• UndrandeSökare

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Ariellan-Maila Dr D och säg att du vill bli hans patient och du vill göra Chicagoproverna via honom. Han kommer då skicka dig pappren du behöver. Du måste då fixa något ställe som låter dig ta blodprover och få ut rören med blod i. Förpackningsmaterial måste du fixa. Du måste också ordna frakten med Fedex.

Provsvaren kommer gå till honom och efter du betalat hans faktura så får du ut dem, en personlig behandlingsplan, eu-recept och hans mailsupport etc

Jag vet andra som gjort så. Det kan vara ett alternativ b om man absolut inte kan resa till Aten.

Det blir nästan lika dyrt som om du åkt dit och träffat honom och du missar hans vul (många här itråden har sagt att han hittat saker på dem som ingen svensk läkare sett). Det du sparar är priset för resa och boende i Aten. Man kan endera betala för hans support fram till plus eller fram till förlossning (olika priser).

Du kommer få Dr Ds prislista mailad till dig så fort du mailat till honom och sagt att du vill bli hans patient.

• UndrandeSökare

Ariellan - Dr D behandlar utifrån vad Chicagoproverna visar. Han behandlar med trombyl, fragmin, pred, il men även andra mediciner. Har man tex högt Tnf-alfa så kan man behöva behandlas med Neupogen, Humira etc.

• UndrandeSökare

Mila- Efter att man betalat DrDs faktura så kan man be honom om EU-recept. Man får det då via mail och ska skrivas ut på färglaserskrivare. Med ett Eu-recept kan man lösa ut mediciner på Svenskt apotek men högkostnadsskydd gäller INTE, så man får betala hela summan själv. Det kan vara krångligt att lösa ut EU-recept, Lloyds apotek är smidigast.

• UndrandeSökare

LadyMaria- Dr D kommer ge dig ett papper med exakt vilka mediciner han vill du ska skaffa, du får pappret när ni träffas.

Fördelen med att köpa det på apotek i Aten är att där säljs alla mediciner receptfritt på apoteken. Dessutom är många av dem billigare än på apotek i Sverige.

Intralipider är absolut billigast på grekiska apotek.

Prisexempel:

Köper du en låda med 10påsar 250ml inralipider

Så får du betala så här mycket för hela lådan:

Så får du i Sverige betala 1100 sek

På Apotek i Grekland ca 680 sek

Skulle du köpa det av Dr D 3500 sek (han tar 350sek per påse).

Obs! Intralipider går aldrig på högkostnadsskydd i Sverige (det är borttaget) så det blir samma pris oavsett om du har EU-recept eller Svenskt recept !

Hör av dig om du har fler frågor.

• UndrandeSökare

Mumskastrull- Beklagar att det blev så. Har för mig jag läst om nån annan som hade samma situation. Hon lyckades med ÄD sen. Kan du tänka dig att testa ÄD?

• UndrandeSökare

Mumskastrull- Vi gjorde immunologisk utredning hos Dr D. Han vägrade göra spermatest på min sambo (vi lider av upprepade missfall). Men blev ju missfall även med Dr Ds behandling. Så blev då tvungna att resa till annan klinik för sperm dna fragmentation test(AvaRiga). Så välj en klinik där ni får göra allt på en gång så sparar ni tid och energi !

Jag skulle rekommendera Serum för i stort sett alla jag läst om är nöjda med dem. De erbjuder både immunologisk utredning, mensblodtest, de är omvittnat skickliga på hysto och dessutom snabbaste kliniken på sperm dna fragmentationstest. Hos AvaRiga tar det en dag, hos Serum får du resultatet på 4 timmar ! Dessutom har de många donatorer, så du behöver aldrig vänta på att få en äggdonator som man kan få göra på andra ställen, och de svarar snabbt på alla dina frågor (stor stab).

• UndrandeSökare

Mila-embryodonation inte äggdonation. Skillnaden vid embryodonation är att både ägget och spermierna är donerade. Barnet är alltså inte genetiskt släkt med någon av föräldrarna det växer upp hos.

• UndrandeSökare

Ariellan- Svenska vårdcentraler sätter i allmänhet inte iL-dropp utan anledning. Fertilitetsproblem räknas inte som giltig anledning generellt. Enda sättet att få hjälp på ett sådant ställe är om du först ordnar ett recept på intralipider och en läkarordination från en svensk läkare.

• UndrandeSökare

Ariellan- Kolla om du har någon sjuksköterska i din bekantskapskrets som vill hjälpa dig med droppsättning hemma. IL-recept måste du ordna. Men droppgrejor (slangar och nålar ) kan man köpa via internetsidor utomlands tex i Danmark har jag för mig.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!