Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Som jag förstod det så var just de infektioner jag beskrev talande för överaktivt immunförsvar, mer vet jag i dagsläget inte.
Efter mitt samtal med Dr.D har jag läst lite mer om sköldkörteln. Har kollat upp hur mina värden legat genom att kolla mina journaler. TSH verkar blivit taget ca 5gr de senaste 3 åren och det har pendlat mellan 0,67-1,3. Har ju läst här att det bör ligga under 1 i fertilitetssammanhang. Vid ett tillfälle har de även testat T3 och T4, men vet ni vad som är referensvärden på dessa? Eftersom D frågade mycket om just sköldkörteln och jag nu när jag läser inser att jag har en del symtom kanske jag borde undersöka detta lite närmare och framför allt lyfta det med D vid nästa samtal..Tacksam för att ni delar med er av er kunskap kring ämnet.
Jag och Krummelur är som sagt var intresserade av att jämföra Penys och Ds immunetester (ursäkta att jag tjatar). Om inte annat i och med den stora prisskillnaden. Nedan är en lista på de prover Peny tar till en kostnad av 300-400 euro. På Ds hemsida är dessvärre inte immunetesterna specificerade, men någon som har tagit testerna hos D kanske kan vara snäll och jämföra sina provsvar med dessa för att fastställa om de erbjuder samma immunetester? Tack på förhand :)
full blood count.
Coagulation profile
antithrombin III
factor V leiden gene
naturall killer cells
factor II protrombin gene
mthfr gene
fibrinogen
act protein c resistance
lupus anticoagulant
protein c
protein s