Vilaa skrev 2012-12-15 19:24:37 följande:
Jag tog inte pandemrix =) Inte min son fick det heller. Jag minns hur jäkla vilda debatterna var här på familjeliv om hur dum i huvudet man var som inte tog sprutan, men med facit i hand så känns det bra. Jag ger alla bvc sprutorna och har även gett mot hepatit a och b men jag tyckte inte pandemrix lät tillräckligt säkert. Såg dokumentären efter sprutan häromdagen och minns verkligen vilken hysteri det var kring det där. Jag var gravid då också och mvc tjatade och tjatade om att jag skulle ta den där sprutan, men jag sket i det ändå. Fick missfall sen också såklart men då behövde jag iallafall inte fundera över om det var sprutan. Ja, nu kom jag väldigt OT här... En annan sak jag dock oroar mig för angående min fertilitet är att jag gjort 5 skrapningar när mina missfall inte kommit ut! Har hört att det inte är bra för fertiliteten.
Vilaa, en skrapning är inte påverkande om det inte uppstår ärrbildning, det kan t o m vara bra för fertiliteten pga att det rensas så fint😊 ärrbildning uppstår om du får infektion, och det märker du. Jag har också skrapats hur många ggr som helst, i och för sig är jag ju inte ett bra exempel med alla missfall, men det verkar inte vara problem att bli gravid.