Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Temapar kl 6 varje morgon, det första jag gör när jag vaknar men ingen tydlig trend :(
Temapar kl 6 varje morgon, det första jag gör när jag vaknar men ingen tydlig trend :(
Omslag till maximal fertilitet idag på CD20. Har ju oftast cykler om 25 dagar varför det känns rätt omöjligt för ett eventuellt befruktad ägg ska ha möjlighet att fästa. Om jag börjar med progresteronkräm imorgon, tror ni jag kan förbättra oddsen då?
Solkattan: stället Zin tipsade om för några dagar sen där man kunde ta hormonprover, erbjöd även FBC om jag inte minns fel. Så kan du ta dig till Stockholm någorlunda lätt så löser sig iaf blodproverna.
Jag gjorde just ett gravtest eftersom mensen är över en vecka sen och jag ville försäkra mig om att jag med gott samvete kan sluta smörja med progesteronkrämen. Hade ingen tilltro till att vara gravid då mensen har två veckor sen förra cykeln.
Men det är två streck!!!!!!!!!!!!
Det verkar som att jag är gravid och nu vet jag inte vad jag ska göra!? Har inte varit i närheten av graviditet sen missfall i vecka 11 för snart tre år sedan. Höll på att krascha mitt förhållande i höstas efter vårt tredje misslyckade ivf varför vi nu officiellt ligger lite lågt. Inofficiellt rekar jag dock för immunologisk utredning alternativt ÄD. Har haft vissa tecken på immunoroblematik, men inga klockrena. Framför allt har jag funderat i dessa banor pga att jag blev gravid på första försöket och sen inte blivit gravid igen, det plus lite nattsvettningar. Denna gång mådde jag dock riktigt dåligt vid ägglossningen med illamående och kramper. Drack tomatjuice och tog albyl minor samt smörjde med progesteronkräm mest för att göra nåt. Har även fått tag på lite pred, som jag tänkte börja med nästa cykel. Frågan är dock vad gör jag nu? Tänk om jag har immunologiska besvär och riskerar att förlora även denna graviditet. Har lite Crinone hemma, ska jag börja ta det även om det inte kommer räcka så länge eller ska jag bara fortsätta med krämeb? Kommer jag kunna få någon läkare att skriva ut progesteron, eller gör de bara det vid ivf? Ska jag fortsätta med 1/3 albyl och ska jag börja med pred även om det bara kommer räcka några cykler, kommer ha mjt svårt att få tag i mer......? Usch vad jobbigt detta blev, tänk om allt går åt helvete nu när jag äntlugen lyckats bli gravid igen. Behöver alla råd jag kan få från er kloka! Kan immunmedicinerna göra mer skada än nytta om man bara tar dem ett tag? Om ni har tips på läkare som ni tror kan hjälpa mig med nödvändiga mediciner så tar jag tacksamt emot dessa. Bör jag göra officiell plan av att snarast besöka Dr D eller G eller hur ska jag tänka?
Nej nu måste jag berätta för min sambo!
Tar för alla gratulationer, men plusset var nog mest ett hån för samma eftermiddag fick jag blodblandade flytningar. Får alltid spottings en vecka innan mens och nu inte ett spår av detta en vecka efter beräknad mens, men nu när jag plussat kommer det som ett brev på posten. Behöver förstås inte vara dåligt, men i mitt fall har det aldrig slutat bra när spottingsen väl börjat. Fan vad jag hatar det här!