• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ariellan skrev 2018-02-07 06:52:54 följande:

Ja, jag får så efter varje ägglossning, ibland också feber.

Det kan bero på att kroppen reagerar på det egna progesteronet som börjar utsöndras vid ägglossning.

Penny på Serum sa till mig på telefon att Serum kan behandla sånt, men jag vet inte hur. Kontakta Serum isåfall för mer info.

Googla på ivfserum Aten så hittar man hemsidan.
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2018-02-07 10:14:24 följande:

Dr D är helt inne på att det är när ägget blir befruktat och försöker fästa som detta sker, så jag går på hans linje först innan jag blandar in fler kliniker. För mig är det rätt tydligt då jag inte blir sjuk under ägglossning då vi ej haft samlag och försökt.

Kan ju vara att du reagerar på spermierna också och inte infästningen i sig. Har för mig du sa att Dr D hade att du kunde reagera på killens spermier?

Han hade sagt det till Peewee minns jag och hon gjorde då LIT med mannens blod hos Serum för att "vaccinera" sig mot problemet. Dr D sysslar inte med LIT tyvärr. Får du samma reaktion vid allt oskyddat sex även när det inte är vid ÄL-tid?
  • UndrandeSökare
    Majämiiusa skrev 2018-02-08 08:52:14 följande:

Hej

Har följt tråden ett bra tag. Ni är fantastiska.

Jag har en fundering. Hopoas ni kan vet.Har inte vart i Aten. Men fick il droppar ca en vecka innan ÄD och nytt dropp 2 dagar efter ÄD. Nu har jag blivit grumlig i halsen med torrhosta.Vit beläggning på tungan. Vet ni om det räknas som att mitt immunförsvar arbetar och behöver nytt dropp?

Har ni känt när embryot fäster? Hur har det känts och ungefär vilken dag efter insättning?

Kram

Jag blev förkyld i en månad efter mitt första IL. Så att man blir dålig efteråt kan bero på att immunförsvaret blivit sänkt och bacillerna får då fritt fram och man blir sjuk.
  • UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-02-19 10:27:24 följande:

Akut fråga! Jag och min man står i Athen nu och hittar inte till kliniken. Vi har tre olika adresser. Är det någon som på rak arm vet hur man tar metron från syntagma torget till Dr D?

Om ni ska till kliniken i Marousi, som ligger på Fragokklisias 4, så ta tunnelbanan till tunnelbanestationen som heter Kifisias den är närmast. Därifrån är det ca 10min promenad till klniken.
  • UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-02-19 10:27:24 följande:

Akut fråga! Jag och min man står i Athen nu och hittar inte till kliniken. Vi har tre olika adresser. Är det någon som på rak arm vet hur man tar metron från syntagma torget till Dr D?

Hittade du fram till Dr Ds klinik sen? Hoppas allt gick bra.
  • UndrandeSökare
    Stina B skrev 2018-02-17 18:53:45 följande:

Utregestan har jag också ett gäng.

Om någon sitter därute å funderar på äggdonation så säger jag bara köör! Ni får gärna ställa frågor om ni undrar över hur det är. Det är, för mig ingen skillnad. Ibland glömmer jag bort det och ser ngt som är likt mig i henne. Det är många som säger att hon är lik mig. Det spelar verkligen ingen roll. Hon är helt underbar. Kanske helt enkelt blev lite bättre med en annan "äggmamma". ;) Ingen mamma, ingen pappa, ingen brorsa, kan vara mer stolta än vi.

Låter bra att du rekommenderar äggdonation, vi har också gått över till det, eller snarare dubbeldonation i vårt fall. Skönt att höra att du fick din dotter till slut trots så många års kamp !
  • UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-02-20 15:23:24 följande:

Någon här som gjort laparoskopi och hysteroskopi på serum i Athen? Skulle vilja veta kostnaderna på de ingreppen.

Hysto kostar 1650euro hos Serum 2018.

Om du mailar Katie på Serum så kan hon maila dig Serums prislista för 2018.
    katie@ivfserum.com
  • UndrandeSökare
    Vviiccttoorriiaa skrev 2018-02-20 15:23:24 följande:

Någon här som gjort laparoskopi och hysteroskopi på serum i Athen? Skulle vilja veta kostnaderna på de ingreppen.

Priser Serum, Aten 2018
    Hysto
    kostar 1650euro hos Serum 2018.

Laparoscopy (complex surgery e.g complicated fibroidectomy may cost slightly more, very simpe cases cost slightly less, 4000 euro (hysto is included)

Om du mailar Katie på Serum så kan hon maila dig Serums prislista för 2018.
    [email protected]
  • UndrandeSökare
    BusigaSyrran skrev 2018-02-22 12:30:19 följande:

Misslyckade IVF försök i Falun och inga fel hittas på oss alla fortfarande.

Kommer ta upp mejlkontaken till Serum i Aten och hoppas på att de kan hjälpa oss att ta prover samt försöka bli gravida själva då jag har egen ägglossning och mannen bra spermier.

Vi har ett barn ihopa men inget har hänt sen dess. :( Aldrig fått ett plus efter vårat barn.

Någon som varit i samma sits?

Välkommen till tråden. Ja, det finns flera kvinnor här med liknande historia som dig. Hos visssa kvinnor taggar immunförsvaret upp efter första graviditeten och försöker aktivt förhindra fler graviditeter.

Låter bra att ni planerar att utreda immunförsvaret i Aten. Serum är speciellt bra på livmodermiljön och infektioner. De gör bland annat mensblodtest, hysto, lapro och sperm dna fragmentationstest.

Börja med att gå in på Serums hemsida och fyll i deras Questionaire och maila in det så kommer Katie på Serum att svara dig och erbjuda dig ett gratis telefonsamtal med någon av klinikens läkare eller klinikchefen Penny.
  • UndrandeSökare
    mumskastrull skrev 2018-02-22 21:16:03 följande:

Hej!

Jag har en fråga ang kortison. Kan man tappa mer hår av kortison? Tycker att jag tappar så himla mycket hår.... Fortsätter det såhär så kommer jag att nästintill vara skallig i slutet av graviditeten. 

Tråkigt att du har problem med håravfall. Ja, man kan tappa hår av kortison. Andra i tråden har tidigare också beklagat sig över att det.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!