Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Jag har följt er i tråden ett bra tag nu. Förhoppningsvis så kommer jag göra min tredje ivf till sommaren.
Har diagnostiserad endometrios och vid senaste IVF så började jag med prednisolon (endast 5mg som skulle ökas till 10mg efter ET) men fick avbryta pg av att äggen slutade dela sig. :(
Har börjat kolla runt om någon privat läkare eller vårdcentral skulle kunna hjälpa mig att få IL dropp.
Frågat två och fått nej av två so far..
Ena privat läkaren hänvisade till att hon varit på ivf konferens i stockholm förra veckan och där presenterats de nya riktlinjerna och bästa metoderna inom fertilitetsbehandlingar. Där nämndes det inte alls om IL dropp eller likande sa hon. så hon trodde inte på det. Detta är då en mkt duktig läkare med bra rykte och som jag trodde skulle ha lite "öppna"ögon på alternativa behandlingar. Men icke. Trist jag känner mig verkligen trygg med henne men om hon inte ens kan överväga detta så vet jag inte...
De andra läkarna meddelande detta korta svar:
"
Vi utför inte infusionsbehandlingar här.
Dr. Å är ledig idag så jag kan inte fråga henne var dom utför sådan behandling.
Jag tycker du frågar på IVF kliniken i Umeå
Hälsningar
Elise xxxxxx, leg sjuksköterska"
Blir så lessss. får försöka ta saken i egna händer. 'Ska dock höra med en barnmorska på min vårdcentral men det lär väl bli nej där också.
Har en kompis som är syrra som nog skulle kunna hjälpa mig med IL dropet.
Frågan är nu bara om någon snäll kan ni tipsa mig VARIFRÅN jag kan köpa in IL lösningen?
Tacksam för svar!
:)