MariaKojola skrev 2016-10-16 21:20:14 följande:
Tack Peewee44 för svar och tusen tack "Undrandesökare" för all info!! Jag känns mig väldigt oinsatt i allt detta med mediciner och olika värden, men har å andra sidan inte fått varken provsvar eller medicinrecept heller, så hinner förhoppningsvis lära mig.
Är även rätt nervös inför hysteroskopin som jag kommer att göra (på Dr D:s inrådan), då jag reser själv och tycker att sövning är rätt läskigt. Har någon annan gjort hysteroskopi hon honom, och har det gått bra?
Jag kommer bara att vara där en vardag, och ska då dels hinna med blodprover och hysteroskopin, men ser att jag även kommer få springa runt och leta mediciner. Får nog höra m Dr D om att beställa in av den medicinen som man annars fick först nästa dag (om man beställde på ex måndag).
Gällande dropp har jag ju egentligen nålskräck (men efter 7 ivf och två X så börjar man ju ha fått hantera sitt obehag, bara att bita ihop liksom), och då jag har sjuksköterskor inom familjen så räknar jag med att detta kommer gå bra. Men hur ofta har ni andra behövt ta dropp? Och under vilka perioder, alltså från sprutstart till vecka vadå? Eller är det helt individuellt?
Många frågor här nu, och jag har ju egentligen massa fler (även om den enda och största väl egentligen är: kan Dr D hjälpa oss??).
Tack på förhand för svar, från en lätt ivf-"förvirrad" tjej påväg till Aten.
Jag är hos Marie på fertilitetplus och hon träffar dig gärna och hon skickar remiss till Sophiahemmet för UL. Googla på fertilitetplus så får du fram nr till denna fantastiska kvinna som gärna hjälper oss. Lycka till! Kram