Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Plan B är att kontakta Dr D i Aten om det inte lyckas denna gång heller
Plan B är att kontakta Dr D i Aten om det inte lyckas denna gång heller
Hej alla!!!
Jag har kämpat med min mer omfattande hormonbehandling med fokus på binjurebarkshormonerna och tillväxthormon de senaste månaderna. Mycket jobb och klurigt, men jag mår äntligen bättre och kroppen känns bra. Fokus har behövt läggas på att få till den behandlingen och jag har inte orkat vara aktiv här. Men jag har läst lite då och då och hejat och och glatt mig och sörjt med er i tanken.
Nu är vi igång igen för frysåterföring på fredag, med full hormonbehandling och full immunbehandling. Men jag blir lite oroad. RMC vill inte ta ett enda prov innan återföringen eller kontrollera att detta är en bra cykel. Är det vanligt att det går till så i Sverige eller är RMC Linköping ovanligt usla? I vilket falls så känns kroppen väldigt bra så jag försöker lita på det.
Ville bara säga hej. Hej alla!!!
Hittade lite mer info om EPO (jättenattljusoljan). Jag slutar ta det ca 1v innan ET!
" EPO is NOT suggested for use after ovulation when a woman is trying to conceive. If a woman is pregnant, or thinks she may be pregnant, she should not not use EPO because the uterus may begin to contract. In some women this may lead to pre-term labor or miscarriage; though there is little evidence as such. Nonetheless, it is always best to use caution when using EPO if you think you may be pregnant.
Some of you may have heard that EPO is safe for pregnancy. This is because EPO has been used to prepare (ripen) the cervix, in the last trimester of pregnancy, for hundreds of years by midwives. This is either done by rubbing the cervix with the oil, having the mother use an EPO capsule as a vaginal suppository, or having the mother take it in internally the last few weeks of her pregnancy. This should only be done under the care of a highly qualified midwife or other qualified medical professional."