• PeeWee44

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Anonymochorolig18 skrev 2020-01-26 17:22:36 följande:

jag förstår, när brukar det vara medicinstart? trappar man ner /slutar om äd ej tar sig första gången?

Fick svar från Marie nu att man ska börja med prednisolon o andra mediciner dag 7 (är för mig i morgon) men hon svarade ej på om jag bör sluta om jag ej blir gravid.

efter att ha läst lite i denna tråden är jag också rädd för.om jag kan lita på det eller inte

Jag har aldrig kört naturligt så det kan jag inte svara på. På äd trappar du ner med 5 mg per tre dagar, inte bra att bara sluta om du äter i mer än tre veckor. Vid äd börjar du med progynon och kortison runt 18-19 dagar innan insättning.
  • PeeWee44
    MaybeBby skrev 2020-01-26 21:39:22 följande:

Hej! Jag är ny här i tråden men känner mig mkt bekant med tråden eftersom jag läst och följt den här tråden sedan dec 2018 

Jag och min man har bestämt att vi ska åka till Olga Fertility Clinic men jag tvekar lite och undrar om jag borde åka och ta Dr D´s prover innan.

Vad säger ni som har erfarenhet av detta? Är det bortkastade pengar? Eller kan jag förvänta mig att de kan detta i Ryssland också? 

Och min andra fråga är: borde jag låta mannen min göra ett spermieprov med morfologi före vi åker? Och var finns det, har IVF Serum det?

Som jag har förstått kan man inte lämna spermieprov OCH lämna spermier för IVF på samma dag. 

Och min tredje fråga: Är det någon mer som är på gång att åka till Dr D den närmaste tiden?

Till sist vill jag gratulera alla er som blivit gravida och lyckats föda en liten guldstjärna under 2019/2020!! Och jag vill även tacka alla er som har skrivit i den här tråden under 2019, ni har gett mig så otroligt mkt motivation att fortsätta kämpa! Kram till er alla 

Åk till Olga, dom är så skickliga, både läkarna och embryologerna. Dom använder sig av lite immunbehandling, dock inte som dr d. Jag blev gravid på tredje försöket hos dom. Jag var tvungen att göra två hysteroskopi innan det blev plus, dom har diagnostiserat mig med andenomyos, besläktad med endometrios. Var nedreglerad i sex månader, väldigt tråkig väntan men väl värt det i slutändan. Om du bor nära Stockholm, Göteborg eller Malmö så har dom regelbundet seminarium, väl värt ett besök.

Jag har gjort mensblodstest hos serum, negativt. Hysteroskopi hos serum som inte hjälpte och dr ds behandling, två äd hos honom som inte gav resultat.

Till st Petersburg behöver du ha visum som nu är gratis och du söker det på nätet.

Nu hoppas vi på ytterligare en st Petersburg bebis.
  • PeeWee44
    MaybeBby skrev 2020-01-27 22:38:25 följande:

Tack för svar PeeWee44! Och grattis till er lilla son! 

Planen är att jag ska göra en hysteroskopi vid första resan för att läkaren ska göra sig en uppfattning om min livmoder, också har jag en del myom.

Min tanke är att Dr D´s blodprovssvar även kan hjälpa för Olgas klinik. Eller var det inte så för er? Jag var på ett av deras seminarium i oktober 2019.

Olga brydde sig inte om mina provsvar från dr d. Men fråga dom om det. Lillivanilli kollade dom på dina prover?

Bra att dom ska göra hysto på dig. Dom är bäst på det.
  • PeeWee44
    MaybeBby skrev 2020-01-27 22:57:51 följande:

Till PeeWee44: Ojdå, råkade skicka innan jag skrivit klart...

Har efter det seminariet haft skypesamtal med både läkare, donatoransvarig, psykolog, fd patient och koordinatorn. 

Varför jag skulle vilja åka till Dr D i Aten är för att jag skulle vilja veta hur mitt överaktiva immunförsvar egentligen beter sig. Just nu är det liksom som en blank karta, jag vet inte själv hur min kropp reagerar. Jag vet bara att jag aldrig fått nått plus och aldrig använt p-piller, så jag misstänker att min kropp är väldigt motståndskraftig. Det är vad jag tror men jag har inget svart på vitt på det.

Jag har allergier och astma sedan barnsben. Och jag börjar misstänka att jag har ytterligare en autoimmunsjukdom eftersom läkaren upptäckte att jag hade kraftig B12 brist i somras. Troligen har jag inte det protein som behövs i magen som sedan ska hjälpa kroppen att ta upp B12 i tarmen men som sagt inget som är bekräftat ännu, bara jag som läst på internat och fått mina misstankar.

Men tycker samtidigt att 25 000 är mycket pengar för hans tjänster om jag redan kan få den hjälpen hos Olga kliniken. Det är så många beslut och tiden går och jag bara velar  Vad tror du som varit där? Har det inte varit till någon hjälp alls?

Det är mycket pengar att åka till dr d och intressant att få svar på vad det kan vara. Du kan bara själv avgöra om du ska åka till honom. Han är otroligt kunnig vad gäller immunförsvar och behandling. Jag hade inte så många värden som låg fel hos honom.

Du verkar ju dessutom väl förberedd och kunnig. Bra förberedelser hos Olga också.

Du behöver inte göra hysto hos serum då du ska göra det i St Petersburg, dom är mycket bättre på det än serum! Spermierna kollar dom i St Petersburg så det behöver ni inte heller göra i Aten.

Du kommer säkert också bli nedreglerad av Olga då du har myom, du kanske kommer att behöva göra en hysto till som jag, men dom vet vad dom gör. Väntan är som sagt värt när det kommer en liten guldklimp! Dom vet vad dom gör och har mycket bra hormonstöd som gör att du behåller/blir gravid. Jag har heller aldrig blivit gravid naturligt utan äd.

Gå på din magkänsla om dr d. Den är viktig.
  • PeeWee44
    Anonymochorolig18 skrev 2020-02-15 08:00:00 följande:

Hej

Är Olga att rekommendera även om man har lätt att bli gravid men får upprepade missfall i v6-8?

det har tagit lång tid för oss att salta börja förstå att vi nog behöver hjälp utomlands. har apc resistens heterozygot och äter fragmin,trombyl, prednisolon, lutinus (efter ägglossning) och levaxin.

har gjort serum mensblodtest och blivit behandlade.

anledningen till min fråga var att tidigare tipsade alla om dr D och serum - kanske pga trådens namn men senaste har jag sett många inlägg om att Olga är bättre än serum på hysto o spermiekoll - och att dr D inte hjälpt (jag äter dessutom de mediciner de flesta verkar få utskrivet)

är der värt att först försöka göra ett morfologi prov?

har också en undran om IVF kam hjälpa vid missfall och är isof IVF Falun att rekommendera eller skulle ni åka utomlands direkt?

Många frågor, hoppas någon orkar svara. främst nyfiken på om man bör välja Olga direkt ist för dr D/serum etc.

Jag hade mest problem med att embryot inte fäste, ångrar inte att vi var hos dr d fast jag inte hade så dåliga värden. Vi hade dock antagligen sparat ganska mycket pengar och energi om vi hittat Olga Fertility tidigare. Vår prins hade vi säkert fått år tidigare. Det är flera som varit hos dr d och haft missfall som lyckades hos Olga.

Men du måste bestämma själv vad du tror på och vad magkänslan säger. Även om du inte lyckas så lär du dig massor om kroppen och behandlingar.
  • PeeWee44
    Anonymochorolig18 skrev 2020-02-15 08:00:00 följande:

Hej

Är Olga att rekommendera även om man har lätt att bli gravid men får upprepade missfall i v6-8?

det har tagit lång tid för oss att salta börja förstå att vi nog behöver hjälp utomlands. har apc resistens heterozygot och äter fragmin,trombyl, prednisolon, lutinus (efter ägglossning) och levaxin.

har gjort serum mensblodtest och blivit behandlade.

anledningen till min fråga var att tidigare tipsade alla om dr D och serum - kanske pga trådens namn men senaste har jag sett många inlägg om att Olga är bättre än serum på hysto o spermiekoll - och att dr D inte hjälpt (jag äter dessutom de mediciner de flesta verkar få utskrivet)

är der värt att först försöka göra ett morfologi prov?

har också en undran om IVF kam hjälpa vid missfall och är isof IVF Falun att rekommendera eller skulle ni åka utomlands direkt?

Många frågor, hoppas någon orkar svara. främst nyfiken på om man bör välja Olga direkt ist för dr D/serum etc.

Jag hade mest problem med att embryot inte fäste, ångrar inte att vi var hos dr d fast jag inte hade så dåliga värden. Vi hade dock antagligen sparat ganska mycket pengar och energi om vi hittat Olga Fertility tidigare. Vår prins hade vi säkert fått år tidigare. Det är flera som varit hos dr d och haft missfall som lyckades hos Olga.

Men du måste bestämma själv vad du tror på och vad magkänslan säger. Även om du inte lyckas så lär du dig massor om kroppen och behandlingar.
  • PeeWee44
    pipperoni skrev 2020-03-28 21:46:24 följande:

Tack! Ja, vi hade i princip gett upp och accepterat ett liv utan barn, så det känns fortfarande overkligt att vi ska få tvillingar. Tack vare Dr D och att han vågade testa en ny behandling för slemhinnan på mig.

Det är nära nu! Hur länge får du gå innan dom sätter igång dig eller kejsarsnittar dig?

Håller med dig i att vi också hade givit upp, det var vårt sista försök som vi ville få överstökat så vi kunde gå vidare med ett fint liv utan barn. Men vår lilla kille ville gå oss som föräldrar, 10 veckor i torsdags.

Så alla kämpar, ge inte upp.
  • PeeWee44
    Ariellan skrev 2020-04-07 18:05:29 följande:

Förresten så kom vår dotter till världen här om dagen. Hon är ett bevis på att immunförsvaret INTE alltid måste bli värre för varje graviditet. Kroppen kan faktiskt också lugna ner sig efter första barnet även om det kanske är ovanligare <3

Lycka till alla ni som kämpar <3

Grattis! Hoppas allt gått bra. Kramar
  • PeeWee44
    Gladan123 skrev 2020-05-13 16:25:09 följande:

Hej!

Jag är gravid, v 6+7 och är under medicinering enligt Dr Dimitris instruktioner.

/Intralipid, prednisolon, ferritin, trombyl och progesteron.

Jag har fått testsvaren från senaste blodproven och de visar att progesteronnivån gått ner från 155 till 74 från v 5+1 till 6+2. Jag har ännu inte fått svar från Dr Dimitri då jag anar han är upptagen och är såklart orolig för värdet som enligt allsmäktig Google borde gå upp i v. 6. 

Är det någon här som fått sänkt progesteronvärde och ändå hade en fullgången graviditet? 

Och är det någon som vet om möjligen de andra medicinerna kan ta ner progesteronnivån? 

Jag letar mest efter hopp och positiva tankar:)

Bästa hälsningar,

M

Hur mycket progesteron tar du? Vad tar du för progesteron? Jag skulle ta mer om utrymme finns, kanske byta sort, du kanske inte tar upp så bra. Utrogest fungerar inte för mig.
  • PeeWee44
    Gladan123 skrev 2020-05-13 16:25:09 följande:

Hej!

Jag är gravid, v 6+7 och är under medicinering enligt Dr Dimitris instruktioner.

/Intralipid, prednisolon, ferritin, trombyl och progesteron.

Jag har fått testsvaren från senaste blodproven och de visar att progesteronnivån gått ner från 155 till 74 från v 5+1 till 6+2. Jag har ännu inte fått svar från Dr Dimitri då jag anar han är upptagen och är såklart orolig för värdet som enligt allsmäktig Google borde gå upp i v. 6. 

Är det någon här som fått sänkt progesteronvärde och ändå hade en fullgången graviditet? 

Och är det någon som vet om möjligen de andra medicinerna kan ta ner progesteronnivån? 

Jag letar mest efter hopp och positiva tankar:)

Bästa hälsningar,

M

Skulle ju självklart skriva GRATTIS också.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!