• MissWe

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

MoM11 skrev 2017-03-21 20:50:53 följande:

Hej!

Jag brukar ta hela IL påsen (250), oftast utspädd med 100 koksalt. Upplever att det är mindre kärlretande med koksaltet, men det funkar även utan. Det brukar gå in på en timme. Ibland har jag tagit två små påsar, då har de bytt när den första är slut.

Jag fick mitt BHCG svar och det var 102, 9 dagar efter FET. Har fortfarande spottings varje dag och molvärk som kommer och går i styrka. Ska ta nytt BHCG på torsdag och hoppas på en fin stegring. Hoppas såklart också blödningen avtar.

Detta är mitt första plus på 3,5 år. Vi har kämpat i 5 år.

Åh, underbart! Stort grattis! Håller tummarna för att det lilla pyret kämpar sig kvar.
  • MissWe
    canada skrev 2017-03-22 07:23:27 följande:

Tack Vallmo! Du har nog inte missat det, jag som inte gått ut med något, livrädd som man är att något skall gå fel :). Detta lilla mirakel är tillverkat hemma ;). Kroppen vill inte riktigt hålla sig lugn och jag har fått ta en väldigt massa dropp, än är det ju lång väg kvar men är så tacksam att vi kommit såhär långt!

Stort grattis! Går själv in i vecka 12 nu precis. Lite nyfiken på hur du känner av kroppen. Har själv haft det ganska stökigt med många dropp, och varit rejält krasslig. Börjar lugna sig en aning nu, men fortfarande såpass att jag har svårt att "njuta" av graviditeten och livet.

Efter allt kämpande så är jag naturligtvis tacksam och det är naturligtvis värt att må kratta..

Grattis igen!
  • MissWe
    canada skrev 2017-03-22 11:33:32 följande:

Grattis till dig med! Vet precis hur svårt det är att slappna av!

Dels syns det på mina blodprov att kroppen inte är lugn men sen får jag värk i kroppen till och från!

Mina värden har börjat bli bättre de senaste veckorna men igår fick jag någon form av maginfluensa och dagens prover var sämre än de någonsin varit! Hoppas inte de påverkar fostret nu bara :(.

Vi får hålla tummarna för att allt går vägen för oss båda Är det bara de enskilda värdena som ökar eller så även kvoten mellan lymf/leuko?

Själv har jag mest känt mig orkeslös, förkyld/feberfrossa och febersvettningar. Haft lite ont i nacke (typ ont i huden, jättekonstigt).

Min kropp lugnar sig också något, men sist hade kvoten lymf/leuko gått upp till 33% och då var det dags för dropp - igen! Dr.D är dock relativt lugn, tyckte att jag skulle ta blodprov om två veckor. Antar att han vet precis vad han gör, svårt att sluta oroa sig dock.
  • MissWe
    MariaKojola skrev 2017-04-01 09:31:16 följande:

För mig har det gått både bra och dåligt, men mest bra ändå. Hade mitt ul i förrgår och visst fanns där en liten krabat som låg o viftade. Var ju helt otroligt att se, men man kan väl kort sammanfattat säga att all oro (och förväntan och besvikelse) från dom senaste årens kamp kom ikapp mig då och jag kraschade lite känslomässigt. Har aldrig tidigare varit psyiskt ostabil (vilket väl är konstigt med allt alla vi som kämpar på måste gå igenom) men nu var det lite som att allt kom på en gång istället, när jag slutligen fick kvittot på att det kanske faktiskt kommer gå vägen den här gången. Mycket märkligt men jag tar det som det kommer och tänker att det kanske är bra att kroppen får vara lite svag en stund när man varit stark så länge. (Jag har kört på utan paus eller uppehåll under hela ivf tiden.) Och ja, v 11 nu. Och nu väntar NIPT test som bara MÅSTE vara bra. Men det har jag bestämt att det är.

Och till UndrandeSökare, hållet tummarna för dig!!

Och såklart till alla ni som ruvar, är gravida eller trasslar med blödningar. Heja heja heja era ägg!! <3 <3

Vad underbart att läsa! Stort grattis!! 

Förstår din känslosamhet helt och fullt - det är en helt omänsklig påfrestning vi går igenom här. 

Jag håller tummar och tår för att NIPT testet är bra, och önskar dig all lycka! Må nu veckorna flyga iväg och må du få en fantastisk graviditet. 

• MissWe
    minaimaginärabarn skrev 2017-04-05 05:51:58 följande:

Hej!

Jag har en fråga. Hur har ni gjort när ni svettats på natten, tagit dropp på eget bevåg eller inväntar reaktion från Dr D?

Jag har tagit dropp varje vecka men blir ändå varmare och varmare på natten. Har svettats väldigt lite men i natt svettades jag mer. Har uppdaterat Dr D men då han inte tycker det är akut får jag ingen respons. Ska ta blodprov idag, då brukar han ge snabb respons.

Kan någon lugna mig över att Dr D har koll på läget. För nu har jag börjat noja över att min kropp håller på att förstöra det här!

När jag hade svettningar och fick feber - ökade jag kortison med mellan 5-10 mg. Tog 5mg extra i taget.  Ibland fick jag ta ganska höga doser (30-35mg) i några dagar innan det lugnade sig. (Ska tilläggas att jag är extremt emot medicin egentligen och av den anledningen är väldigt restriktiv - men kände att jag valde att lita på mig själv och min kropp) Nu är jag i början av vecka 15, kroppen har lugnat ned sig och jag har kunnat börja trappa ut kortisonet, men det var galet stökigt med min kropp där i början. 

IL är bättre i alla lägen, men man ska veta att det kan ta några dagar innan IL ger effekt på blodvärdena. Min upplevelse är att kortisonet är mer direkt och verkar snabbare.

Lycka till! 

• MissWe
    LadyMaria skrev 2017-04-05 10:54:00 följande:

Hej tjejer,
    Jag har gjort 7st ivf 6 st som ledde till ET och 2 FET, fått ut mellan 7-20 ägg men bara ca 4st har gått att använda och sedan har det blivit 2 embryon som klarat sig som alltid sett jättefina ut. Fått plus 1 gång men bara från ruvardag 11-14 sedan försvann det....

7e ivf nu, ruvardag 11 idag och det kommer lite rosa flytning... och det vet man ju vad det betyder. =(

Fått intralipid vid ET de senaste 3 gångerna (svensk klinik), trombyl, prednisolon, prasteron och nu vid den sista även fragmin och pravidel. Har även pcos och få simmare.

Om man vänder sig till Grekland, hur ser medicineringen ut då? Ger dem mer lipid dropp än vad kliniken i Sverige gör? 

Hej!

Medicineringen är väldigt individuell och följer hur din kropp beter sig. Går inte att säga att det är si och så många dropp. Vet en vecka när min kropp stökade och jag fick ta tre dropp, höja dosen kortison ordentligt på Dr D inrådan för att klara graviditeten. 

Men så gick det vägen också. Första gången på 13 år! Helt otroligt egentligen. 

Rosa flytning behöver inte betyda att det är kört än. Jag håller tummarna!

• MissWe
    NinaCamilla skrev 2017-04-05 09:46:53 följande:

Om någon har prontogest över några boxar, köper jag gärna! Jag har boxar så att det räcker för vecka 8-9 men behöver några boxar till. .

Jag har precis plussat tack vare Dr D! Det har tagit 7 år, 13 ÄD försök och några kronor fattigare innan vi är här. 

Stort grattis!! 

Vilka underbara nyheter, nu håller jag tummarna för att den lilla krabaten ska bita sig fast ordentligt. :)

• MissWe
    MrsHK skrev 2017-04-11 00:22:28 följande:

Hej. För en vecka sedan föddes en ÄD bebis med hjälp av dr D. Vi är djupt tacksamma för att vi hittade dr D via denna tråd, tack ska ni ha! Vår son är ljuvlig...Svårt ta in att få ett levande barn denna gången, oerhört glad.

Jättekul höra att NinaCamilla och UndrandeSökande plussat. Håller tummarna för alla er andra också!

Vad underbart att läsa ditt inlägg!! Stort stort grattis!! <3
  • MissWe

Det kanske bara är jag som inte har så bra koll, men är det inte väldigt många som har plussat och är gravida just nu?

Underbara nyheter iaf! Stort grattis till alla (ingen nämnd och ingen glömd)

• MissWe
    pipperoni skrev 2017-04-13 13:20:07 följande:

Grattis till er som har plussat och ni som har fått era efterlängtade barn!

Själv har jag tyvärr precis fått negativt provsvar på RD9. Hcg under 3. Det var vårt sista försök med egna ägg och även om det känns lite tungt just nu, så stärker det ändå vårt beslut om att det är rätt att gå över på äggdonation. Jag har gjort fyra äggplock det senaste året och av dessa blev det bara två blastos av tveksam kvalitet.

Dags att gå vidare med ÄD. Träffade Serum när vi var i Aten och ska ha Skype-möte med Dr D om ÄD i nästa vecka, sen får vi se vad vi bestämmer oss för - fortsätta med Dr D eller byta till Serum.

Önskar er alla en fin påsk!

Vill bara skjuta in en liten brasklapp i all välmening. Jag fick minus dag 11 efter befruktning med ett testa tidigt test. Visade sig senare att jag var gravid med tvillingar, där HCG ökade fin fint i början - innan ena tillbakabildades. Är nu gravid i vecka 16.

Om ert minus är ett minus beklagar jag och håller tummarna för att första försöket ÄD ger ett rungande +.

En härlig påsk önskas!
  • MissWe
    supertjejen skrev 2017-04-26 11:12:36 följande:

Nu är det tamejfan katastrof! Min sambo vill lägga av, han vill inte genomföra vår sista insättning. Vi har två fina embryon kvar. Inget jag säger hjälper, han klarar inte mer säger han, han går sönder. Och det gör jag också! Vad ska jag göra????

Som detta sliter på än som människa. Lider med dig. Hoppas, hoppas att det löser sig. Kanske kan ni gå och prata med någon tillsammans?

Styrka till dig!
  • MissWe
    Hera B skrev 2017-05-16 20:03:41 följande:

Hej tjejer!

Då har jag druckit mitt första avkok på kinesiska örter! Jag brukar inte vara kräsen men det här är inte gott, alls! Och detta  jag ska dricka 2 gr/dag i 3 månader?

Planen är att testa TCM under tiden jag väntar och funderar på nästa behandling. Jag hoppas att det kan hjälpa kroppen att återhämta sig och kanske få kroppen mer i balans. Jag har ju ingen diagnostiserad autoimmunsjukdom men har ändå högt TNF-a och positivt ANA.Min diagnos enligt TCM är för lite Yin, för lite Qi och lågt blod i min kropp Någon som har erfarenhet av detta och har det hjälpt kroppen?

Till min egentliga fråga, innan jag misslyckades med min sista IVF (den första med immunsupport) så var min plan b att fortsätta med äggdonation om det sista försöket inte funkade. Men jag svårt att släppa taget om mina egna ägg märker jag.  Förmodligen för att jag känner att de inte har fått en ärlig chans efter bara ett IVF försök med immunsupport (efter 4 vanliga IVF). Samtidigt som jag förstår att det ska mycket till för att lyckas förbättra min äggkvalitet. Dr D?s diagnos är att TNF a attackerar äggen under stimuleringen så att de inte mognar korrekt och därför orkar de heller inte fortsätta att utvecklas och att stå emot kroppen när den drar igång. Jag får ut hyfsat antal ägg varje gång och majoriteten av äggen befruktas men när odlingen kommer till dag 4-5 stannar utvecklingen av. De gånger jag har återfört blastocyster har det funnits 1 bra blastocyst kvar men det är allt av ca 15 ägg ut varje gång. Aldrig ett plus (men en nidblödning denna sista gång)!

Ni som har gått vidare till äggdonation hur lyckades ni bestämma er till att gå vidare? Rationellt sett känns äggdonation som det rätta men emotionellt är jag inte där än?

Hej Hera,

Var intressant att du stöttar kroppen med TCM.

Jag läser ditt inlägg och blir berörd och även om jag inte kan ge dig svar på det du efterfrågar vill jag ändå berätta och tipsa dig om Dr Wahls Protocal - det är ett kostprogram som läker autoimmuna sjukdomar, och hennes egen forskning visar på häpnadsväckande resultat. Hon själv var sjuk i en väldigt progressiv form av MS och satt i rullstol när hon påbörjade sitt kostprogram tre månader senare kunde hon gå, sju månader senare deltog hon i cykellopp.

Själv har jag en lång historia av fertilitetsproblem, flera misslyckade IVF:er, hög TNF alfa. Jag har sedan ganska lång tid tillbaka näringsbalanserat, lagt om kosten (uteslutit socker och gluten och kraftigt dragit ned på mjölkprodukter samt processad mat) när jag i oktober började äta enligt hennes Wahls plus (samt 1 msk gurkmeja/dagligen, 1 L tomatjuice (sänker TNF alfa) Lyprinol (tillskott som också sänker TNF alfa) höga doser Omega3, B12 och Folat och höga doser Q10) som en uppladdning inför mitt nästa IVF försök, när jag blev spontant gravid i januari. Något som inte hänt på 12 år!!

Jag fick immunsupport med Dr D, samt akupunktur men har kunnat trappa ned medicinen (runt vecka 14-15) och är nu medicinfri gravid i vecka 23.

Man ska inte underskatta kroppens egen förmåga till läkning, när den får rätt förutsättningar.

Är du nyfiken och vill veta mer kan du googla på Dr. Terry Wahl och TedTalk, så får du en introduktion. I annat fall, får du helt enkelt bortse från detta.

I vilket fall, ett stort stort lycka till! <3
  • MissWe
    Niskan15 skrev 2017-08-08 20:26:05 följande:

Det har blivit en lång tråd nu. Jag undrar om det ens är någon som har lyckats bli gravid efter Aten? Vi funderar på att åka dit i oktober. 6 misslyckade Ivf, en utomkveds och remautisk sjukdom (GPA) bakom mig.

Har fått en tel konsultation med Dr.D och han tycker vi borde åka. Dock undrar man om inte allt har med pengar att göra. Vill ju självklart undersöka allt innan vi tar beslutet.

Jag har försökt bli gravid i många år utan att lyckas, har flera misslyckade IVF:er bakom mig. Men är nu gravid i vecka 33 - med immunsupport från Dr.D de första 13 veckorna. Kroppen bråkade verkligen med mig i början. Så har för mig har det verkligen varit värt varenda krona.

Stort lycka till!
  • MissWe
    Donaldduck1234 skrev 2017-08-22 07:23:02 följande:

Hallå, buffar lite för min fråga. Ingen som vet?

Jag tog blodproverna på ett vanligt Werblab och skickade sedan från Arlanda. Kolla upp på nätet vart och hur du packeterar och skickar proverna. Det hela gick väldigt smidigt!
  • MissWe
    canada skrev 2017-09-10 08:39:05 följande:

Efter 4 år och 5 MF bestämde vi oss för att åka till Dr D, för nästan precis ett år sedan. I fredags kom vår lilla prinsessa ut, lite tidigare än väntat (v 34+1). Men hon är ändå stor för sin ålder, vi mår bra alla tre och är så tacksamma för Dr D's hjälp. Ge aldrig upp tjejer!!

Wow! Stort stort grattis! Och lycka till med det "nya" lilla livet!!
  • MissWe

Det blev en liten pojke! Efter åtskilliga misslyckade IVF:er. Idag är han sex veckor och vi mår strålande bra!

Jag är så tacksam för Dr.D - och för alla er kloka härinne, som bidragit till att jag hittat till den väg som lett mig hit.

Nu vill jag ge tillbaka och dela med mig. Därför skulle jag vilja komma i kontakt med ca 4-5 st här inne som är inne i eller planerar för en återhämtningsfas och vill ?vila? ifrån allt vad behandlingar heter i ca sex månader. Men som är intresserade av att läka kroppen och immunförsvaret på naturlig väg. Är ni några som känner er manade är ni välkomna att skicka ett pm.

Jag ska säga det också, att det program jag utvecklar är helt i uppstart och inte förenat med några risker, kostnader (endast självkostnadspris och då max några tusenlappar över sex månader), liksom det inte går emot eller är av det slag att de inte är förenade med behandlingar av Dr.D eller motsvarande de som Dr. Beer bedrev.

Allt gott!

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!