supertjejen skrev 2017-02-20 06:29:11 följande:
MissWe: kul att vi är på samma ställe i graviditeten! Det verkar superjobbigt med värden som svänger sådär! Jag får dropp på vårdcentral men tänker att jag ska ha ett tillfälle på fredag och ett till om ca 20 dagar, sen tänkte jag att det räcker. Jag visste faktiskt inte att det har effekt på värden, trodde bara det var extra mat till fostret. Jag har ingen känd immunproblematik och tar inga prover. Tur det för vi har inget Werlabs i närheten. Ska du göra vul igen? Jag ska på måndag om en vecka. Mitt gryn var något litet, hoppas det växt på sig.
Vad intressant, berätta hur du snubblade över IL-droppen? Jag tänker om du inte har ngn problematik.
Och då antar jag att du inte tar sprutor eller kortison heller?
Jo, IL lugnar immunförsvaret det är därför vi tar dessa. Och ja, sjukt jobbigt med värden som svänger ~ det blir en extra oro då kroppen liksom lurpassar och förbereder en attack.
Japp, har ett VUL inbokat den 28:e. Känns bra att få se att allting står bra till därinne. Tror det kommer att vara täta kontroller fram till vecka 12. Och kanske även efter.
Det är ju sjukt svårt att mäta vid VUL, en halv mm fel ger ju utslag. Min lilla har dom tyckt varit både liten och stor redan. Så oroa dig inte för det.
Något helt annat dock.
När jag var gravid med min dotter hade hon en tillväxtproblatik i magen och var upp till 22% för liten (längre fram i graviditeten ska tilläggas) har förstått att det är ganska vanligt när man har en immunologisk problematik. Då visste jag inte om det, och var helt obehandlad. Men allt gick bra iaf. Nu mängder av år senare har situationen både hunnit förvärats och förbättras.