melina77 skrev 2018-07-15 12:03:57 följande:
Hej, ledsen att höra om dina problem med slemhinnan. Min slemhinna har varit okej (10 mm) innan insättning men det behöver inte innebära att blodförsörjningen är tillräckligt bra. Jag har läst en del om det i samband med traditionell kinesisk medicin och här är bla en pod där det beskrivs väldigt bra, lyssna gärna på den. adriennewei.libsyn.com/podcast/69-the-childs-palace-part-i-how-to-prepare-the-uterus-for-implantation. Det finns även många andra bra avsnitt om du är öppen för TCM. Jag hoppas ju att jag ska börja blöda mera efter hyston men är skeptisk även om Penny säger att jag borde det. Vad hittade de under hyston för dig?
Intressant, jag har alltid tänkt att mängden mens och slemhinnans tjocklek hänger ihop... För mig började i alla fall problemen med slemhinnan samtidigt som mensen minskade. Med Tamoxifen har jag lyckats få en slemhinna på 8-9 mm de senaste insättningarna, men jag blöder fortfarande väldigt lite (blödde även mindre vid mitt senaste missfall).
Jag har testat det mesta för slemhinnan, även akupunktur under lång tid, men det gjorde tyvärr ingen skillnad. Det enda som verkar ha hjälpt är kombon hyraulonsyra och Tamoxifen.
Märkte ingen skillnad på blödningen efter hyston (efter andra hyston fick jag ingen alls på 4 månader). De har inte hittat något avvikande på mig (har dock inte gjort hysto hos Serum utan hos Dr D).