Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Idag igen blev det minus. Tydligt att jag inte ska bli gravid. Se vad dr D har för plan nästa gång. Kännde på mig att det skulle bli minus.
Suck bara ta nya tag.
Idag igen blev det minus. Tydligt att jag inte ska bli gravid. Se vad dr D har för plan nästa gång. Kännde på mig att det skulle bli minus.
Suck bara ta nya tag.
För att jag har högt tnf 44...:( inte bra, blir inte gravid på det...tyvärr! Vad har du i tnf?
Det var skönt att höra för jag har 39,6 och Dr D tyckte inte jag skulle ta Humira i första läget. Han trodde dessutom att värdet var temporärt, han verkar ju ha koll så jag litar på hans bedömning.....
Han lade nog ihop alla mina testresultat, både de från Sverige och de från Chicago. Jag har ingen autoimmun sjukdom som han kunde se eller annan immunologisk åkomma. Han trodde att jag reagerade explosivt på händelser, både inre och yttre. Därav mitt höga TNF och NK-panel. Hade låga värden av CD 19+CD5+ vilket ju också talar emot autoimmun sjukdom.
Jag försöker att släppa detta och låta han sköta behandlingen, jag tenderar att kolla upp allt och ifrågasätta det mesta. Tänkte försöka vara en lugn och cool människa ett tag, får se hur det går....
Hade du andra värden än TNF som var utanför normen?
Tack. Jag hade 15 i hcg den 28 / 11 som var 13 efter ägglossning och den 1/12 hade det sjunkit till 3. Inget blod ännu. Ska försöka samla upp det och skicka till Dr D. Jag vill gärna veta vad som hänt. Mitt immunförsvar var ganska lugnt det enda var att jag fick nacksvettningar 1 gång per natt samt att mina trombocyter var uppe i 383 4 dagar efter insättning.
Ja jag vet varför. Jag har endometrios som ger kroniska inflammationer. Jag hade i övrigt ok Jag fortsatte även att ta fler tester i London. Bland annat kir receptorer, LAD och dq alpha.
I sverige ingen ivf klinik som va duktiga på endo i södra Sverige. Vi va på 3.
I Grekland har serum utmärkt sig för sin kunskap kring endometrios. Dr d vet jag inte då jag följde Serums schema vid ivf med honom, med undantag för att han tyvärr tog bort neupogen (som jag måste ha).
Dr gorgy gjorde 2nd opinion och tog fler prover ovh gav mig LIT behandling. Tyvärr ingen insyn i hans endometrios kunskaper.
Hej på er,
Har tagit Synarela i 9 dagar nu, väntar på mensen ska komma. Benen är väldigt svullna. Ska börja ta Neupogen dag fyra i när mensen kommer, dr D skrev ut anpuller som jag hämtat men det var inga sprutor med. Var på apoteket igår och dom vill ha recept på sprutor, vi får inget svar från dr D. Hur har ni andra gjort?
Gott Nytt År! Nu hoppas vi på 2017.
Zinfandel: Måste instämma med övriga. Världens största tack för att du skapat Fertilitetsguiden och för alla råd och allt engagemang i den här tråden! Ditt bidrag till oss med fertilitetsproblem problem är ovärderligt!
angels8: Fantastiskt att du tar stafettpinnen och driver denna viktiga hemsida vidare så att den kan fortsätta att hjälpa människor som behöver den. Är övertygad om att du kommer göra ett fantastiskt jobba den!
till alla kloka härinne...
Vi var i helgen på 3d ultraljud i Stockholm. Med sonen var vi 2009 på 3d i stockholm så vi tänkte att vi ville göra det med detta barn också. Är i vecka 30 just nu. Men 3d ultraljudet blev inte så trevligt som vi hoppats på. Visst vi fick se bebisen o så men hon som skötte 3d maskinen var så... besk? Alltså när hon frågade om min födelsevikt fick vi ju tillslut säga att barnet blivit till via embryodonation. Att vi varken vet födelsevikt på biologisk fader eller moder. Hon tyckte det var dåligt. Att vi inte hade dessa siffror. Hade vi gjort behandligen i riga eller köpenhamn hade vi fått ut sån information. Nu har jag ju iof inte frågat vår tjeckiska kliniken vi kan få reda på födelsevikt på moder/fader. Inte trott det spelat något roll. Men bebisen i min mage visar på 22-24% för liten storlek. Men flöde, navelsträng, moderkaka och fostervatten var ok. Det kan vara genetiskt att barnet är litet. Eller nåt "fel". Sonen föddes ju i vecka 38 med en vikt på 2700 gr. Jag kanske föder små barn rent generellt? Är det immunologiska som gör att de barn som växer i min mage inte blir stora?
Är det någon härinne som känner till nåt sammanband mellan immunlogi o tillväxthämning? Jag ska maila Dr D idag iom. att jag är hans patient och betalat för hans tjänster.. men ag är som sagt orolig och söker svar hos er kloka !