• Tumvante

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

finee skrev 2018-06-10 21:54:11 följande:

Ok!

Precis, det är svårt att veta vad det var som hjälpte mest när man gjort flera saker samtidigt.

Hehe, går bra för mig, står just nu inte inför något val gällande nåt. Är höggravid och siktar på att föda ut den här bebben om ca en månad Höll på i somras och höstas med antibiotikakur och besök hos Dr D och Serum. Blev gravid i oktober på min åttonde embryoåterföring (första med Aten-hjälp). Mitt livs absolut bästa beslut att åka till Aten! Ev blir det en ny vända dit om vi vill göra syskonförsök.

Sorry, var nog förvirrad åt vem jag svarade. vet att di är härligt höggravid. Tänkte undrandesökande.
  • Tumvante
    UndrandeSökare skrev 2018-06-11 07:21:16 följande:

Vi har 5 blastos i frysen som är normala kromosommässigt hos AvaClinic så behöver inte välja nån ny klinik för den delen. Har bestämt att det till hösten blir hysto hos Serum och 2-3 Pooled donor LIT hos en LIT-klinik i Aten. Vi kan inte resa nu pgr av mannens jobb och det är semesterstängt i Augusti i Grekland, så det blir tidigast i September 2018 vi åker.

Lycka till i September då och njut av sommaren så länge!

Själv läste jag just att krillolja nog inte är snart i kombination med blödning, så jag slutade med det igår (har tagit det i mer än ett halvår)... hoppas jag snabbt kan märka skillnad, och att hematomet absorberas av kroppen.
  • Tumvante
    Zwillinge86 skrev 2018-06-15 20:59:58 följande:

Har googlat lite och just att hinnsäcken inte är ?utspänd? verkar vara ett tydligt tecken på missfall, även om det såklart finns flera som skriver att deras graviditeter blivit utdömda pga detta, men att det ändå gått bra. Tror att ända anledningen till att inte läkaren sa att det är ett pågående missfall istället för ett hotande missfall är för att man kunde ana ett flimmer som med lite god vilja kan vara hjärtslag.

Jag fick en störtblödning i vecka 6+3 (efter att ha sett lite blod på pappret i två dagar). Blödde därefter lite varje dag i en månad, och så vips en till störtflod, och blöder varje dag ännu, men såg piggt foster i måndags (men fortfarande rädd). Har också samma diagnos, men det behöver inte vara kört. Har du ont? Håller tummarna!
  • Tumvante

Jag var på sjukhus just mär det hände första gången (fick IVIg), så de scannade innan jag skulle hem (då det även avtagit i styrka), och då såg vi hjärtblink. Och andra gången fick jag tid på sjukhus samma dag. Min läkare sa att cyklo f inte visat någon effekt vid blödning i första trimestern, därför avrådde han från det. De vet inte varifrån det kommer nej. Just nu hoppas jag att mitt stopp från omega 3 tillskott ska hjälpa... dumt att jag inte fattat att det ger större blödningsbenägenhet tidigare.

Jag ska få IVIg på onsdag igen. Så då får jag se vad status är. Det är positivt att din blödning avtagit såpass och att du inte har smärta. Smärta har varit där alla gånger jag haft missfall. Hade varit skönt om du kunnat få kollas upp tidigare. Hoppas nu så för er!

• Tumvante

... hur står man ut... tja, man blir lite galen, och uppstressad. Men nu har det bara varit brunt i två veckor iaf.

• Tumvante

...pessimismen och därmed diagnosen är ju just eftersom få gravida blöder såpass. Hjärtflimmrande gör att hopp ska finnas!

• Tumvante
    Zwillinge86 skrev 2018-06-16 16:16:59 följande:

Har du fått några förhållningsregler, typ vila eller ska du leva på som vanligt och hoppas på det bästa? Till mig sa de ingenting men jag googlade mig till att sängläge var att rekommendera. Och cyklo-f var som sagt på vinst och förlust, tänker att det inte kan bli värre i och med att de redan räknar med att jag ska få missfall. Har du fått ändra nåt annat i din medicinering? Jag tog bort omega3, trombyl och fragmin när jag började blöda. Skulle inte sätta in det innan blödningen lagt sig.

Jag ska hålla mig lugn, inte träna, bada eller ha sex, och inga tunga lyft (svårt med en 2,5 åring hemma på 16 kg).

Min läkare menade att sängläge inte heller visat ha effekt, men att det är bra att hålla kroppen i ro.

Jag har inte gjort ÄD så i mitt fall är det inte hormonbrist. Jag personligen skulle vara väldigt varsam med att ta hormontillskott utan att konsultera med min läkare innan. Man vet inte vad det har för effekt på foster att de utsätts för höga doser av kvinnliga könshormon. Tror det finns studier som visat påverkan, men säkert studier som inte visat något.

Jag får endast ivig som behandling och har fått det förlängt nu på grund av blödningarna. Inga andra mediciner.

Jag vet inte om jag vågor äta omega 3 innan denna bebis har tittat ut. Men det är ju egentligen bra för oss båda... får se vad läkaren säger.

Mitt enda tecken på att allt nog är ok. Är att jag mår illa varje kväll.
  • Tumvante

14+2 här. Blev flyttad tidigare 2 dagar igen :) Kub gick jättebra, men hematomet var 5x5 cm.

Hematomet var 4.5 x 5 cm i måndags och såg ut att vara farligt nära moderkakan. Och idag såg doktorn bara ett på knappt 2 cm. Känns som om det gått snabbt om det stämmer. Men från den vinkeln såg det också mindre ut, och långt ifrån moderkakan. Men allt flyttar sig när det växer ju. Bönade till mig en sista runda ivig om två veckor, och på grund av att jag fortfarande ser blod (dog mycket mindre och brunt) så kunde han gå med på det.

Är tryggare nu.

Hoppas ni ser framgång också!

Tack igen för stödet ni ger! Behövs i denna svängiga tid mellan hopp och förtvivlan och hormoner... man blir ju lite crazy!

• Tumvante
    Zwillinge86 skrev 2018-06-21 11:20:11 följande:

Nu sitter jag i väntrummet och beredd på det slutgiltiga beskedet, mitt 5:e missfall varav det 3:e efter att jag precis gått in i vecka 7. Egna eller donerade ägg verkar inte spela någon roll inte traditionell immunsupport heller. Nyckeln till syskon är fortfarande oklar och pengar och ork är tyvärr slut. Är det nu vi kastar in handduken och påbörjar processen att acceptera att vi nog inte blir den familj önskat?

Beklagar att det gått så har ni fått diagnos på varför det händer?

Kram <3
  • Tumvante

Läste nu om ditt aggressiva immunförsvar. Min läkare menar att IVIg speciellt har effekt vid sekundär barnlöshet. Men det är ju en väldigt dyr behandling.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!