Hej Athen och alla andra,
Jag fick också mina provsvar från Dr Dimitri idag. Pp dagens follpw up samtal gick D igenom provsvaren med förklaringar, både Chicago och de grekiska resultaten.
Precis som du Athen hade jag ett påtagligt immunsystem i obalans. D bekräftade det han misstänkte; att detta är medfött hos mig. Mitt atopiska eksem har ju varit enormt jobbigt mellan åren jag var 19-35 år ( inre stress).
De flesta svaren, TSH, anti TPO, Anti TG , antiCoagulation m.m.var bra/normala inom referensvärdena. Alla provsvaren är påverkade av kortisonet (10 mg prednisolon) jag hade tagit under 2 mån fram tom 12 jan. när vi var hos D. F.n så är min kropp i balans på det stora hela - just nu.
D förklarade att en del svar var en positiv effekt av pred. och i en del fall hade värdena varit sämre om pred inte hade tagits, särskilt TNF-a:IL-10= 27.3 / ref.13.2-30.6, hade nog legat på 14 utan pred. Visar på svajigt immunsystem.
Den stora avvikelsen låg i:
CD19 + CD3 = 17.6 (H) /ref.värde 5-10 . Reagerar onormalt högt, trots cortison!
Jag ska ej köra beh. nu före mars, och till dess ingen immunbeh.
Jag fortsätter som vanligt med mina vitaminer, Omega3, Agnus Castus, D-vit, Folsyra, BabyAspirin. Ska komplettera med E-och B-vitaminer.
D vill att jag informerar honom om slemhinnan kontinuerligt, mitt i cyklen i feb för den var ju mkt tunn cd 9.
D vill lugna min kropp under 1-2 mån med cortison, så jag återupptar efter 2 v uppehåll, börjar igen nu med samma dos 10 mg och därefter gå upp till 15 mg.
Blev ni också pigga/fick extra energi av cortison? Jag blev det och sedan trött (inbillning?) när jag trappade ned under 6 dgr för 10 dgr sedan. D säger att det är en normal reaktion.
Fram till mars behöver vi friska spermier, och det sker tidigast mars/april pga min killes situation. Så jag /vi hinner även fundera om det är lönt köra mina egna, "gamla" ägg eller ÄD.