Marta87 skrev 2019-08-04 13:40:46 följande:
Ja det är det vi ska göra nu. Men jag tänker framåt eftersom MFutredning tydligen sällan ger svar...Jag har funderat på donationsbehandling utomlands. Om jag vill utreda immunförsvaret i samband med det så är det alltså ivfserum eller Olga i St Petersburg som gäller? Om man går hos Olga, kan man då utreda immunförsvaret i samband med behandlingen?
OLGA gör ingen utredning av immunförsvaret. Vi är ganska många som haft problem att bli gravida på andra kliniker men som lyckas hos OLGA. Dom har bland dom bästa embryologer i Europa. Helt ny klinik med supermordern utrustning. Tycker absolut att du ska kontakta dom, ta ett skypesamtal med någon av deras läkare om du inte kan gå på seminariet.
Själv har jag gjort äd på ivf Riga, 8st fina blastocyst, 4 insättningar ingen bebis, två är hos dr d i Aten som resulterade i 4 nya inrättningar men ingen bebis. I st Petersburg gick vi över till embryodonation fast makens spermier är ok enligt dna-fragmentering. På tredje försöket, efter två hysteroskopier, nedreglerad i fyra månader så lyckades vi! Nu gravid i vecka 15. Önskar att vi hade hittat till St Petersburg tidigare, det hade antagligen besparat oss tid, energi och pengar, men bättre sent än aldrig.
Lycka till med Vad du bestämmer dig för.