Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Rispningen kostade inget för mig som redan var patient, så jag vet inte vad de tar annars, tyvärr.
Rispningen kostade inget för mig som redan var patient, så jag vet inte vad de tar annars, tyvärr.
HJÄLP!!!
Helvete, såg att mina fragminsprutor gick ut i april, vågar jag ta dom ändå??? Får inte tag i någon villig läkare idag fredag naturligtvis!!! Och Läkemedelsverket och Apoteket vågar ju naturligtvis inte råda..tabletter som gått ut sägs ju vara lugnt, men Fragmin som vätska??
Pink Lily inboxa mig ang intralipidpåsar
Någon som behöver Prasteron?
Jag har sex burkar med 100 tabletter i varje, enstaka tagna ur en av dem, utgångsdatum 2017, nån nov 2016.
Min ordination var tre tabletter om dagen i tre månader innan första försök och sen till positivt gravtest. De räcker alltså till ett halvårs behandling.
Lite vemod att inse att ev syskonförsök kommer att bli med embryodonation med immunsupport, min kropp orkar inte fler ivf-försök.
Men jag fick bra resultat med Prasteron, gick från helt värdelösa ägg till 5-6 fina embryon och en liten dotter.
Lill111- de blev bortlovade redan igår, beklagar :( .
MoM11- de har en rätt lång hållbarhet, vilket brukar innebära att de har en god marginal vid bf -datum.
Jag har använt påsar som varit ett par månader över tiden och fått önskad effekt :) , om du inte får tag på nya.
Hur mycket Fragmin behöver du? Jag har nog några kvar, pm-a
Hade lite på känn att den där studien skulle komma, min läkare på IVF Falun var helt inne på immunspåret och ordinerade Predinosolon och IL i ökande mängd för varje IVF tills det tog sig på fjärde :)
Nån som testat livmoderrispning innan ivf? (endo scratch)
Jag fick det två gånger via IVF Falun, den gången det tog sig hade jag fått förhinder och kunde inte göra det och den gången tog det sig (med Intralipider och Predinisolon).
Har sett lite på att rispningen antingen lugnar immunförsvaret (i cykeln efter rispning), men att några får motsatt reaktion och överreagerar istället.
Det gjorde förbaskat ont, i efterhand har jag förstått att de flesta som gjort det utomlands får smärtlindring..
MoM11-
Jag testade det, funkade bra , gummit gör att det håller sig renare.
Det är ju rätt vanligt att första graviditeten går bra och att immunförsvaret sen taggar upp och omöjliggör flera.
Håller med mom2012, kolla lite först så du maxar chanserna på blaston.
Lycka till!