Upprepade missfall skrev 2017-03-24 18:25:03 följande:
Hej allihop.
Legat trasig och söndergråten hela dagen efter att mitt 4e missfall påbörjats igårkväll/idag. Har sett länkningar till den här tråden i varenda missfallstråd på hela nätet, så jag har vart in och småläst lite då och då. Fick den här graviditeten Lutinus, efter att inget avvikande hittats efter utredningen. Precis som jag misstänkte så hjälpte det ju inte, och jag är helt säker på att det beror på ett överaktivt immunförsvar. Det blir så långt om jag ska gå mer ingående på varför jag tror det, jag lyckas alltid skriva så milslånga inlägg när jag skriver något och tänkte för en gångs skull försöka undvika det..
I alla fall så finns det inte en chans att vi har så mycket pengar till övers att vi kan åka hela vägen till doktor D för en utredning och behandling. Så jag funderar över vilka andra möjligheter jag har. Är det någon som vet om det finns läkare i sthlm som är okej med att låta en testa kortison utan att ha ett bevis på att det är därför man får missfall? Eller andra tips på vad man kan göra? Har möjlighet att kunna få tag på prezolon eller vad det heter från Grekland, men det känns lite läskigt att exprimentera med kortison helt själv utan att följas upp av läkare under tiden..
Ber om ursäkt att jag slänger mig in i er tråd här. Jag kände bara att det nog fanns en del här som kunde komma med kloka tips. Efter allt ni gått igenom så lär det väl finnas en och annan motvillig expert på ämnet här :/
Välkommen till tråden ! Beklagar dina missfall. Jag kan förstå hur du känner dig, jag har haft 5 missfall. Vår missfallsutredning i Sverige visade heller inget, eftersom de tog för få prover.
Jo, det finns många ofrivilliga experter på immunförsvaret och fertilitetsproblem i denna tråd så du har kommit till rätt ställe.
Det tipsades nyligen i tråden om 2 kvinnliga läkare i Stockholm som hjälpt flera här med recept. Annars har du ju barnmorskan Marie på FertilitetPlus, som flera här har haft kontakt med, hon hjälper bland annat till med IL-droppsättning.
Läs bakåt i tråden så hittar du läkarnas namn.
Marie på FertilitetPlus hittar du här:
www.varden.se/vardgivare/%c3%b6stermalm/17691/ofrivillig-barnl%c3%b6shet-fertilitetplus
Jag kan verkligen rekommendera boken "
Is your body babyfriendly" som många här i tråden läser eller har läst. Skriven av Alan E Beer, läkaren som först började behandla kvinnor med immunproblem och infertilitet i USA på 1990-talet.
Du kan köpa den på Bokus och Adlibris för ca 200kr. Ingen svårläst engelska.
På denna sida kan man också hitta mycket bra info:
www.fertilitetsguiden.com/wp/