• Lully Hill

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Hej snart lycklig! Varför kan man inte lägga den i kylen igen? Det gör jag! Men eftersom kylkedjan är bruten så håller den bara 30 dagar. Det står att den ska förvaras under 25 grader väl? Jag har ingen spruta här just nu o kan kolla själv.

• Lully Hill

Går det inte att sätta på kylen på rummet? Det är nog en minibar o då brukar temp bli ungefärc15 grader men det är ju bra!

• Lully Hill

Ps. Du kan ju be Dr D om en ny fräsch ovitrelle! Du ska ju dit i morgon för ul eller hur?

• Lully Hill

Ta det lugnt vännen!
    Sätt på minibaren och lägg den där. det blir säkert inte mer än 25 grader där inne.
    Jag tolkar texten på förpackningen som att man inte åter kan kylförvara den "för evigt igen". Dvs är kedjan bruten är det 30 dar som gäller. Men det står under 25 grader och ingen minimum gräns annat än att den inte får frysas så jag tolkar det soma tt den kan läggas i kylen igen men max 30 dagar. 

Varje litet steg är ett steg framåt
  • Lully Hill
    singhatjejen skrev 2013-05-25 12:56:34 följande:
    Snart lycklig: Sju folliklar låter ju fantastiskt! Lycka till nu - håller tummarna hårt som vanligt!!

Själv är jag nära att få åka - tror jag - väntar på besked från dr D. Har kört korta protokollet och det var skönt att slippa sprejen och jag tycker det känns bättre i kroppen.
     Men jag måste erkänna att det suger musten ur en med allt man måste fixa och få ihop under en behandling. Jag har lämnat inte mindre än tre (!) FBC inom loppet av en vecka... IL några dagar tidigare och så sprungit på ultraljud, akupunktur, försöka hinna arbeta ikapp på jobbet för att kunna vara borta och samtidigt hämta lillen i tid på dagis och jag vet inte allt. Jag är helt slut på kvällarna och det första jag tänker på morgonen är "nu drar cirkusen igång igen..." Hoppas verkligen det funkar nu!!

Södertjej: Väldigt intressant vad han såg i din livmoder. Nu får du hjälp och kan kanske vara gravid igen snart - och faktiskt få bära fram ett friskt barn. Tänk att vi alla ska behöva åka utomlands för att få den hjälpen - och först överhuvudtaget råka höra att den finns!! Jag blir så j...a förbannad alltså.Skrikandes

Lully: Jag kanske är i Aten nästa lördag beror på när jag får åka och hur allt går. Vore jättekul att ses!
    Singha - Jag håller tummarna och hoppas att vi kan ses där nere! Det vore jättetrevligt med lite sällis och så skulle det vara så roligt att träffas!
    Jag ska göra UL på måndag och hoppas det finns några blåsor att plocka förstås. Annars blir det ju ingen resa.
  • Lully Hill

Snartgravid - jag vet inte hur gammal du är men vill du använda egna ägg och är lite äldre finns ingen tid att förlora, tiden rinner iväg o äggen blir sämre. Så i få fall skulle jag antingen säga nejtack till ÄD om det går och någon annan kan få äggen. Annars hade jag lagt dem i frysen till ev senare och testat egna ägg så fort som möjligt.

Snart lycklig o Singa lycka till i morgon!

• Lully Hill
    Snart lycklig skrev 2013-05-27 14:16:06 följande:
    Två ägg blev det idag! Tyvärr var de två största tomma, antagligen var den ena en cysta. De andra f små. Hoppas nu båda blir befruktade. Hoppas det gick bättre f dig Singha! Vi sågs i korridoren, hon i rullstol.  Jag kom precis t flygpl. Ngt stressigt. Checkade in mindre än en timme innan avgång. Nu gå på planet. Kram. Lully, hoppas dt gått bra f dig idag.
    Grattis till två ägg i alla fall! De är säkert fina! Det är huvudsaken!

Jag har varit på Ul idag och vet inte vad jag ska tro. Det är CD7 för mig idag och jag hade på V en blåsa 9,4 och H en blåsa 5,4. Slemhinna 6,4.
    Jag har kört dosen Menopur 350, 300, 300, 300, 300. Dr D ville att jag tog Orgalutran från söndag morgon så två sådana sprutor har jag tagit.
    Jag tycker blåsorna verkar små eller vad tycker ni? Jag brukar nog ha större så här långt in i cykeln.
    Men hur gör man då, är det bara att spruta på ett par dagar extra tror ni?
    Jag ska maila resultat till D så får vis e vad han säger. 

• Lully Hill
    Snart lycklig skrev 2013-05-27 18:39:14 följande:
    Lully, jag kan inte kolla, men ibland har mina segat ordentligt. Var du till den manlige eller den kvinnliga dr? Dr D litar inte heller riktigt på vår gemensamma dr manlig. Han verkar ju inte ha mätt helt korrekt på mig denna gång. I mitt fall funkar det tydligen inte längre att pusta med högre dos från början. De första som tar sig verkar alltid vara tomma. Han vill att vi nästa gång börjar med endast 100. Jag vet snart varken ut eller in. Jag vill bara ha min samling klar och fram till dess vill jag "sova och att någon annan gör jobbet åt mig". Funkar det?  Vad säger Dr D om dina UL-resultat fr idag?
    Hej och tack alla!
    Jag har fått svar från Dr D. Mina blåsor är små och jag måste stoppa Orgalutranen. (Jag tyckte faktiskt att D satt in Orgalutran väl tidigt på mig. Sprutdag 5) Men han säger att jag troligen svarar dåligt på 300 dosen.
    Jag ska sänka dosen till 75 och nytt UL på torsdag så får vis se. Skit också!
    Tänk om detta gör att äggen blir dåliga eller inte blir av alls

Jag var hos vår manlige gyn  
  • Lully Hill

Tack vännen för dina lugnande ord!
    Ja vad vi ska behöva uthärda!
    Jag hoppas du har rätt att det inte är kört!
    Kram

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!