Upprepade missfall skrev 2017-04-20 18:20:29 följande:
Ja efter 3e missfallet gjordes en utredning där inget alls hittades. Då fick vi lutinus utskrivet. Efter 4e va vi tillbaka och fick då prednisolon oxå, som jag började med för ca en vecka sen. Får se om det hjälper, men i sverige görs ju tyvärr inte så mkt mer än så o utomlands kommer vi inte ha råd att söka oss..
Ok. Tråkigt att de inte hittade någon orsak.
Det finns vissa saker som ni kan göra utan att bli ruinerade.
Athen tror mycket på att infektioner i underlivet orsakar återkommande missfall. De tar ett mensblodstest och beroende på vad det visar så får man en dunderkur med 2 olika antibiotika. Det va inte fasligt dyrt och allt kan göras hemifrån. Samla mensblod den rikaste dagen i ett rör. Tillsätt destillerat vatten. Sätt 1 I kylen o skicka 1 till serum kliniken. Du kan maila dem om att du vill göra testet och de ordnar allt remote. Även mannen ska ta antibiotika. Under de veckor man tar antibiotika får man avhållsamhet eller kondom. Serum kan skriva EU recept och du hämtar ut på apotek i sverige o betalar sjölv. Antibiotika kostar några hundralappar.
De tror också på serum att man efter missfall ska göra hysteroskopi med åtgärd. Dvs inte bara titta. En del tjejer har fått den utförd i sverige gratis med hjälp av brev från athen klinik. Har du en bra gyn kanske de kan hjälpa till att arrangera det.
Du kan även ta Chicago testet (något dyrare test) för att se om du har förhöjda nk killer cells (det angriper ägget och förhindrar implantation /graviditet) mm hemifrån men det kräver lite mer av dig att ordna med. Dr d har gjort det med ett par tjejer här i tråden vet jag. Då får du betala för Chicago testet, frakt och ev vårdcentral som drar blodet. Efteråt får du en utförlig genomgång av resultaten per telefon. Du kan behöva tex intralipider i dropp. Skriver doktorn EU recept så kan du hömta il på apoteket. De är inte så dyra. Jag tror jag betalade 500 kr för 10 påsar a 200 ml. Denna behandling med serum använde jag 4 påsar om jag minns rätt. En vid äl, en vid återförkng av ägg, en vid beräknad implementering o så ett till tror jag. Dr d kör en annan metod och utgår från blodprover, men du kan köra schema så som london kliniken gör samt serum. Då blir det ca 4 påsar.