• PeeWee44

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Zwillinge86 skrev 2018-01-29 11:58:09 följande:

Hur ordinerar Serum IL och övrig immunsupport då? För de kör väl inte utifrån FBC eller?

Jag gör äd hos dr d men gjorde hysto och LIT hos serum i november. Jag tog med mig Chicago provsvaren och enligt dom kan det bli för mycket immunmedicin och min magkänsla säger att il inte är helt bra för mig. Har även problem med mina progesteronvärden som åker jojo så denna gång ska jag ta prontogest injektioner också.
  • PeeWee44
    MoM11 skrev 2018-01-29 21:05:39 följande:

Victoria - kolla vilken klinik du ska träffa Dr D på - han har en ny klinik inne i centrala Aten som han mer och mer växlar över till. Tror inte han påbörjar några nya patienter på den gamla kliniken i Marousi. Jag har embryon i frysen, därför fortsätter han med mig på det gamla stället för att slippa flytta dem.

Jag är just nu i Aten och har idag transfererat en fryst och en färsk blasto. Denna gång verkar han inte tycka jag behöver IL utan att det räcker med Neupogen - och de andra medicinerna såklart.

Ååå vad spännande! Håller tummarna. Det känns som d mer och mer övergår till neupogen när man kör med ivf eller äd.
  • PeeWee44
    Zwillinge86 skrev 2018-01-29 11:58:09 följande:

Hur ordinerar Serum IL och övrig immunsupport då? För de kör väl inte utifrån FBC eller?

Jag gör min behandling hos dr d så serum ger ingen hjälp som bara så att det kan bli för mycket immunmedicin. När jag tar 20mg kortison så brukar min kropp reagera väldigt starkt så nu tänker jag ta 10mg och sänka till 5mg vid insättning och höja till10mg om det blir pluss. Så skulle dom köra på serum efter att ha tittat på mina Chicago prover.
  • PeeWee44
    UndrandeSökare skrev 2018-02-19 11:31:08 följande:

Om ni ska till kliniken i Marousi, som ligger på Fragokklisias 4, så ta tunnelbanan till tunnelbanestationen som heter Kifisias den är närmast. Därifrån är det ca 10min promenad till klniken.

Det är inte tunnelbanan som stannar där utan tåget som går mot flygplatsen. Det är annars lätt att hamna på tunnelbanestationen med nästan samma namn (vi har provat det). Då fick vi ta taxi till rätt ställe. :)
  • PeeWee44
    Tumvante skrev 2018-02-19 16:19:39 följande:

Det var en biokemisk. HCG 3 idag... så inte gravid mera

Ååå nej fy så jobbigt. Jag fick lika förra året. Då tyckte jag det var bra att veta att det fäste. Har du kollat dina hormoner? Mina brukar kunna variera väldigt.

Varma kramar
  • PeeWee44
    Tumvante skrev 2018-02-19 22:20:16 följande:

Kollade hormoner förra gången, då låg progesteron på 63, när jag var typ 3_4 dagar efter ÄL...

tack så mycket... det börjar kännas mer o mer omöjligt. Det blir mensblodstest nu.

Kan klart rekommendera att även göra hysto hos Serum. Jag hade negativt på mensblodstestet men dom hittade en liten infektion vid hysto. Fick penicillin i 10 dagar.

Kram
  • PeeWee44
    BusigaSyrran skrev 2018-02-28 18:29:16 följande:

Jag har mejlat på den nu men innan var det på hemsidan jag skrev i kontakta oss inte mejlet i forumet då jag inte tycker det är säkert att mejla på okända mail adresser, går ju att göra fejkade mejkadresser för att jäklas. ;) (www.lifeclinic.gr/contact.php) där mejlade jag.

Men om jag gör mensprov och hysteroscopy hos Serum vad bör man göra hos Dr D då? Är de mer immunförsvaret eller finns de annat man kan kolla?

Vi tänkte va i Grekland max en vecka är de möjligt om man ska göra olika tester på flera kliniker?

Fler i min närhet får fler barn nu och de är så jobbigt för jag blir så deprimerad och vårt barn frågar efter ett syskon. :(

Då kan du tänka dig hur det är för fler av oss här som bara längtar efter att få ett barn. Vi har dessutom åldern emot oss och många av oss har försökt i 10år.

Det räcker med att vara några dagar i Aten för att besöka dr d och serum. Tänk på att kolla helgdagar det missade vi sist. Kram
  • PeeWee44
    BusigaSyrran skrev 2018-02-28 18:29:16 följande:

Jag har mejlat på den nu men innan var det på hemsidan jag skrev i kontakta oss inte mejlet i forumet då jag inte tycker det är säkert att mejla på okända mail adresser, går ju att göra fejkade mejkadresser för att jäklas. ;) (www.lifeclinic.gr/contact.php) där mejlade jag.

Men om jag gör mensprov och hysteroscopy hos Serum vad bör man göra hos Dr D då? Är de mer immunförsvaret eller finns de annat man kan kolla?

Vi tänkte va i Grekland max en vecka är de möjligt om man ska göra olika tester på flera kliniker?

Fler i min närhet får fler barn nu och de är så jobbigt för jag blir så deprimerad och vårt barn frågar efter ett syskon. :(

Vi har gjort hysto och DNA-Fragmentering hos serum. Äd och immunförsvarsutredning hos dr d.
Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!