• Lully Hill

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

AaFT skrev 2013-04-16 15:13:12 följande:
    Lully: Grattis å håller tummarna!! *kram* Che: Hoppas hoppas verkligen att de har fel... *styrkekramar*
    Tack vännen!
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Lully Hill
    mumwannaB skrev 2013-04-16 16:28:38 följande:
    Lully: Vi har varit här sedan i lördags o semestrat lite. Åker hem imorgon kväll. hade tid kl 14 så kanske gick vi om varann i foajén. Eftersom Dr D hade en sådan hektisk dag så var vi ifrån kliniken efter 17.
    Nu har jag fått mitt dropp. Betalade inget nu. Sköterskan gjorde korstecknet när det var klart :) Jag har ganska svåra vener o Dr D tog min bästa igår. Så hon fick sticka på flera ställen stackarn. Hon tyckte nog det var värre än vad jag gjorde, är ju van vid att det kan bli så.

Che: Åh vännen! Jag håller mina tummar allt jag kan för att du ska få ett mirakelbesked. Stor kram
    Åh så skönt för er! Ja vi kanske sprang om varann, för jag gick ganska precis kl 14!!
    Hoppas ni hade en bra möte med D och att ni nu känner er fulla av hopp inför framtiden! 
  • Lully Hill
    che71 skrev 2013-04-16 20:40:03 följande:
    Ska jag ta alla mediciner tycker ni?
    Läkaren på RMC sa att jag kanske kunde ta Fragmin om jag ville, ifall att.
    Så det gör jag, men eftersom Dr D inte svarat än vet jag inte med Prezolonet 10+5mg tar jag, ska jag det?
    Jag hade gjort precis som om graviditeten var som vanligt. Jag hade inte ändrat eller gjort något annat förrän jag var hundra procents säker på att det går åt skogen. Kanske börjat blöda av mig själv eller nått.
    Jag tycker det finns alldeles för många historier om att de faktiskt tickar ett litet hjärta där inne men att doktorn inte sett det. Vilken vecka är du i nu?
  • Lully Hill

Che; Prata med läkarna och berätta hur du känner. Visst kan du bli sjukskriven. Det blev jag vid missfallet vi hade för 12 år sen.
    Du ska inte misströsta vännen! Om du har immunproblematik så angriper immunförsvaret kanske ägg ämnena i dina äggstockar. Du kan behöva immunterapi ett tag innan ÄP. jag frågade DR D engång om man kan rädda en spontan obehandlad graviditet med immunterapi och han sa att han aldrig lyckats. Man måste få behandling INNAN för att kroppen ska vara lugn och acceptera embryot. Det hinner bli för skadat för att överleva annars.
    Upp med hakan vännen om detta nu går åt skogen så ska du se att det kommer att gå med ordentlig immunterapi i god tid före äp och et. Visst kommer du bli mamma en dag!
    Styrkekram

• Lully Hill

Che gå till husläkarmottagningen och berätta. De kan sjukskriva dig.
    Om du kan komma till Stockholm kan jag hjälpa mwd nya UAA prover. Om inte så kanske nån här i tråden kan inboxa che om tips hur det går till i Malmö.
    Har du boken "is your body baby friendly"? Om inte köp den på nätet! Där har du immunproblemen beskrivna. Geovt sett finns ca5 olika immunproblem beskrivna. Alla har alltså inte samma!
    Hos vissa kan immunförsvaret angripa äggen i äggstockarna (eller lederna som de med artros eller reumatisk). Eller så kan immunförsvaret angripa det befruktade ägget på ett särskilt sätt så att det inte blir nått foster men fäster än då. Har du haft detta problem tidigare tyder det på immunproblematik och då har du goda förhoppningar om att lyckas med behandling från början!

• Lully Hill
    che71 skrev 2013-04-17 18:11:31 följande:
    Zin
    "Det blev ju faktiskt ingen riktig immunbehandling denna gång .." skrev du.

Menar du att IL dropp 1 vecka efter ÄL inte är den riktiga immunbehandlingen,
    eller att Fragmin o prezolon kom in några dagar för sent?
    För enligt Dr D skulle min behandling under "försöksmånaderna" vara varje gång ca 6 dagar efter ÄL IL dropp samt prezolon o Fragmin.
    Så om nu IL är det viktigaste så fick jag ju det i grevens tid i alla fall.
    Men inget kan väl göras åt ofostriga graviditeter väl? Undra om min behandling snarare fördröjde missfallet denna gång o det är ju värre att gå längre om det ändå är kört.

Vad hade du inte väntat på - VUL eller?
    För efter ett ytterligare VUL blir det ju remiss till KK för tabletter eller skrapning, så sa CURA förra sommaren, då fostret var för litet o jag bara hann blöda lite lätt innan andra VUL, men så blödde jag ut under väntedagen efter andra VUL de de konstaterat att det avstannat, så jag slapp vänta på remiss till KK den gången.

Che- som jag skrev tidigare så tror jag inte du kan räkna detta som en riktig immunbehandling. Det vanligaste är att man behöver immunterapi innan cykeln börjar överhuvud taget.

Kanske till och med månader innan för att du ska få ut friska ägg!
    Nu blev du gravid och fick IL på en gång. Det har Dr D sagt till mig att det brukar oftast inte lyckas i alla fall om man har ett ordentligt immunproblem. Det är möjligt att IL fördröjde det hela men ditt ägg var troligen redan skadat. Det är jättetungt med alla misslyckanden, de flesta här i tråden vet hur det känns.

Försök nu se lite hoppfullt på detta och du ska se att det lyckas när du fått en riktigt behandling. Den kanske tar några månader men det är mycket vanligt. Jag går själv nu och väntar på att få ned mina TNF:er.  
    Jag tar IL dropp (två st) och ska ha ett till om ca 14 dagar och äter kortison. För min del är det ännu inte läget att stoppa in något befruktat ägg i min kropp. Vi får se när det blir det. Förhoppningsvis om en månad eller två.

• Lully Hill
    che71 skrev 2013-04-18 11:21:49 följande:
    Vad hade du på "asto"? Jag hade 403 o det verkar som det ska ligga under 200.
    Jag var inte sjuk o blev det inte efter Aten heller.
    Men jag var ju gravid utan att veta om det då, fast bara 1 vecka så det hade knappt hunnit fästa.

Har du alltså haft den andra telefonkonsultationen med Dr D där han går igenom provsvaren?
    Jag har fortfarande inte fått en tid till det, men vi har ju också varit bortresta, men han skickade Greek blood test results för flera veckor sen o skrev bara att "we will speak soon".

Han har fortfarande inte svarat alls.
    Skicka honom en påminnelse är mitt förslag

• Lully Hill
    Angla skrev 2013-04-18 17:23:22 följande:
    Japp, då har jag tydligen endo också ... och Intralipider tycks omöjligt att få ut skrivet. Läkaren idag sa rakt ut det alla andra tänkt - att Intralipider är en livsfarlig galenskap. Så vad göra?
    Varför skulle IL vara livsfarlig galenskap? Det är ett näringspreparat som ges till svårt sjuka på intensiven och till förtidigt födda barn?

Varför skulle det vara livsfarligt? Var det bara ett påstående rakt ut eller fanns det någon intelligentare motivering bakom?

Och vilka är alla andra som tänkt..? 
  • Lully Hill

Mum- om du bor i Stockholm inboxa mig så får du tips på var du tar FBC.

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!