• Vallmo78

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Quintana7: Det tror jag inte. Dock jag har funderat varför man INTE blir förkyld eller sjuk om man har fått dropp varje v i en månad och följt de andra immunbehandling medicinerna :O.

Idag mår jag snäppet värre. Fick veta igår att min lille bror och hans sambo väntar barn. Är glad för deras skull men sååå ledsen för min egen :( vill helst inte träffa de men är fast utomlands med de. Fan!!! Varför?! Varför måste jag plågas så?! Jag orkar inte mer...

Förlåt för ett dystert inlägg... Livet känns tungt...igen....

• Vallmo78

Va skönt för dig att det va småkänningar, kanske allergier ?!

Mmm...jag har faktiskt gjort det. Vi ska fylla i blanketten men min sambo är skeptisk så jag har det med! Försöker övertala honom...att jag ens måste det. Blir så irriterat på honom. Han har så stor tro på svensk vård men men. Vem sa att livet skulle vara lätt?! Ibland känns det att det är JAG mot ALLA. Och det känns rätt ensamt....

quintana7 skrev 2016-07-27 09:44:46 följande:

Tack för svaret! Blev inte förkyld utan hade bara småkänningar den morgonen. 

Förstår att det är tufft, man känner sig så tufft behandlad av livet. Men det finns verkligen mer att göra, om du vill. Har du hört av dig till Dr D? Jag tror verkligen nyckeln är de täta blodproven och den skräddarsydda medicineringen. Stor kram!!!

• Vallmo78

Tack snälla du för dina peppande ord <3

Jag skäms att jag känner så...men det är nog normalt. Hoppas allt går toppen för dig och lilla miraklet <3<3

angels8 skrev 2016-07-27 13:31:19 följande:

Vallmo 78 jag beklagar verkligen.

Det är så hemskt att gå igenom allt och andras lycka blir ens olycka, om du förstår vad jag menar.

Man blir ju super glad för andra men man blir själv påmind om ens egna tuffa väg varje gång.

Jag tycker du får ta berätta om alla oss som har haft många missfall men har nu fått god hjälp på vägen genom dr D.

Du får ta stå på dig!

Det är din kropp och man blir helt slut till slut om man bara kör kör och kör utan framgång!

Det kommer gå bra ska du se, men ta rätt hjälp <3 <3 <3

• Vallmo78

Tack fina du <3

Jag får börja med beställa boken. Han har gått med att läsa artiklarna som kliniken har skickat med...

UndrandeSökare skrev 2016-07-27 13:34:49 följande:

Hej Vallmo78, förstår att du har det tungt nu. Om du läser itråden så ser du att det funnits fler här itråden som fick övertyga sin man om att söka hjälp hos DrD. Tror att det är rätt vanligt att männen inte varit lika intresserade från början. Men det är ju många härinne som lyckats så ge inte upp ! Jag lovar att DrDs utredning är bättre än den man får av Landstinget. Ett tips kan ju vara att beställa hem boken Is your body babyfriendly och låta din man läsa den.Jättebra bok. Lycka till.

• Vallmo78

Ok jag satt och funderade på det för några dagar sen. Så han egentligen behövs inte alltså. Då är det ju klart att jag åker. Precis som du och andra har skrivit det är ju min kropp. Jag vill så gärna ha svar på varför det inte går. Tack för alla råd och kloka svar/pepp. Vad skulle jag göra utan er <3 kramar

quintana7 skrev 2016-07-27 16:42:30 följande:

Vallmo: och som ett sista tips om han inte blir övertygad är det att man ju faktiskt inte är beroende av männen i det här. Har läst om flera kvinnor som åkt själv eller åkt med sin mamma eller en kompis. Viktiga är att ditt blod testas och att du vet vad du ska göra med din kropp när du blivit gravid.

• Vallmo78

Stort grattis mamma Aylak <3

Jag önskar er all lycka och håller tummarna och tår att lillen har er kämparanda! Nu är er familje komplett <3 Det kommer ni fixa!!

Styrkekramar <3

• Vallmo78
    UndrandeSökare skrev 2016-08-02 11:26:43 följande:

Jag är gravid !!! Efter några månaders försök med DrDs behandling har jag nu fått plus Hcg var 110 i v. 3+6 och progesteron 75 och hcg hade ökat till 400 i v. 4+2. Dr D är mycket nöjd med min utveckling. Så nu håller jag tummarna att det går vägen denna gång !

Stort grattis :D Så himla underbart!! Håller alla tummar och tår!
    Jag har nu beställt boken och ser fram emot trevlig läsande. Har dessutom också bestämt mig oavsett vad sambon säger ska jag träffa Dr D!! 
    Hoppas jag kommer joina dig snart i graviditet bubblan ;)
    kramar <3
  • Vallmo78

Hej allihopa!

Är det några som har gjort LEI , skrapning inför FET? Vad tycker ni? Hur gick det för er? Blev ni gravida och kunde behålla graviditeten? De i Falun rekomenderar oss det...

Vi ska snart ha vår Skype möte med Dr D...spännande. Är det nåt speciellt vi ska tänka på? Förresten visst kostar det 1500kr?

Kämpandet fortsätter här...

Kramar

• Vallmo78

Tack för tipset angels8 och Undrandesökare och quibtana 7 :) och Stort grattis angels8 va härligt :)) blir så glad och hoppfull när det går bra för er här <3

• Vallmo78

Hej:)

Är det ingen som genomgått LEI,skrapning? Sitter och funderar och googlar på pubmed om det och känner mig inte helt säkert om jag vågar genomgå det eller ej. Jag är mest rädd att de ska förstöra livmodern eller nåt annat bredvid...litar tyvärr inte på sjukvården ;(

Stort grattis Solkatten och MrsHK till plussen!!! Underbart!

Kram

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!