Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Och stort grattis förresten Tumvante!!! Jättefin ökning
Och stort grattis förresten Tumvante!!! Jättefin ökning
Dagens HCG 3904. So good so far. IVIg igen på tisdag.
Låter bra ! Stor skillnad nu i hcgutvecklingen mot förra graviditeten innan du fick antibiotika !
Åh härligt. Det är du värd. Vilken vecka är du i nu?
Åh härligt. Det är du värd. Vilken vecka är du i nu?
Jo men detta är inte utslag, utan finnar.
Jag har ju hört hur du kämpat med dina upprepade missfall så du är verkligen värd en lyckad graviditet. Vad innebär behandlingen ivig som du fått? Är det något som finns i Sverige också?
Själv har jag bara tagit prover på sköldkörteln , Hb, samt prolaktin än. Tog dem igår. Och sen progesteron på cd 21. En light utredning än så länge.
Ivig och IL är inget som används i fertilitetssyfte i Sverige, eftersom läkare i Sverige generellt "inte tror på" att immunförsvaret kan orsaka fertilitetsproblem.
Dr D sysslar inte med ivig, endast IL. Men Dr Gorgy i London sysslar med ivig. Hos båda läkarna måste du dock göra en immunutredning hos dem för att få tillgång till medicinerna. Dr Ds utredning kostar 20.000-25.000kr och Dr Gorgys kostar 35.000kr.
I Danmark där Tumvante bor, hjälper de däremot Danska medborgare under 40år som är skrivna i Danmark med ivig mot upprepade missfall om man är patient där på en speciell klinik. Dock svårt för oss som inte är danska medborgare att få nån hjälp där. Man måste åtminstone ha en läkare som skrivit remiss dit först då tror jag.
Eller vet du Tumvante vad som gäller? Måste man vara Dansk medborgare elker räcker det att man är skriven i Danmark?
Och för att få hjälp på danska HAB ska egen läkare hänvisa, efter att man tagit kromosomtest, vattenskanning och lite annat.
Idag har jag fått bruna flytningar och lite smått ledvärk och lite feber 37.5...ska på Vul nu och tagit FBC...hoppas verkligen inte kroppen håller på att stöta ut, men det lutar väl åt det. Är i v 9