Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej! Skulle tagit Humira idag men jag har blivit dunderförkyld. Kan jag ta Humira då? Har ställt frågan till Dr D men han har slutat svara på mina frågor. ...
Hej! Skulle tagit Humira idag men jag har blivit dunderförkyld. Kan jag ta Humira då? Har ställt frågan till Dr D men han har slutat svara på mina frågor. ...
Stina B - Man tar blodprov ungefär en vecka efter varje dropp eller så ofta som
Dr D ordinerar blodprov. Sen fyller du i blodprovsresultaten i exceldokumentet och mailar till Dr D. Det står nog i din behandlingsplan som du fått.
I försöksmånaderna vill Dr D gärna att man tar ett blodprov både före dropp och en vecka efteråt, och om du plussar brukar man få mäta hcg också några gånger.
Eventuellt vill han att du ska ta andra prover också t ex Tsh, östrogen, prolaktin etc men det borde stå i ditt exceldokument eller i behandlingsplanen.
Blodproven som Dr D oftast vill ha kallas FBC och progesteron.
FBC betyder Full Blood count och motsvaras i Sverige av
Blodstatus plus B-celler. Om du inte får hjälp av din vårdcentral
så kan du vända dig till Werlabs. werlabs.se/
Blodstatus och B-celler kostar 295kr att ta hos Werlabs.
Men om du anger rabattkoden fertilitetsguiden så betalar du istället 250,75kr
och anger du rabattkoden fb så kostar det 236kr.
Du bokar och betalar via Werlabs hemsida och så går du till labbet dagen efter och sen kan du läsa dina provsvar på deras hemsida.
Här kan du kolla var Werlabs finns: werlabs.se/provtagningsstallen/
Hej igen! Tur ni alla finns!!
Ni som gör äggdonation, när har ni bokat biljetter? Gör ni det när ni mätt slemhinnan och ser att allt sett bra ut, eller bokar ni direkt när ni bestämt ett datum med kliniken?
Hej!
Sitter och ska boka blodtest på Werlabs, FBC och E2. Vad är det? Vad heter det i deras listor?
/Stina
Hej! Mejlade Werlab och de svarade att FBC var ett vanligt blodtest men skrev att de inte hade E2.
Vad är E2 och hur kan jag ta det? Snälla hjälp behöver ta det imorgon.
/Stina
Hoppas det löst sig redan! Annars...
FBC = Blodstatus+B-celler hos Werlab
E2 = Östradiol hos Werlab
Hej! Äter progynon sedan en vecka tillbaka och började med Prozolone häromdagen. Har börjat få ont. Är det ngn som känner igen det. Det var så längesen jag hade mensvärk eftersom jag inte har mens längre. Tror att det känns lite som mensvärk eller lite som urinvägsinfektion. Känner mig lite kissnödig hela tiden. Ngn som känner igen sig i det? Jag har gjort ultraljud idag och slemhinnan var 6 mm. Är det bra? Insättning den 4 april. (Äggdonation )
Finns det någonstans i Stockholm där man kan ta blodprov och få svar en lördag?
Hej! Håller på och bokar till Grekland. Ngn annan här som gjort äggdonation hos Dr D. Insättningen är på måndag och sen vill han att jag ska komma på tisdagen och ta blodprov. Undrar lite varför jag inte kan ta det blodprovet hemma. Hur har ni lagt upp era vistelser i Aten runt äggdonation /ivf? Vill ju att det ska bli så lugnt som möjligt. Om jag åker hem sent på tisdagen så kanske jag behöver vara ledig på onsdagen också..