Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag vet nämligen inte hur mycket det hjälper er att höra solskenshistorierna, minns själv att jag faktiskt inte alltid kunde se det som en tröst att andra som hade svårt att bli med barn plötsligt lyckats för så länge jag själv inte var där så hjälpte det ju inte mig (även om jag verkligen gladdes åt plussen i just den här tråden förstås!). Därför håller jag lite lägre profil här inne nu.
Det jag däremot kan säga är att hur oändlig än tiden kändes när jag fortfarande kämpade (det tog mer än fem år från vårt första oskyddade försök tills att twinsen föddes) så minns jag den knappt nu. Det var lätt värt varenda månad, krona och tår, och jag skulle utan tvekan göra om alltihop i morgon om jag visste att det skulle sluta så här fem år senare. Jag vet att alla är olika, att det inte finns några garantier och att man själv känner när enough is enough, men jag vill ändå råda er att inte ge upp så länge ni rätar ut frågetecken och så länge tex dr D tror att det kan gå. De där åren av kamp suddas ut i samma ögonblick som barnet/barnen föds, så det ÄR värt det. Jag hoppas verkligen att ni alla lyckas i slutänden!
Gläds också åt att du kommit så långt TWH, vecka 25 var en enorm milstolpe för mig eftersom det faktiskt händer att tvillingmammor föder då så plötsligt blev det verkligt att det var barn på gång (nu höll ju mina sig tack och lov i magen tills snittet i v38+0 ändå). Nu har du bara upploppsrakan kvar!
Stor kram till er alla, ni är fantastiska!
Jag kan bara instämma i det du säger Holly!
Allt, allt är värt det och bleknar liksom bort! Ibland säger någon "som ni kämpat!!" Va?! tänker jag och hajar jag till! Jag har nästan glömt det!
Till alla som är inne på immunspåret vill jag säga att det är ju först nu som tideräkningen har börjat för er egentligen!! För innan dess kunde det ju inte bli några barn. För ni var ju fel behandlade!
De flesta av er är dessutom säkert fullt fertila och det är bara immunförsvaret som står i vägen. Det kan behövas några behandlingar för att komma till rätta med problemet och så ska man ju pricka in ett bra ägg också. Det tar lite tid. Håll ut bara och ge inte upp än!
Kramar