Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Tack, finingar! Tack Holly, vad fint sagt
Irap är en form av LIT-behandling, alltså mer immunterapi.
Nej, Dr D har inte velat sätta in Humira än, TNF har inte varit tillräckligt högt.
Tack, finingar! Tack Holly, vad fint sagt
Irap är en form av LIT-behandling, alltså mer immunterapi.
Nej, Dr D har inte velat sätta in Humira än, TNF har inte varit tillräckligt högt.
Jam: att du svarar bra på alla prover är utmärkt (=lugnt)! Däremot innebär det inte att ditt immunförsvar inte angriper embryot (=irriterat). Eftersom det antagligen/uppenbarligen gör det (du skriver tex längre ner att du har höga sköldkörtelantikroppar) så vill Dr D förhindra en immunattack eftersom det troligtvis har varitanldningen till misslyckandena tidigare, därfår får du immunterapi. Det är en vanlig missuppfattning att Clexane - en lågmolekylär heparin - bara används vid koagulationsproblem. Medicinen används i vårt fall för att förebygga proppbildning i livmodern vilket är vanligt vid immunologiska besvär. Det bildas ofta mikroskopiska bloproppar i slemhinnan vid implantering därför syns det inte på koagulaionstester.Dessa små, små blodproppar stoppar näringen till embryot och leder därför ofta till MF. Men sätter därför in hepariner för att öka blodgenomströmningen i slemhinnan. Har man däremot koagulationsproblem eller tex V Leiden så krävs betydligt högra doser än de ni tar. Som du även förstod på din ordination så är inte IL bara en immunerapi utan har även andra fördelar, för äggstockarna tex. Om du inte ännu har läst Is your Body Babyfriendly så förslår jag att du gör det så kommer du att förstå hur det hänger ihop!
Angla: det har alltså sjunkit..?!
TWH: ja jösses vilken berg-o-dal-bana. Ja visst är det märkligt..! Men det växer ju snyggt . Fortsättning följer..!
Hihi Holly, där skrev vi nästan samma
Beklagar verkligen Angla Ett evigt kämpande verkligen. Hoppas du finner hopp snart igen. Stor kram
criss: mitt tips är att inte nämna fertilitet, det verkar ge alla kalla kårar. Däremot ska du trycka på immunologi, att du har varit hos en läkare utomlands, vilket du kan bevisa, och tagit blodprover vid RFU, det väger tungt. Jag har tillbringat oändliga dagar i telefonen men att finna rätt läkare men jag lovar att när du väl finner rätt så löser sig allt. Det finns alltid en läkare som vill hjälpa, som begriper sig på grejen och som är beredd att se utanför boxen. Det krävs att du är beredd att ta några fighter, att du har laddat med argument och står upp för din sak. Du fixar det, you go girl!!
Holly: härligt att höra!! Bra jobbat Precis, man ska inte underskatta sina vårdcentraler eller allänläkare. Men jag har full förståelse för alla som frågat 10 läkare, man tröttnar snabbt och blir nedslagen. Misstänker att du lite yngre än oss också och då är det ju fritt fram att säga att det är för att man vill bli gravid!
Och varför har man satt just 39 som gräns...?!??!