MaybeBby skrev 2020-01-27 22:57:51 följande:
Till PeeWee44: Ojdå, råkade skicka innan jag skrivit klart...
Har efter det seminariet haft skypesamtal med både läkare, donatoransvarig, psykolog, fd patient och koordinatorn.
Varför jag skulle vilja åka till Dr D i Aten är för att jag skulle vilja veta hur mitt överaktiva immunförsvar egentligen beter sig. Just nu är det liksom som en blank karta, jag vet inte själv hur min kropp reagerar. Jag vet bara att jag aldrig fått nått plus och aldrig använt p-piller, så jag misstänker att min kropp är väldigt motståndskraftig. Det är vad jag tror men jag har inget svart på vitt på det.
Jag har allergier och astma sedan barnsben. Och jag börjar misstänka att jag har ytterligare en autoimmunsjukdom eftersom läkaren upptäckte att jag hade kraftig B12 brist i somras. Troligen har jag inte det protein som behövs i magen som sedan ska hjälpa kroppen att ta upp B12 i tarmen men som sagt inget som är bekräftat ännu, bara jag som läst på internat och fått mina misstankar.
Men tycker samtidigt att 25 000 är mycket pengar för hans tjänster om jag redan kan få den hjälpen hos Olga kliniken. Det är så många beslut och tiden går och jag bara velar Vad tror du som varit där? Har det inte varit till någon hjälp alls?
Det är mycket pengar att åka till dr d och intressant att få svar på vad det kan vara. Du kan bara själv avgöra om du ska åka till honom. Han är otroligt kunnig vad gäller immunförsvar och behandling. Jag hade inte så många värden som låg fel hos honom.
Du verkar ju dessutom väl förberedd och kunnig. Bra förberedelser hos Olga också.
Du behöver inte göra hysto hos serum då du ska göra det i St Petersburg, dom är mycket bättre på det än serum! Spermierna kollar dom i St Petersburg så det behöver ni inte heller göra i Aten.
Du kommer säkert också bli nedreglerad av Olga då du har myom, du kanske kommer att behöva göra en hysto till som jag, men dom vet vad dom gör. Väntan är som sagt värt när det kommer en liten guldklimp! Dom vet vad dom gör och har mycket bra hormonstöd som gör att du behåller/blir gravid. Jag har heller aldrig blivit gravid naturligt utan äd.
Gå på din magkänsla om dr d. Den är viktig.