Ariellan skrev 2017-05-31 10:03:54 följande:
Hej igen,
Jag kom och tänka på det nu när jag varit hos Marie på Fertilitetplus och tagit immunprover, ingår NK-celler i dessa prover?
Och om det visar sig att jag har förhöjda prover så skulle jag få Trombyl, Fragmin, Intralipiddropp & Prednisolon. Vad är det de gör i Aten som inte kan göras här i Sverige, förlåt för dum fråga men har inte förstått det än? Jag gör ju ingen IVF utan vi försöker på egen hand än så länge...
Hej, jag får även neupogen mot mitt immunförsvar. Svindyrt men jag lyckades plussa förra gången. Tyvärr släppte det. Värt varenda krona för oss att åka till honom.
melina77 skrev 2017-05-31 11:49:02 följande:
Hej,
Jag är precis i startgroparna av min utredning hos Dr D och har letat runt lite efter information i denna tråd. Jag tänker att det börjar vara så länge sedan denna tråd startades så jag är osäker på om inledningsinformationen fortfarande stämmer. Jag väljer därför att fråga er här och hoppas att någon orkar/kan svara.
Jag åker ner till Aten om två veckor för mitt fösta besök. Jag kommer att genomgå en hystereskopi och antar att hela besöket inkl provtagning och konsultation kommer att skötas på sjukhuset (Mitera SA) och inte på Life Clinic. Det jag har funderat mycket kring är alla läkemedel och huruvida jag ska köpa med mig dem från Aten. Poussin har ju inledningsvis skrivit att man ska köpa med sig massa läkemedel hem till Sverige eftersom de delvis är billigare i Grekland men även kan vara svåra att få tag på/utskrivna i Sverige. Jag funderar bara då att ska man verkligen handla med sig massa mediciner hem innan man ens fått provsvaren. Hur har ni andra gjort? Är det fortfarande de läkemedel som Poussin har nämnt som gäller (Prezolon, Filicine (Folacin), Clexane & IL) eller har detta ändrats sedan 2012? Ni som köpt med er infusionsläkemedel (t.ex. IL) från Grekland, har ni haft problem med att få vårdpersonal att sätta dropp med dessa eller kan man utan problem komma med en påse infusionsvätska som man köpt utomlands och få svensk personal att administrera dessa?
Tacksam för svar/Melina.
Hej,
Första Aten besöket köpte vi med oss medicin hem. Sen har jag bara köpt Utrogestan(progesteron) när vi varit nere för det får du inte tag på i Sverige. Clexane finns inte heller i Sverige men Fragmin. Vi orkar inte släpa med oss hem när det funkar med EU recept från dr D.
Lycka till.
Kram