Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag vill gärna ha dessa sprutor! Denna tråd är fantastisk. Skickar PM. Tusen tack.
Nu är vi på gång igen! Synarela i 16dagar, imorgon börjar jag med Progynon, tisdag ska jag börja med neupogen. Insättning blir den 26/1. Hoppas att neupogen är det jag behöver för att få ner mitt immunförsvar.
Trevlig helg och kram.
Hej!
Jag har sedan december varit nedreglerad och började vid nyår att bygga upp slemhinnan med Progynon för FET med våra sista ägg (orkar inte med fler stimuleringar, så nästa steg är ÄD) i mitten av januari. Var idag och mätte slemhinnan som såg bra ut, men Dr D var inte nöjd med mina blodprover och sade att jag har haft en immunreaktion och att mitt immunsystem inte är lugnt. Hans råd var att avbryta, invänta blödning och börja om på nytt. Den här gången med Neupogen i ny behandlingsplan.
Blir så trött på att inget bara kan flyta på... Men jag vill inte ta några risker med tanke på att det är vårt sista försök med egna ägg, då väntar jag hellre en månad till. Och med Neupogen som en ny joker i leken, har jag nu lite frågor kring det.
Ni som har tagit Neupogen inför FET, när har ni börjat? Hur länge har ni tagit det? (Har förstått det som att man måste fortsätta minst till v.12, ibland hela graviditeten?) Vilken dos har ni fått? (Har förstått att Dr D ger högre dos än Serum?). Har ni märkt av några biverkningar och i så fall vilka?
Slutligen, är det någon som har Neupogen får ni gärna PM:a.
Hej!
Jag har sedan december varit nedreglerad och började vid nyår att bygga upp slemhinnan med Progynon för FET med våra sista ägg (orkar inte med fler stimuleringar, så nästa steg är ÄD) i mitten av januari. Var idag och mätte slemhinnan som såg bra ut, men Dr D var inte nöjd med mina blodprover och sade att jag har haft en immunreaktion och att mitt immunsystem inte är lugnt. Hans råd var att avbryta, invänta blödning och börja om på nytt. Den här gången med Neupogen i ny behandlingsplan.
Blir så trött på att inget bara kan flyta på... Men jag vill inte ta några risker med tanke på att det är vårt sista försök med egna ägg, då väntar jag hellre en månad till. Och med Neupogen som en ny joker i leken, har jag nu lite frågor kring det.
Ni som har tagit Neupogen inför FET, när har ni börjat? Hur länge har ni tagit det? (Har förstått det som att man måste fortsätta minst till v.12, ibland hela graviditeten?) Vilken dos har ni fått? (Har förstått att Dr D ger högre dos än Serum?). Har ni märkt av några biverkningar och i så fall vilka?
Slutligen, är det någon som har Neupogen får ni gärna PM:a.
Tack! Kör du ÄD hos Dr D?
Hur tar man Neupogenet? I magen eller intramuskulärt? Kan man använda Menopur-sprutor, eller finns det andra som är bättre?
Ni som går hos Serum och får Neupogen, vad får ni för dos?
Nu är det nära nästa insättning för oss! Fick mina provsvar från Werlabs och dr D vill att jag efter 10 dagar på 0,5ml Neupogen nu går upp och tar 1ml om dagen och höjer kortisonet till 20mg/dag redan nu. Om blodprovet på tisdag är bra så åker vi ner onsdag för insättning torsdag, sen bär det av hem igen på lördag. Denna gång med Neupogen har jag bara tagit ett IL-dropp. Nu håller vi tummarna för att Progesteronvärdet är bra på tisdag.
Är det någon som vet om det skiljer i upptag på Utrogest om man tar oralt eller vaginalt?
Trevlig helg på er. Kram P
Jag försöker inboxa men kommer inte in på din sida :)
Söker också Femanest (eller likvärdigt preparat) , Lutinus/Urogestan/Crinone(eller motsvarande) och intalipider.
Det gör inget om det är dåliga/lite utgångna datum .
Sitter i väntrummet i Aten hos dr D för insättning. Han tyckte min kropp svarat bra på neupogen.
Nu är ett jätte bra och ett lite sämre embryo insatta. Bara denna eviga väntan kvar.