• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ladylufsen skrev 2017-12-02 19:11:19 följande:

[quote=78239126][quote-nick]UndrandeSökare skrev 2017-12-02 08:22:32 följande:[/quote-nick]Jag har normalt Tnf-alfa och bara gränsvärdeshöjt av 2 nk- celler, cd19 och cd5 om jag inte minns fel.

Annars hittades inga fel förutom koagulationssjukdom.

Jag kommer ta il efter plus.[/

Ok, skönt med normalt tnf-alfa i alla fall. Förutom koagulationssjukdomen lät dina resultat väl ändå relativt ok, om jag inte missförstår helt? Jag tänkte också på om dina tester visat att du reagerade positivt på intralipider? Det gjorde mina, delvis i alla fall vad jag förstod.

Jo, mina tester visade positivt på iL.

Men det kan vara så att min kropp är extra känslig mot vissa mediciner.
  • UndrandeSökare
    Tumvante skrev 2017-12-03 21:33:52 följande:

Hej. Fråga till er som varit i Athen. Har ni alla fått antibiotikabehandling utöver eventuell annan behandling?

Jag står och ska antagligen få ivig och kortison här i Danmark efter att ha mist 5 graviditeter i rad, efter min dotter som föddes i slutet av 2015.

De misstänker överaktivt immunförsvar. Alla andra prover (22 st) ser normala ut.

Jag tänker bara att man kanske bör utesluta infektion i slemhinnan där nere också genom at få en dunderkur...

Hej och välkommen till tråden !
    Endast de som gjort Mensblodtest hos Serum och hittat något som inte ska vara där har fått antibiotikabehandling.

Mensblodtestet kan du göra hemifrån, och skicka med vanlig post till Serum. all info hittar du här:

www.ivfserum.com/infection-screening/

Serum är också mycket duktiga på hysto med inplantationssnitt så att embryot lättare hittar extra bra fäste. Serum rekommenderar hysto efter missfall.
    finne här i tråden var nyligen och gjorde hysto hos Serum efter att ha fått flera kemiska graviditeter, och nu väntar hon tvillingar 
    Här kan du läsa mer om hysto:
    www.ivfserum.com/hysteroscopy-with-implantation-cuts/

• UndrandeSökare

Tumvante- Ja, gör gärna mensblodtestet nästa cykel. Men du kan ju förbereda dig genom att skaffa allt som behövs redan nu, vadderad påse, frimärken, koksaltlösning och urinprovrör. Adressen och mer info hittar du i länken jag gav dig i förra meddelandet.

Vid mensblodtestet testar de för bla hidden chlamydia, ureaplasma och en massa annat. Hittar de något så får man recept på lång kur antibiotika, både du och mannen behöver behandlas isåfall. Lycka till !

• UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2017-12-04 10:47:35 följande:

Mitt progesteron låg på 46 en vecka efter ÄL. Är det okej?

Har du tagit Lutinus, Crinone, Utrogestan, progesterall?Dvs progesterontillskott?

Om det är naturligt utan progesterontillskott så är det bra värde.Du kan ju mäta progesteronet i flera månader i rad efter ÄL så får du se hur ditt värde brukar ligga.
  • UndrandeSökare

LadyMaria- Marie på Fertilitetplus ställer upp och sätter dropp på helger också om du behöver. Jag vet tyvärr inte om nån annan som ställer upp med kort varsel eller på helger.

Jag gissar att Dr D inte vill tala om vad han tittar efter exakt i provsvaren eftersom han nog ser det som sin "affärshemlighet:" på samma sätt som Coca cola inte vill att deras recept ska komma ut för då kan ju vem som helst kopiera det...

Men jag har läst att de som går hos Serum har tagit dropp varannan vecka efter plus. Så det kan ju vara en ledtråd också.

• UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2017-12-06 14:22:52 följande:

Av de 14st äggen som fanns kvar efter ET så fick vi igår besked om att 4st gått att frysa. Vi har ju aldrig fått till frysen innan så det är vi såklart jätteglada för. Men jag tycker ändå att det låter lite, eller? Hade nog tänkt att fler skulle vara av tillräckligt bra kvalitet eftersom samtliga ägg befruktades och utvecklades fint.

Håller med dig om att det inte var så mycket med bara 4 av 14. Kan hänga ihop med att donatorn blev överstimulerad, då kan det bli sämre kvalitet tyvärr.

Får hoppas på de två du satte in nu. Vilket datum har du testdag?
  • UndrandeSökare
    LadyMaria skrev 2017-12-06 16:33:21 följande:

Av 18 plockade ägg fick vi bara 2 embryon som sattes tillbaka idag på dag 2... hade 10 tomma äggblåsor och andra skruttiga... så besviken. och på skalan 1-3 där 1 är bäst och vid 3 kasseras dem, fick dem en 2a...

Tar: Prasteron, prednisolon, progynon, trombyl, lutinus, Fragmin, Neupogen och IL-dropp.. plus alla andra vitamintillskott..

Äggdonation är nog det enda va? Detta är vår 7e ivf har 2 kvar.. på vårt tre-pack, vilket jag typ ångrar att i köpte nu..

Tråkigt att det bara blev 2 kvar, vi får hoppas på dem.

Ja, om inte detta går vägen kan du tänka dig ÄD då?

Men har också hört att vissa får sämre resultat med prasteron. Har ni testat utan? Vad blev resultatet då?
  • UndrandeSökare
    lill111 skrev 2017-12-07 12:06:07 följande:
    Kan även varmt rekommendera dr d för äd... han är engagerad och gör allt för att man ska lyckas;)

Hur gammal är du om jag får fråga? Vi har gått över till äd nu vid 43 års ålder inser att mina ägg är dåliga tyvärr..

Man bör inse atti vår ålder som dr d nämnt är 85% av äggen dålig kvalitet men visst kan man lyckas... om man orkar hålla på dvs... återkom gärna om du får frågor, kram, kram
    Det var doktorn på AvaRiga som sa till mig att om en kvinna är över 43 så är minst 85% av hennes ägg dåliga pgr av ålder. 
    Dr D har endast sagt till mig att man kan försöka naturligt tills man är 45 !
  • UndrandeSökare
    Ariellan skrev 2017-12-07 12:50:58 följande:

Hej tjejer!

Igår på dag 25 eller 26 tog jag ett hcg test på Werlabs, fick svar nu <1. Då är det kört va? Det borde ju vara mycket högre även om det är 3-4 dagar innan mens?
    Hatar känslan när man antingen får minus på stickorna eller via provsvar, besvikelsen är lika stor varje gång. Men så lätt ger vi inte upp, hoppas på att få tätare dropp kring ÄL och infästningsperioden nästa cykel. 

Hcg ska vara över 5 för att man ska vara gravid. Men du kan ju ta ett nytt hcg på samma dag som du väntar mensen om du vill.
    Annars hoppas jag det går bättre för dig i nästa cykel.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!