:

Jag har ett tnf på 38,1 Max är 30! Vet inte vad ditt 9,3 betyder??!!
    Som sagt, 2 helt olika och ej jämförbara prover.
  • Zinfandel
    Påskliljan skrev 2013-02-27 22:05:46 följande:
    Strumpan, jag gjorde HSG i Aten hos Dr D, men det var inte han som gjorde själva undersökningen. Det var inga problem för mig, jag fick antibiotika i förebyggande syfte (vilket man aldrig skulle få i Sverige) efter ingreppet. Den undersökningen fick jag betala kontant på plats, medan allt annat betalades via räkning. Jag hade gjort motsvarande undersökning i Sverige några år tidigare men med ultraljud och det gjorde så ont att jag nästan svimmade så jag var lite nervös innan, men i Aten gjorde det nästan inte alls ont.
    Antibiotika brukar vara standard även i Sverige för att minska risken för infektion! 
  • Zinfandel
    pernillamcd skrev 2013-02-28 09:46:39 följande:
    Hej alla.

Jag läser i princip allt som skrivs här men skriver inte mycket själv. Jag har i alla fall fått bra råd med prover, medicinering och allmänna råd. Är så glad och tacksam över dessa. Nu till mitt ärende. Jag har snappat upp här som så många andra hur bra il kan vara och jag mailade Falun om detta och ifrågasatte om jag kunde få det. Överläkaren (Staffan) blev intresserad och vill gärna läsa på. Jag behöver nu all hjälp jag kan få, även sånt som skrivits tidigare i tråden - genom resultat, gärna forskning osv för att skicka till honom. Länkar osv mottages mer än gärna. Mycket forskning för att skickas vidare till honom.

Tänk om Falun skulle kunna börja använda!!! Hjälp mig nu alla kunniga och intresserade människor här inne!

Skicka gärna till min inbox om du har bra info och länkar så jag inte missar något.

TACK!!
    www.fertilitetsguiden.com/atgarder/intralipider.php

• Zinfandel
    stumpan81 skrev 2013-02-28 19:12:55 följande:
    Vad är "agates tråd"?
    Det svenska tnf provet är inte värt att ta då? Om det inte är samma sak som det amerikanska? Eller ger det någon liten fingervisning kanske?
    Nope, precis raka motsatsen. Det i sog kanske är en fingervsining Flört
  • Zinfandel

Ja, just därför många kliniker i USA sätter in ab innan behandlingstart. Och en del spolar även livmodern med ab innan.

• Zinfandel
    Besa skrev 2013-02-28 20:21:33 följande:

Sen min nästa fråga är ifall det är så att jag fortfarande har kanske lite rester av Clamydia kan det försvåra att bli gravid och att man lättare får missfall.. Är verkligen tacksam om någon vet om detta? Äter pergotime dubbel dis men blir inte gravid 😔 undrar om det är där ka ske felet ligger..
    Ja, tyvärr. Allt som inte ska vara där kan försvåra. Just klamydia kan ge ärrbildning, leda till blockerade äggledare,  ge vätska i äggledarna och har dessutom en tendens att öka inflammationsgraden och som gör livmodern till en mindre gynnsam miljö. Det är alltså väldigt viktigt att behandla er båda.
  • Zinfandel

Om ni fortsätter att misslyckas så kan det vara läge, ja. En del behöver ett par kurer på raken, en del testar om efter ett tag. Det kan ju vara värt det!

• Zinfandel

Du har inte testats för Hidden C alltså (inte samma som klamydia)? Skicka mensblod till Peny istället för en riktigt analys!! Glad

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!