Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Vid sista mätningen hade också jag 0,2 och jag är bara 27 år så jag ska försöka att inte tappa hoppet. Tack för pepp!
Om man vill få lite övergripande koll på sitt immunförsvar vilka av dessa tester ska man ta då? Räcker det med NK-panelen tror ni? Försöker lägga till bild på de prover Dr.G erbjuder, men ifall jag inte lyckas så garderar jag mig även med länk: www.fertility-academy.co.uk/fees/
Kan någon specificera vad de olika immunmedicinerna har för verkan?
Vet att trombyl kan ersättas av 1/3 albyl minor och att önskad effekt är blodförtunnande för att minska risken för missfall pga av propoar i moderkakan, men resten har jag dålig koll på.
Blir helt chockad över info att Falun nu ordinerar IL. Gjorde ju IVF där i oktober och bad då om IL, vilket inte var något de kunde tillgodose......
Jag har mailat lite med misscarageclinic då det står på deras hemsida att de gör immunoligiska tester och så sägs det ju i tråden att många engelska tjejer får hjälp av Dr.Shehata. Ska ju till England i februari och undersöker alternativ till Dr. G. Blev dock lite förvånad när receptionisten svarade att jag kunde komma för immuntester vilken dag som helst då proverna inte analyseras i USA. Någon som vet om det innebär att det inte är ett jämförbart alternativ till D och G, för varför skickar annars G sina prover till USA om det går att lösa på hans hemmaplan?
Första månaden med fertilitetsmonitor. Hög fertilitet från första testdagen (CD 6) men fortfarande inget omslag till max och är idag på CD 17. Har kort cykel så nu är det typ en vecka kvar till mens. Hade ägglossningssekret innan dag 10, men annars inga symtom. Misstänker att det inte blir någon ägglossning, men förvånas över att monitorn ändå visar hög fertilitetsstatus. På billiga tester brukar jag få svaga utslag, så jag tänkte att monitorn skulle vägleda mer: antingen utslag eller inte. Min teori, redan innan jag skaffade monitorn, är att jag har svaga ägglossningar där östradiolet stiger, men LH-toppen uteblir. Är det östradiolet som gör att monitorn visar hög fertilitet och utebliven LH-stegring som gör att den aldrig slår om till maximal fertilitet, eller vad tror ni?
Har ju lågt amh så att ägglossningen strular är ju inte konstigt, men mensen är regelbunden och jag får ofta symtom på ägglossning så jag har svårt att acceptera att det är kört. Funderar på att tjata till mig en pergokur. Jag menar lågt amh eller inte, om jag ändå har svaga ägglissningar borde ju pergo kunna hjälpa!?