Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Hej alla,
Här kommer en liten uppdatering från mig. Jag är gravid... PRP-behandlingen gjorde susen för slemhinnan och embryot har fastnat. Jag plussade redan på RD7 med kisstest. Tog hcg RD8 och det var 144. Nytt hcg RD12 låg på 896, så det stiger också som det ska än så länge. Särskilt skönt med tanke på att det vid min förra graviditet bara var 34 på RD9 och inte dubblerades som det skulle (mf i vecka 8).
Men, som alla med upprepade missfall har jag svårt att glädja mig än så länge. Plusset känns bara som första steget på en lång resa. Mina lymfocyter är på tok för höga och Dr D ordinerade nytt dropp (som jag tog i går, så lycklig att jag hittat en pensionerad sjuksköterska som kan hjälpa mig med nålen så att jag kan ta droppet hemma) och höjd Prednisolondos. Ska ta 25 mg nu. Har redan hjärtklappning av 20 mg och vaknar kl.4 på nätterna, så vi får väl se hur det går... Men om det hjälper vårt grekiska frö att hålla sig kvar så är det värt det.
Vill också berätta för er härinne att jag under 3 månader framöver kommer att blogga om ofrivillig barnlöshet på 1177 Vårdguiden, om någon vill följa mig.
https://www.1177.se/Vastra-Gotaland/personliga-berattelser/barn--gravid/ofrivillig-barnloshet-och-missfall-emelies-berattelse/?fbclid=IwAR3ImGRo5HsHp1f0NPQAHP-PEKfEtbpPwC-cdpMPnKeV_NWF5OY6XKMbOWc