tourist skrev 2021-11-16 19:15:35 följande:
Vi kan fortsätta försöka trots cellförändringar men är orolig och vill få komma till gyn och se om de läkt ut eller förändrats på annat sätt. Dock får man inte ha sex på 3 veckor då de gör en form av skopi och vill ju undvika att göra undersökningen under ägglossning. Dr D trodde vi hade goda chanser att bli gravida på egen hand men inget händer och jag känner mig så sänkt. Har telefontid inbokad med IVF-klinik om 2 veckor så blir nog det efter jul.
Hur går det för dig? Blev gravtesterna starkare och steg HCG som det skulle?
Fattar, sjukt jobbigt att få v cellförändringar i sig och dessutom när man bara vill bli gravid. Det låter väl bra att köra både själva och IVF. Vid IVF får man ju ändå ett embryo som har klarat vissa steg redan vilket kan vara skönt. Jag tyckte det var stor skillnad att göra insemination, sätta in ett tvådagars embryo mot en blastocyst. Lever med en kvinna så vi får gå den medicinska vägen direkt. När det var en blastocyst kändes det som den var livsduglig på något sätt. Jag har dessutom plussat med alla mina blastocyster vilket väl blivit 12 st i allafall. Men alla de innan hjälpen av dr d slutade i missfall. Han sa att med mina IVF resultat borde jag haft 2-3 barn. Det stämmer nog för med hans hjälp blev jag gravid direkt med min son som nu är 4 år och nu är jag gravid med det Frysta embryot som legat och väntat. Och jag är inte ens purung. Nu är det fortfarande väldigt tidigt men hcg stiger efter skolboken. Fick dock en blödning igår så helt lugn får man aldrig vara..... Jag blödde mycket med sonen oxå och har varit så nöjd att jag klarat mig men så kom det igår.
Jag hoppas det blir bra med dina cellförändringar och att ni får bra hjälp. Välj en ivf klinik som har öppet sinne. Jag är urless på läkare som viftar bort andra orsakssamband än embryot.