• Hera B

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

UndrandeSökare skrev 2017-08-06 23:31:29 följande:
    Är det sperma donatorer du söker? AvaRiga har inga egna såna, de köper av en spermabank i Danmark har de berättat.
    Hej! Ledsen för sent svar, har varit på resande fot!
    Precis, det gäller spermadonator. Då köper de  nog från anonyma donatorer för de erbjuder bara detta. Jag vill ha en öppen donator och helst välja själv.... Hittade att Ava Peter erbjuder "tandem IVF" dvs, IVF med egna ägg, faller de inte väl ut finns det donator ägg att tillgå istället. Låter nästan för bra för att vara sant, det måste finnas en hake någonstans tänker jag men har inte kommit så långt i mina efterforskningar än!
  • Hera B

Hej alla! Om man gör IVF  eller ÄD hos Dr D, ingår immunsupporten då i priset eller betalar man det utöver? Vad kostar ÄD hos honom? Det står inte på hans hemsida...

• Hera B
    Donaldduck1234 skrev 2017-08-21 16:46:08 följande:

Hej,

Är det någon som vet hur man gör för att göra immuntester/chicagotester från Stockholm? Vilket labb ska man gå till etc?

Hej!
    Sitter själv och luskar i hur jag ska göra! Här är länken till RFUs hemsida där du hittar mer info om testerna, formulär att fylla i och namn på testpersoner.

www.rosalindfranklin.edu/search/

• Hera B

När man skickar Chicagotesterna själv i från Sverige, måste Dr D ha skickat fraktpapperna till mig? Kan jag inte fixa det själv? Hade hoppats på att skicka proverna redan nästa vecka är så väldigt nyfiken på hur jag ligger till nu med mitt TNF a!

• Hera B
    Hera B skrev 2017-08-22 21:27:34 följande:

När man skickar Chicagotesterna själv i från Sverige, måste Dr D ha skickat fraktpapperna till mig? Kan jag inte fixa det själv? Hade hoppats på att skicka proverna redan nästa vecka är så väldigt nyfiken på hur jag ligger till nu med mitt TNF a!

Hittade svaret själv när jag läste runt! Håller tummarna på att Dr D svarar fort då!
  • Hera B
    UndrandeSökare skrev 2017-08-22 22:40:46 följande:

Hera- Provsvaren och fakturan måste gå till en läkare/klinik tex Serum eller Life clinic. Men man kanske kan fixa allt i Sverige också om man hittar en läkare/klinik som vill betala.... Hoppas Dr D svarar dig snart.

Han var snabb på tangenterna:) Hoppas på att kunna skicka iväg på måndag redan!

• Hera B

Hej! Vet någon vart jag kan köpa blodprovsrören med grön kork (LH 170 IU) som används när man själv skickar Chicagotesterna?

Har en kompis som ska dra blodet åt mig, hon vikar bara inom vården tillfälligt och där hon är finns bara 2 ml rör med grön kork... känner inte att jag kan skicka 25 st sådana rör! Behöver 10 ml rör...

Missne-Härligt att höra bra nyheter, det ger hopp!

• Hera B
    UndrandeSökare skrev 2017-08-25 00:00:45 följande:

HeraB- Testa med vårdcentralen kanske? Eller Werlabs? Hur många såna rör behöver du?

5st ska skickas men det är ju bra med några extra som back up också! tack för tipset!
  • Hera B
    Ladylufsen skrev 2017-08-31 09:43:44 följande:
    Hej hur gick det för dig? Gick det bra att använda mindre rör och skicka iväg? Jag vet tyvärr inte var man kan köpa loss bara ett fåtal sådana rör.

Däremot har jag jagat runt och nu fått reda på att man kan gå via Medilabs Aleris för att ta blodtesten. Dock är det samma problematik där, de har bara 5 ml rör och inte 10 ml. Jag antar att det går bra att skicka dubbelt antal bara men undrar samtidigt om det är lika mycket gel i rören om de är i mindre storlek, så att det inte blir knas i analysen. Har frågat dr D om detta men inte fått svar.

En annan sak, för TNF testing står det bara 2 rör - kan rören vara vilka som helst då?
    Hej! Åh tack för tipset, tyvärr finns inte Medilabs i Malmö där jag bor. Jag ringde vårdcentralen och werlabs om de kunde hjälpa till med rör, det ville de inte! Men jag beställde rör från en engelsksida: Midmeds. Fanns dock bara 6 ml, har inte fått bekräftat fr Dr D om jag kan använda dem än. Och jag har inte fått dem än, hoppas att de hinner fram innan måndag!

Kan du ta proverna utan remiss?

Hade inte vågat ta någon annat rör till TNF a testet men jag vet inte. Det fanns ju en kundkoordinator kontakt på den länken till RFUs sida. Du kanske kan fråga henne?
    Ladylufsen skrev 2017-08-31 09:43:44 följande:
    Hej hur gick det för dig? Gick det bra att använda mindre rör och skicka iväg? Jag vet tyvärr inte var man kan köpa loss bara ett fåtal sådana rör.

Däremot har jag jagat runt och nu fått reda på att man kan gå via Medilabs Aleris för att ta blodtesten. Dock är det samma problematik där, de har bara 5 ml rör och inte 10 ml. Jag antar att det går bra att skicka dubbelt antal bara men undrar samtidigt om det är lika mycket gel i rören om de är i mindre storlek, så att det inte blir knas i analysen. Har frågat dr D om detta men inte fått svar.

En annan sak, för TNF testing står det bara 2 rör - kan rören vara vilka som helst då?

• Hera B
    Jovita skrev 2017-08-31 12:34:07 följande:

En liten uppdatering från mig. Idag är jag på ruvardag 7 och Dr D bad mig att göra vissa tester bla hcg. Nu väntar jag på svaret. När jag kom hem så kom jag på att jag hade ett gravtest någonstans så jag tog den. Det var inte med morgonurinen men ändå. För min förvåning så visade positivt!!! :)) blev så glad eftersom jag har inte känt något. Vi får se vad hcg visar...första perioden avklarat men det är en långt väg kvar....ha en bra dag allihopa <3

Grattis!! Håller alla tummar och tår för dig!
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!