• Stina B

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Någon som gjort äggdonation hos Dr D och vet varför testdag är så tidigt hos honom? Å varför skiljer det så mycket i tid mellan olika kliniker. Hade hcg 2 i torsdags, insättning måndagen före. Det är väl dag 11? Å då borde hcg vara uppe i över 50 eller? Vill ju inte ge upp om det skulle finnas en microskopisk chans att det "tagit sig" sent.

• Stina B

Hej! Ngn som vet hur lång tid det är bra att ha innan nytt äggdonationsförsök? Hade insättning den 4/4. Blöder på slutet nu. Är det fördel att låta kroppen vila eller kan det vara smart att prova snart inpå.?Tog Intralipid mm. Hade höga värden i oktober. Fick ned dem med Intralipid å Humira. Nu funderar jag på om de höjts igen i och med det misslyckade äggdonations försöket.

Har ju ingen mens pga tidigt klimakterie så jag kan ju inte vänta en cykel. Ngn med erfarenhet av att ha kört direkt efter ett misslyckat försök och lyckats?

Är inte säkert jag kommer kunna åka just nu ändå pga av andra saker i livet. Skulle gärna åka snart igen. Eller både och. Det var tungt också och det är inget jag vill göra snart igen. Bara om det lyckas vill jag göra det snart igen.

Jag lider verkligen med er som gjort många försök. Mina tankar är hos er och jag skickar många styrkekramar. Ingen kan fatta vad ni går igenom. Det är verkligen inte rättvist.

• Stina B

Hej! Tror att vi fick tillbaka vår betalning till dr D. Han svarar inte på våra mejl sedan det hände för en vecka sedan. Någon som vet om han är bortrest/har mkt att göra. Har aldrig väntat så länge på mejlsvar. Ngn annan som haft svårt att betala till hans Schweziska bankkonto.

• Stina B

Hej! Jag har också kostfråga. Jag har under en månads tid ätit mestadels Paleokost. Jag har inte varit rabiat. På kalas å liknande har jag släppt det. Nu är vi i Aten å ska göra vårt andra äggdonationsförsök imorgon. Hur viktigt är kosten? Det är ju inte helt lätt att hålla sig mjölkfri och glutenfri här. Ska bli kul att se om de har NGT på frukosten som kvalar in på den listan.

Vi kommer att stanna i en vecka. Vi bor i Nea Makri på Thomas Beach hotel.

Vet att jag inte ska bada efter insättning men kan jag ta ett dopp i havet idag, dagen innan, eller är det Utrogestanet som gör att jag borde låta bli.

Idag ska vi ta oss in till Aten och prova Segwayrundtur. Ska bli riktigt kul. Tror det blir en perfekt avledare från fjärilar i magen.

/Stina

• Stina B

Hej! Det är jättesvårt att få tag på Cyklakur i Aten. Går det att byta Cyklakur mot Prednizolone mitt i behandlingen?

Eller kan man få ut Cyklakur på dr D:s recept i Sverige?

Tack för svar. Ni är bäst och min livlina i denna soppa.

• Stina B

Vad tråkigt Vallmo. Hoppas att det fortfarande finns hopp.

Har precis gjort äggdonationsinsättning och hann dansa runt på moln när jag fick ett positivt hcg-värde i tisdags för en vecka sedan. Torsdagens värde var också bra. Sedan har jag småblödit i helgen och pyttelite idag. Är såå jobbigt. Jag har läst att det är vanligare med blödningar vid äggdonation.

Inatt hade jag nog nattsvettningar. Nacken var blöt och lite på min T-shirt. Dr D svarade att jag skulle ta Intralipid "the next few days ". Hur bråttom är det? Skulle ni ta så fort ni kunde då eller hur har ni gjort? Känns ju extra viktigt nu i början. Särskilt som jag blöder också.

• Stina B

Hej! Har blött lite smått en hel vecka. Försökt att ta det lugnt. Idag läste jag lite å såg att det stod att det inte var ngn fara att vara lite mer som vanligt. Har dammsugit idag. Lyfte lite försiktigt på ett bordsben, rensade lite ogräs å nu började jag blöda mer.

Fick just hcg-värde å det låg på 9000 imorse. Blodet är rätt rött och klumpigt. Behöver jag vara orolig? Jag beräknas vara i vecka 6 på måndag. ...

Borde jag tagit det lugnare? Jag blir knäpp på det. Har bett min man dammsuga sedan vi kom hem från Grekland för 2 veckor sedan....

:( ångrar att jag ruschade runt så mkt idag.

• Stina B

Jag hade 2000 i måndags å 9000 idag på morgonen. På måndag ska det räknas som vecka 6.

Blödningen som varade en timme, blödde en binda full + en klump i toan hände ju efter att jag tog blodprovet, vilket jag ju gjorde imorse. Nu kommer jag oroa mig hela helgen. Hade varit så skönt med att bra hcg-värde och ingen blödning. När blödningen kommer efter blodprov så vet jag ju inte.

• Stina B

Grattiskramar Pink lily! FANTASTISKT!!

Det går bättre för mig nu. Jag blödde bara den timmen i torsdags. Inget mer sen. Mörkt å gammalt blod. Känner mig fortfarande gravid. Men Dr D svarar inte på mina frågor om blodet.

Jag hade nattsvettningar redan dagen efter lördagens Intralipid. Det har förut gått i alla fall två dagar efter Intralipid. När jag skrev det skrev han att jag skulle "stick to the plan", vilket var Intralipid på lördagen å sedan blodtest en vecka efter. Det stressar mig att han inte ordinerar Intralipid. Inatt hade jag kraftigare nattsvettningar. Hade varit mkt lättare om han varit lite mer informativ och förklarat varför han ändrar rekommendationer.

Min Intralipidsjuksköterska åler på semester imorgon så vi har bestämt att hon kommer ändå. Är det fel? Hur hade ni gjort.

Idag har han inte ens svarat på att jag haft rikliga nattsvettningar. ..

Känns i alla fall fortfarande hoppfullt när blödningen slutade så fort och ändå kändes "gammal".

/Stina

• Stina B
    quintana7 skrev 2016-07-20 22:47:33 följande:

Tack tjejer, känns betryggande! Hoppas hoppas! Nästa FBC på fredag och VUL om två veckor. Denna ständiga väntan! Åt just en glass som hjälpte mot illamående men fick dåligt samvete så gick på en promenad, haha känner mig helt knasig.

Hur vet du när du ska göra ultraljud? Är det på dr D:s rekommendationer eller har du gått till mödravården?

Jag har ännu ingen kontakt här i Sverige, förutom den kvinnoklinik där jag mätte slemhinnan innan äggdonationen. Är i vecka 7 på måndag.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!