• MrsHK

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Säger som föregående inlägg: Grattis alla tre, Supertjejen, MissWee och PeeWee!

• MrsHK

PeeWee44- tråkigt att det släppte :(

Har inte hört av dr D på 10 dgr trots påminnelse häromdagen. ...tur då att mina leukocyter ligger nere på 2.2 så inget akut dropp iaf. Några fler som också väntar svar från honom?

• MrsHK

Undrar varför dr D inte hört av sig på 2 ve. Skickat 2a påminnelsen idag. Bör man ta ett dropp i förebyggande syfte även om värdena var bra (lugn kropp)?

• MrsHK
    MrsHK skrev 2017-02-15 08:36:55 följande:

Undrar varför dr D inte hört av sig på 2 ve. Skickat 2a påminnelsen idag. Bör man ta ett dropp i förebyggande syfte även om värdena var bra (lugn kropp)?

.............

Nu fick jag svar från dr D.
  • MrsHK

Stina, du skriver så känslosamt, varmt grattis! Flera av oss i tråden som står på tröskeln till paradiset inom snar framtid. Jag inte har inte heller så lång tid kvar, och hoppas nå målsnöret utan problem.

• MrsHK

Hej. För en vecka sedan föddes en ÄD bebis med hjälp av dr D. Vi är djupt tacksamma för att vi hittade dr D via denna tråd, tack ska ni ha! Vår son är ljuvlig...Svårt ta in att få ett levande barn denna gången, oerhört glad.

Jättekul höra att NinaCamilla och UndrandeSökande plussat. Håller tummarna för alla er andra också!

• MrsHK

UndrandeSökande...Kan bara instämma med de föregående att det är mycket ledsamt, ge inte upp.

Solkattan: kortisonets biverkningar? Jag fick ju också barn för drygt en månad sedan och blev torr i ansiktet för 2 v sedan, runt munnen och näsan och ovanför ögonbryn, typ lite fjällig. Jag började fasa ut 20 mg 2 v före förlossningen och helt slut 4 veckor efter. Vet ej om det beror på kortisonet, men bebiströttheten bidrar ju väl även till nedsatt immunförsvar, tänkte jag....För övrigt har jag mått bra med 20 mg kortison hela graviditeten helt utan biverkningar.

• MrsHK

Ang kortisonet: Vad festligt att ni hade stelhet som problem, för efter förlossningen under?/efter?nedtrappningen har jag stela fötter! Inte bara snustorr kring munnen.

Varje gång efter att ha suttit/legat och sätter ned fötterna är de stela som tusan. Hjälper lite att promenera men tillfälligt för stunden. Ska rapportera symptom till dr D, han vill ju veta om man känner något konstigt. Skönt höra att det verkar vara "normalt" problem. Jag deltidsammar.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!