• singhatjejen

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Oj ett år. Ja då har det gjort verkan i alla fall. Vad jag förstår så ska man ju ha ätit några månader och det kommer jag ju inte ha hunnit gjort innan nästa plock.
    Det är min andra ivf hos dr D men jag har bara plockats än så länge. Kroppen har inte svarat så bra på behandlingen.
    Tnf 57 var högt. Jag hade 49 från början, får se vad det visar nu. Jag tog humira förut men fick ned det och slutade och han vill inte att jag börjat igen även om det skulle vara högt... Ja de där sprutorna är inte att leka med. Förstår att det var skönt med paus den här världen man lever i är väldigt speciell och sliter en hel del. Hoppas verkligen det slutar väl så småningom för oss båda :)

• singhatjejen

Maxad: Nej inga mer biverkningar än att jag fick lite fler infektioner i kroppen... hostade i fem veckor bland annat. Jag tog en spruta och tog om proverna enligt vad vi kommit överens om. Innan jag fick svar tog jag en ny spruta. Svaren visade sänkt tnf och dr D sa att jag skulle sluta med sprutorna. Vet inte om Tnf gick upp av andra sprutan... 
    Jag har alltid kört det längre protokollet, nu ska jag testa det korta. Hoppas det funkar bättre. Du ska köra i maj/juni va? Me too... 

Snart lycklig: Tack!!!    

• singhatjejen

Lully: Oj vad skönt att höra!! Vilken lättnad. Ja, då är det bara tuta och kör nu då! Lycka till!

För egen del har jag ännu inte hört något från dr D om det var fint eller inte. Vilket ger mig känslan av att det inte blev något. Åh andra sidan var det verkligen fullt ös på kliniken igår, inte klokt vad patienter de har. Och dr D for runt som en tetting där. Jag tänker ibland hur de kundanpassat verksamheten och har öppet på helger och allt så de kan göra äggplock när det passar patienten och inte labbschemat. Här i Sverige stänger de så otroligt lång tid för helger och över sommaren - massor av tid som försvinner för många kvinnor när cykeln faller fel. Och tänk vad man ändå betalar och vilken utsatt situation man är i. Det är rent ut sagt för jäkligt.

• singhatjejen

Åh tack och lov det blev ett embryo till frysen! Fick mejl av dr D sent igår kväll: "well done" :))

• singhatjejen

Che: Nääää! Vad fan!! Fy sjutton vad förbannad jag blir! Här fick du hjälp och så ska en sån där sursill lägga sig i och förhindra att du får hjälp!! Det är bara näring!! Spela roll! SkrikandesSkrikandesSkrikandes Tyvärr träffar jag såna där idioter hela tiden.... De ska inte hålla på inom vården om de inte vill hjälpa folk - och till och med aktivt stoppar hjälp!

• singhatjejen

Che: Förstår precis hur du känner - kämpar jag också för att få hjälp och det är bara kalla handen överallt. Att det ska vara så svårt!
    Tyvärr har jag ingen aning om vad Asto är...

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!