Fenan79 skrev 2013-12-02 13:01:40 följande:
Zwillinge86 - har du testat DHEA? Jag är 34 pch har AMH på 0,4 någonting, kommer ej håg exakt. Också lågt!!! Har stimulerats 3 gånger och första gången fick jag ut 5 ägg med puregon 300, andra 7 ägg med 300 menopur men sista gången gjorde jag följande: 1) åt 1 tablett DHEA (beställt från USA) om dagen i tre månader innan sprutstart, eg ska man äta 2-3 men "vågade" inte ta mer då jag testade mitt DHEA och jag inte låg lågt. Det var Dr D som rekommenderade DHEA. 2) gick på akupunktur 7 dagar innan ÄP, om du bor i sthlm rekommenderar jag varmt Dr Nie! Hon har hjälpt många att bli gravida!! 3) åt strikt LCHF under stimuleringen och några veckor innan den för att balansera hormonerna.. Och då fick jag ut 11 ägg varav 10 blev befruktade. 2 st fina gick tillbaka till mig direkt. Plus 1 finfin till frysen. Resten odlades vidare till dag 5 varav 3 vart fina blastocyster till frysen. Vi fick aldrig någon blastocyst på de första två försöken... Kanske du redan har testat allt detta och mer därtill men tycker själv att det är intressant att läsa om vad som funkat för andra :)
Tack för feedback, men jag tog utöver diverse andra kosttillskott och vitaminer 3x25mg dhea per dag i 7 månader innan sista ivf:en. Plus att jag plastsanerade mitt hem och uteslöt mjöl och socker. Fick ju fram 5 fina ägg, jämfört med tidigare 2-3 folliklar, så visst fick jag bättre resultat, men det tror jag var för att vi bytte till kort protokoll.
Då det är mycket pengar en immunutredning handlar om känns det ju tråkigt om det bara är jag som önskar att infertiliteten beror på ett problem som faktiskt går att behandla......