• Zinfandel

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Källa...?!

• Zinfandel

Singha: åh jag kände precis likadant inför första sprutan. Men glöm inte att bipackssedeln för Alvedon, Fragmin & Gonal inte är särskilt inbjudande heller... Jag resonerar som så att dels är det ingen ovanlig medicin, den ges ofta mot ganska vanliga sjukdomar som psoriasis, artrit & reumatism, dels har ju mitt immunförsvar varit sjukt, nu ska vi rätta till det och dels så ges det ofta i våra sammanhang i många andra länder, inget High Chaparall alltså.

Påskliljan: skicka dina andra värden också eftersom det hänger ihop.

De ska alltid tas med minst 2 veckors mellanrum, Braverman sätter tom 3 veckor mellan 2:a och 3:e sprutan.

Jag har fått pris på €570 + frakt från Aten men tyvärr framgick det inte om det var för 1 eller 2 sprutor. De finns ibland att köpa i det amerikanska immunologiforumet för ca 1000 USD för 2 + frakt. Men frakten är alltså vansklig, varför Singha valde att ta ut dem på Dr Ds recept i Sverige. 

• Zinfandel
    Snart lycklig skrev 2012-10-15 21:31:15 följande:
    Zin, tack f ditt inlägg. Bra inställning. Hoppas 570 € är f två sprutor. Om allt går som jag hoppas, kan jag prata m Dr D vid första uttaget för ägginsamlingen. Det borde bli preliminärt om 3-4 veckor. Behöver jag fler Humira-sprutor borde jag hinna innan transfer preliminärt i februari. Går det att frakta Humira i resväskan man checkar in, alltså den som läggs i bagagerummet på flyget? Någon annan frågade om Humira hjälper mot både höga TNF-alfa och NK-celler? Ngn som vet? Jag ska också kolla mina värden från i maj på de två nämnda när jag kommer åt min dator.
    Skulle tro att det är 2 eftersom de ligger förpackade 2 och 2. Nej, Humira är en oerhört känslig kylvara, så pass att Apoteket mer eller mindre vill att man ska ha med sig kylväska.. Men det får heller inte understiga 2 grader så packa inte med kylklampar. Jag har kollat med Fedex som skickar med dry-ice, kostar ca 1000 kr. Ja, vitsen är att dra ner TNF (=hög inflammationsgrad i kroppen och kroppen bildar mer eller mindre ett vaccin mot graviditeter)) eftersom det orsakar misslyckade IVFer och MF.
    singhatjejen skrev 2012-10-15 21:32:31 följande:
    Zin: nej jag vet... du har rätt. Vet du varför Braverman sätter tre veckor mellan andra och tredje? Hur många har du tagit och hur många ska du ta? har du känt av några biverkningar?
    Svaret var snarast "behövs inte oftare" men jag kommer att fortsätta med 2 veckor mellan och testar efter 4 sprutor., har tagit 2 nu. Ja, några dagar efter första sprutan blev jag tjock i halsen (längesen sist...!) och nu känns det varje kväll som att jag håller på att bli sjuk men inget bryter ut. Har också varit väldigt trött & hängig. På dagarna är allt som vanligt Skrattande

• Zinfandel
    singhatjejen skrev 2012-10-17 21:33:41 följande:
    Zin: Hej, du som har tagit om TNF i USA-proverna - hur mycket kostar det att ta om dem när det bara gäller TNF? Längst ned på formuläret jag fick bifogat står det att jag ska fylla i alla kontouppgifter - men det känns ju inte helt ok... ska man verkligen göra det? Eller har jag missuppfattat det?
    Har försökt nå dr D om vilka prover han vill att jag ska ta om, ifall det är bara TNF (som jag antar står som TH1/TH2?) men får inget svar. Börjar kännas ganska jobbigt...
    4000 kr + frakt. Nej, det ska du inte fylla i, du får en faktura av Dr D sen. Ja TH1:TH2=Cytokiner=TNF-alpha.
  • Zinfandel

Criss mfl: jag vet inte om jag håller med längre. Det är en speciell, känslig och dyr behandlingsform, inte undra på att man har frågor! Det är viktigt att allt kollas och görs på rätt dag och får man inte svar så kanske saker & ting kan äventyras, vad vet jag. Det räcker inte med att han kanske (det vet vi inte) läser mailen och man ska inte behöva känna att det kan jag inte fråga för då får inte andra svar. Vi har gjort honom till en välbärgad man och det minsta man kunde begära då är att han anställer en assistent eller två, just nu sköter vi en del av sköterskejobbet här i tråden för att hjälpa varandra. Jag tycker inte det är okej längre och han tar hela tiden fler och fler patienter. Jag önskar att alla som ville kunde få hjälp men tidigare patienter blir uppenbarligen lidande. Min åsikt!

• Zinfandel
    singhatjejen skrev 2012-10-18 09:24:29 följande:
    Zin: Tack för ditt svar! Men om jag bara ska ta detta provet, behöver jag verkligen åtta rör då? Och tillhandahåller den klinik som drar mitt blod det eller måste jag skaffa själv?

Ja, jag tycker som du - det är en dyr och känslig behandlingsform och man känner sig ganska ensam och vilsen när man inte får svar (trots stödet härifrån - och tack och lov för det!). Man vill ju att alla får hjälp - och man blir peppad av att se alla som får hjälp och blir med barn - men man behöver ju själv hjälp också...
    Han har ju tydligen en assistent - det måste ju vara hon Mina Belagrati som skickar fakturor och IL? Men han skulle nog behöva en sköterska också. Vi börjar ju bli rätt många som söker hjälp från Sverige nu - och sen har han ju alla andra därnere..
    Ja, de ska egentligen ha 2 rör LH170IU som är på 10 ml men sådana rör finns inte i Sverige. LH-rören är 3 ml och för att komma upp i 2x10=20 ml så behövs alltså 7  rörx3 ml=21 ml, jag tog 8 för att vara på den säkra sidan. Labben har alla rör men tänk nu på att de inte får centrifugeras.

Ja men den assistenten gör inte mycket mer än skickar fakturor men det har hon väl fullt upp med Flört (och alla engelskor och spanjorskor och cypriotiskor...) 
  • Zinfandel

Om någon som ska till Aten på måndag läser detta så är jag tacksam om ni vill inboxa mig!

• Zinfandel

Jag tycker att den pengen för stöd under graviditet är ovärderlig, det kommer att komma så många oroliga tillfällen  och det känns tryggt att ha någon som har koll på värden och kan ändra medicinering vid behov. Jag skulle absolut köpa den tjänsten. Men det förutsätter såklart att han svarar.....

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!