Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
De hade ju varit drömmen, för då kan man vilja försöka igen om man vill ha ytterligare syskon.
Busiga syrran-
Dr Ds utredning och support brukar gå på ca 20.000kr.
Sen tillkommer mediciner (de köper du själv receptfritt på Apotek i Aten eller via Dr Ds EU-recept i Sverige)
Flyg och Hotell i Grekland
Droppsättningskostnader i Sverige
Regelbundna blodprover här i Sverige som man tar och mailar provsvaren till Dr D. Man kan ta blodproven via tex www.werlabs.se om det finns ett werlabs labb i närheten av där du bor.Dr D brukar oftast vilja ha blodstatus plus b-celler, det kostar ca 300kr/gång men blir billigare med rabattkod.
Det är tyvärr omöjligt vad allt exakt kommer att gå på totalt för att få ett barn, men detta är de olika delar som behövs.
Men man kan alltså ta alla prover här i Sverige åt honom utan att åka till Aten o hamna på samma pris om man räknar med hotell osv?
Jag bara tänker på ett ungefär med kostnaden.
Drömmen är ju att få svar på vad de är som är fel om de inte tar sig med de frysta. Gärna så man vet om man kan bli gravid naturligt eller behöver ha donerade ägg osv. De jobigga är ju min fråga varför går de inte som gnager på oss och även äktenskapet.
Men vissa av medicinerna kanske du kan få på svenska recept genom ivfFalun tex Trombyl, Fragmin, prednisolon och Intralipid?
Men om det på USA-proven visar sig att man har tex högt tnf-alfa kan det behövas starkare saker som Humira eller Nuepogen och då behöver man
EU-recept för det är väldigt svårt att få svenska recept på det.
Jag rekommenderar att man reser till Aten och tar proven där och gör vul hos Dr D. Eftersom han är väldigt skicklig på vul och upptäcker oftast saker som ingen annan läkare tidigare sett i Sverige, så har det varit för mig och för många andra också. Men om man absolut inte har möjlighet att resa så kan man ordna och ta blodproven här i Sverige och sen skicka rören med blod inuti med Fedex till USA för analys.
Man måste då först bli Dr Ds patient och tala om för honom att man vill skicka proven själv. Han kommer då att skicka/maila dig alla papper som behövs för att kunna skicka (fraktpapper, lista på prover etc)
Man behöver då också själv hitta ett labb som är villig att ta proven och lämna ut rören med blod i till dig. Samt ordna ett eget konto hos Fedex och betala själv för frakten till USA.
För mer info om detta, kolla denna sida under skicka blodprover:
www.fertilitetsguiden.com/wp/blodprover-2/
Priset blir ändå 20.000kr till Dr D, för proverna och hans support, eftersom priversvaren på USA-proverna går till honom, men man slipper så kostnad för flyg och hotell i Aten.
De andra kostnaderna är samma för medicin, droppsättning, blodprover i Sverige.
Men däremot får man betala för provtagningen privat för de rör som ska skickas och frakten med Fedex till USA.
Det är 2 uppsättningar prover som ska tas, dels de som ska till USA och de som Dr D tar i Aten och analyserar på labb där, dessa Atenproverna kan du ta i Sverige och maila provresultaten till honom. Dr D kommer maila dig med listor på vilka prover det gäller.
Lycka till !