• Lully Hill

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

che71 skrev 2013-03-22 21:22:51 följande:
    Tack så mycket!!
    Så rolig sida!!! Har läst en massa där o räknat o hcg stegringen är mycket bra!!
    Kram
    Gravid
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Lully Hill
    TWH skrev 2013-03-23 12:15:29 följande:
    Tjejer, vad har ni haft för blodsockernivåer, ni som är/har varit gravida? Min barnmorska reagerade på att mina nivåer var höga - nu har jag förstått att kortison ger ökat blodsocker. Någon som vet något om detta?
    Hej,
    Jag hade lite högt en gång och då fick jag göra ett blodsockerbelastningstest. Jag fick komma dit fastande och dricka sockerlösning. Sedan mättes blodsockret efter ett tag. Det var helt normalt.
    Det kan vara så ibland. Beror på vad man ätit etc. 
  • Lully Hill

Snart Lycklig - Det är nästan 20 grader i Aten såg jag på vädret i går kväll!!! Försök att njuta lite! Kram och lycka till!

• Lully Hill
    singhatjejen skrev 2013-03-24 13:30:47 följande:
    Holly, Poussin, Hjärte och alla ni som "kommit i mål" :) stanna hemskt gärna kvar i tråden och berätta om era erfarenheter och hur bebisarna mår - det är ju jättevärdeful information till oss. Ni lyckades ju hela vägen, och det som funkade för er kanske funkar för någon fler! Dessutom är det som sagt ett hopp för oss, både ni som är gravida nu och ni som gått hela vägen :)
    Självklart är vi kvar! När de små undren väl anländer blir det kaos vlll jag lova och man tar varje tillfälle man kan att få sova. Då har man inte så mycket tid att surfa men när de blir lite större så kan man få lite mer tid.

Men som det var innan blir de aldrig. Nu passar jag på en stund när Erik sover (oftast är det bara 30 min powernaps som gäller på dagen:))

Däremot är det lättare att läsa tråden via mobilen innan man ska sova el mitt i natten men den är så himla eländig att skriva på! Men läsa tråden har jag gjort hela tiden och om någon har frågat mig direkt så har jag försökt svara. Men som sagt nu börjar jag få lite mer tid. Erik fyller snart 9 månader. 
  • Lully Hill
    lill111 skrev 2013-03-24 18:44:44 följande:
    Tack Che, jag dricker ju nu ca 5 koppar per dag, kaffetant:) men de ggr jag varit gravid har jag slutat tvärt, men tror ni att det kan påverka äggkvaliten? Tack alla för all hjälp!
    Jag är också en riktig kaffetant men drog ned till två koppar per dag under spruttiden och då jag var gravid. 
  • Lully Hill
    Angla skrev 2013-03-24 13:09:43 följande:

Kan mighty Greens och allt annat trigga TNF?
    Jag tog Might Greens då jag skulle boosta mig inför förra IVF försöket. Jag vet inte om det egentligen var så himla bra. De är jättebra för att boosta immunförsvaret etc. Men i vårt läge börjar jag bli tveksam.  Vi ska ju sänka immunförsvaret egentligen. Jag har för mig att jag nämnde det för Dr D också och han verkade vara mycket tveksam.
  • Lully Hill

Ni som tar extra kalcium. Googla på magnesium och samspelet med kalcium. För mycket kalcium drar ut magnesium ur kroppen. Magnesiumbrist kan bla ge värk o stelhet i kroppen. Fibromyalgipatienter får bla tips om magnesium. Jag åt mycket kalcium under graviditeten och har nu enorm stelhet i kroppen. Vet inte om det beror på magnesiumbrist men har börjat ta tillskott och mår bättre.

• Lully Hill

Dvitamin kan få ned höga nivåer av TNF-a också har jag just läst mig till. Det finns studier på det.

• Lully Hill

Hej vänner!
    Här är oroligt och deppigt! Skriver här för jag har inte sagt något till mina vänner IRL. Men måste få ventilera min oro någonstans.

Jag var på mammografi o UL av brösten i måndags. På UL såg de något som de ville ta biopsi av. Så det gjordes och nu går jag och väntar på svar! Hade hoppats på svar innan påsk men nej. Jag måste vänta hela påskhelgen.
    De sa att jag inte skulle oroa mig alltför mycket, troligen är det något annat. Men som en del av er vet har vi bröstcancer i släkten och min syster gick bort i det för 6 år sedan.
    Nu är det tvärstopp på syskonförsök tills vi vet.
    Ja det blir en orolig påsk:(

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!