-
Toppen! Lycka till. Mina rör har inte kommit än så jag får nog vänta en vecka till innan jag kan skicka! Har också bett Dr D om ordinering för de andra blodproverna.Ladylufsen skrev 2017-08-31 21:45:06 följande:Nu fick jag reda på svaret på min sista fråga från RFU - det var tillräckligt med fem (eller tio i mitt fall) rör.
-
Hej alla!
Jag har en undring om TNF a, på forumet på fertility friends har jag nu läst vid minst två tillfällen man kan bli gravid vid högt TNFa ändå. Har klippt in texten nedan från en tjej som hänvisar till Dr Gorgy.
My TNFs were usually all over the place. I didnt check for this particular pregnancy since they were always out of control. On average my TNFa would be around 40 - 45. Which is quite on the higher side. I remember in 2016 when i had a consultation with DR Gorgy. He was the first one to point it out to me. That TNFs for different people can be different. What he ment was there are so many women in the world getting pregnant every day. If you picked any one of them their TNFa would be all over the place. Hence TNFa is a problem that should be looked at once you are sure you have good embryos that are not attaching.
As i said my TNF used to be around 40-45 all the time, even when on intralipids and specially diet control i would hardly get down to 35. My problem was embryos that were poor quality hence none of them would stick and even if they did, the pregnancy would just result in a chemical.
Once we made sure we have good embies from young donors it just took us one go.
Vet någon Dr D's åsikt om detta? Har ju inte ens tagit om mina immuntester än men funderar på vilken medicin jag är villig att ta igen om mitt TNFa fortfarande är högt. Sedan sist har jag nämligen hittat att jag haft för hög kroppstemperatur under follikelfasen utan att vara sjuk eller gravid. Äggen blev bakade istället för kylda och förmodligen därför som de bara stannar av i utvecklingen. Nu har jag nästan normal kroppstemperatur så jag hoppas på att kunna använda mina egna ägg! -
Ja visst är det! Ska bli spännande att höra vad Dr D säger, är inte så sugen på att ta om Humira sprutorna!lill111 skrev 2017-09-01 15:19:14 följande:Så himla intressant! Ligger säkert ngt idet! Med ökad ålder minskar såklart äggkvaliteten och då spelar det kanske inte så stor roll om du har högt tnf.
Dr D tror att jag har/haft högt många år även när jag blev gravid med min son, men han påpekade att jag då var yngre och bättre äggkvalite. -
Hej! Hur gick det för dig med proverna? Såg inte ditt inlägg förrän nu men om det är till någon hjälp så var jag hos Dr D och tog mina prover vid kl 13 på måndagen... Det är nervigt det här att skicka själv!Ladylufsen skrev 2017-09-04 10:24:15 följande:
Hej jag har lite panik och undrar om nån kan hjälpa mig! Jag har nyss varit och tagit med mig blodprover från ett labb i Stockholm som ska skickas till Chicago. Inser dock nu att proverna kommer att vara äldre än 48 h (snarare mot 55 h) när de anländer till Chicago eftersom jag inte kan skicka dem med Fedex förrän i eftermiddag. Är det kört då? Ska jag försöka gå och ta om proverna i eftermiddag? På labbet i Stockholm rådde de mig att komma på förmiddagen till dem, men varför var egentligen lite oklart i och med att jag bara ska skicka iväg proverna till annat labb. Samtidigt tänker jag att om vi varit i Aten hade det väl varit lika lång väg att skicka och han hade tagit testet ungefär samma tid som här? Hur tänker ni, borde jag försöka ta om testen igen i eftermiddag?
-
Hej! En fråga till! Har du fått ordinering av Dr D på de andra blodproverna ? Har skickat 2 mail till honom nu... Insåg dock i skrivandes stund att han kanske vill att jag betalar först vilket jag hade tänkt göra när mina Chicago prover väl är tagna och lämnade hos Fedex....Hera B skrev 2017-09-06 19:31:50 följande:Hej! Hur gick det för dig med proverna? Såg inte ditt inlägg förrän nu men om det är till någon hjälp så var jag hos Dr D och tog mina prover vid kl 13 på måndagen... Det är nervigt det här att skicka själv!
-
Åh jag önskar att det bara var de testerna! Nu gäller det för ett gäng andra tester som tex RF, ANA, lgM, ESR, sköldkörtelstester. Werlabs har typ bara en tredjedel av alla testerna han vill jag ska ta... och då är det redan ganska dyrt. Jag får be honom snällt igen när jag väl betalt!UndrandeSökare skrev 2017-09-07 08:19:44 följande:
Hera- Dr D väntar nog på att du ska betala hans faktura först. Därefter kan du få EU-recept och IL-ordination.
Han skriver inte ut blodprovsremisser, så det få man ordna själv.
Men det han oftast vill ha heter FBC (Full blood count). I Sverige motsvarar det Blodstatus +b-celler (b- celler kallas ibland för diff). Ibland vill han ha E2, det betyder Östrogen/östradiol. Blodprover fixar man enklast via Werlabs.se Kolla på deras hemsida om de finns i din närhet. Välj vilka prover du vill ta, betala via hemsidan och nästa vardag går du till labbet du valt och tar proverna. Sen får man sms när proverna är färdiga. Loggar in på deras hemsida och läser provsvaren direkt på skärmen. Mycket smidigt !
Använder man rabattkod LCHF så blir det billigare.
Lycka till !
-
Hej Alfreda, de sjuksköterskor jag frågade när jag behövde drop ville inte sätta just pga att de var rädda för att bli av med sina leg. De ville ha en svensk doktor bakom ordineringen, Dr D räckte inte för dem. Sen vet jag inte om det är så rent juridiskt eller att det var deras känsla....Alfreda skrev 2017-09-08 10:16:20 följande:Tack snälla!! Har nu fått recept och ska prova Lloyds. Jag träffade en sjuksyrra igår som gärna hjälper mig men hon undrar över det juridiska. Hon är lite rädd om sitt leg om jag skulle få en allergisk reaktion. Undrar om någon annan har funderat över det eller om de bara kört på. Får kanske posta ett nytt inlägg om det.
-
UndrandeSökare skrev 2017-09-08 17:22:05 följande:Ok, du menar Greklandsproverna som ingår i hans utredning.
När man åker ner och träffar Dr D så tar han 2 uppsättningar med prover,
dels de som skickas till Chicago för att analyseras och
dels de som analyseras i Grekland. Hoppas Dr D kan hjälpa dig med det.
Vet inte om det är någon hjälp, men dessa prover kan man ta hos Werlabs.
RF kan du ta via Werlabs, det ingår i detta paket:
werlabs.se/vara-tester/ledvark
Sköldkörteltesterna (TSH, T3 och T4) kan du ta via Werlabs, de kostar 325kr
Använder du rabattkoden LCHF blir det 260kr.
werlabs.se/vara-tester/skoldkorteltest
Behöver du även ta antikroppar mot sköldkörteln så ingår de i detta paket:
werlabs.se/vara-tester/skoldkortel-xl
TSH | Fritt T4 | Fritt T3 | Anti TPO | TRAKTack för tipsen:)pipperoni skrev 2017-09-08 18:35:09 följande:Det kan vara värt att även kolla blodkollen.se. Där går det till skillnad från hos Werlabs att ta alla prover separat (inte bara i paket).
-
Hej! Finns det någon här som har bra koll på blodprovsrören till Chicagotesterna som man själv skickar till USA?
Jag har äntligen fått rören jag beställde hem, de har en blandning av Litium Heparin sprutat på insidan av rören men ingen gel i botten (synlig för ögat iaf). Enligt Dr D ska de inte vändas. När jag läser instruktionerna från RFU ska rören vändas... Förrvirrande!
Någon som vet skillnaden?
-
Stort grattis!!! Härligt att höra!canada skrev 2017-09-10 08:39:05 följande:
Efter 4 år och 5 MF bestämde vi oss för att åka till Dr D, för nästan precis ett år sedan. I fredags kom vår lilla prinsessa ut, lite tidigare än väntat (v 34+1). Men hon är ändå stor för sin ålder, vi mår bra alla tre och är så tacksamma för Dr D's hjälp. Ge aldrig upp tjejer!!