Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Grattis Maraki73! Vad roligt med goda nyheter!!
Grattis Maraki73! Vad roligt med goda nyheter!!
[quote=76706754][quote-nick]Lilly2013 skrev 2016-06-12 23:14:59 följande:[/quote-nick]
Helt sjukt.
Glömde att ta ägglossningsprutan. Var helt inne i en film och glömde bort och kom på det 1h försent. Fattar inte att det är möjligt när man tagit sig igenom allt och så glömmer man det sista. Mailade dom direkt och hoppas de kan lägga äggplocket en timme senare. Usch skäms så.
[/
Du är inte ensam Lilly2013, själv glömde jag nässprayen två gånger. Lovade mig själv att aldrig göra det igen efter att jag fått ångest av att glömma den en gång och vad tror du jag gör? Sista kvällen, tar ägglossningssprutan men glömmer sprayen som jag tagit i flera veckor och borde minnas utan problem.... Ångest fram till äggplocket och helt övertygad om att jag ägglossat för tidigt. Men det gick bra, ägget var kvar Du ska se att det löser sig, de kan säkert flytta på plocket en timme. Lycka till!
Jag väntar en liten pojke! :) Allt såg bra ut med bebben idag på rutinultraljudet, vecka 20. Efter tio års längtan känns detta helt overkligt och förstås alldeles fantastiskt!
Dock sa BM att jag har sk. föreliggande moderkaka, vilket ger ökad risk för blödningar och jag skulle ringa direkt till gynakuten om jag fick en lite kraftigare blödning. Dock kunde hon inte alls svara på huruvida hon borde ge mig ev. restriktioner för att undvika blödningar... Är det någon här som har kunskap och/eller erfarenhet av detta och kan råda?
fråga: om man inte får så många eller stora blåmärken av Fragmin kan det vara ett tecken på att man behöver dubbeldos dvs ta två sprutor om dagen? eller har det ingenting med saken att göra?
Okej skönt då kanske det inte är konstigt. Tar du Fragmin 5000IE?
Var glada om ni inte får blåmärken, jag har fortfarande en alldeles blå mage och som sagt, min pojke är snart 1 år.
Leukocyter och neutrofila ökar vid graviditet. Mina har varit kraftigt förhöjda hela tiden. Det är främst lymfocyterna du behöver hålla koll på och som påverkas av droppet, under 1 är mycket lågt och bra.
Mitt hcg steg bara från 3574 till 5403 på 6 dagar. Hur ska jag tolka det ? Kan jag vänta mig ett mf snart ?
Hej!
Jag känner mig lite anfrätt, haft lite mild ledvärk i stortån några dagar samt lite blankare ögon. Idag lite svid i hals och näsa och känner mig lite småfebrig nu på eftermiddagen (men har inte feber). Är så osäker på om detta är symptom på immunattack eller tvärtom (efter första droppet fick jag feber för första gången på många år och hade låga lymfocyter). Brukar inte ha blanka ögon och förkylningssymptom vid tidigare immunpåslag. Småsvårt med blodprov och dropp nu innan/under midsommarhelgen! Känner mig att jag inte riktigt vet hur jag bör göra. Väntar på svar från dr D. Hur brukar ni andra göra när ni mår så här?
Kram
Tack! Det är snart 14 dagar sedan... men jag fick tag i den gode doktorn och han tyckte vi skulle avvakta blodprov i mitten av nästa vecka. Hm! Magkänsla eller doktorns order? Men jag känner mig lite också lugnad. Mitt immunförsvar har ju varit väldigt lugnt (för att vara mitt) under lååång tid nu så kanske är det bara jag som nu fått en liten vanlig förkylning (något jag är helt ovan vid)? kram