Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
tänkte bara kika in och säga att vår lilla kille föddes igår i vecka 36 utan komplikationer.
Vill tacka för all hjälp här i tråden, utan er hade han förmodligen inte funnits till. <3
tänkte bara kika in och säga att vår lilla kille föddes igår i vecka 36 utan komplikationer.
Vill tacka för all hjälp här i tråden, utan er hade han förmodligen inte funnits till. <3
Då var det dax igen, störtblödning på jobbet, precis som i somras. Sitter på akuten och väntar nu, men vet att det är över. Blödningen är för stor, även om jag påbörjat blödningsbehandling á la Ryssland, för att ens våga hoppas på att det inte är nån fara. Jag har inte sån tur. Molvärk för första gången igår, vilket jag tolkade som positivt men inser nu att det var förberedelse för att börja stöta ut fostret.
Ja men det får gå, hcg resultatet jag väntar kan ju ev ge svar på hur det står till redan imorgon. Ddet som är jobbigt är att jag är så mentalt inställd på att det är över, men fysisk så skriker kroppen gravid. Trött, irriterad, törstig och kissnödig. Men efter 6 missfall så vet jag bättre än att hoppas på ett mirakel. Jag menar även injagar vill tro på möjligheten att det dyker upp ett livsdugligt embryo nästa vecka så talar ju min störtblödning sitt tydliga språk. Antagligen hade missfallet redan varit igång om jag inte kört det Ryska blödningskittet. Men har trappat ut det nu, och i somras tog det fyra dagar efter utfasningen innan fostret kom ut, så det borde va på gång nu!
Idag är jag faktiskt mest förbannad. Enligt vår 8år gamla fertilitetsutredning är mitt enda problem dålig äggreserv. Svårstimulerad och har aldrig plussat genom ivf. Plötslig spontan graviditet med missfall i v7 precis efter att vi sett hjärtat slå. Sökte mig vidare till reproduktiv immunologi då jag blev gravid på första försöket som 25åring men missfall i v11-12, dåliga ivf-resultat och ytterligare missfall.
Immunutredning visade ett pendlande immunförsvar, största konsekvensen var hormonell obalans. Lösningen var immunsupport och tålamod att hitta rätt cykel. Efter 6 månader utan nytt spontant plus blev det svensk ÄD med immunsupport. Fick den sämsta skörden ever: 9 ägg av 9 befruktade men bara ett embryo utvecklades normalt. Detta blev mirakulöst nog ändå vår underbara son. Frågan är hur fan det gick till egentligen?!
Efter det ny spontan graviditet med missfall i v.7. Svensk förklaring, normal otur samt dåliga ägg. Ny privat ÄD (inkl immunsupport) med 19 befruktade ägg av 19 möjliga, 2 återförda och fyra blastos. Testade minus och första blaston klarade inte upptiningen. Sedan följde 3 insättningar och samtliga ledde till plus, det första mkt kortvarigt och de andra två till v6. Har försökt förbättra chanserna med först mensblodstest och eftetföljande antibiotika och nu senast hysto där mkt hittades och åtgärdades ändå är resultaten det samma, missfall runt v7. Alltså egentligen samma utgångsläge som med mina egna skitägg. Är detta ens rimligt!? Hur kan ingen läkare, varken svensk eller utländsk lyfta det faktum att jag får upprepade missfall även med fina donerade blastos!? Är det verkligen meningen att jag ska behöva lyfta detta helt uppenbara problem. Hör jag otur som förklaringen en gång till stryper jag nån.
Tack ja vår surrogat kontakt skulle kolla upp med St P om föreläsning för de skulle ha en i Danmark. Hört mkt bra om dom och även om Grekland. Vi ska ha möte med Skype med ST P och kolla vad de tror också.
Sen se vad vi bestämmer oss för, man vill ju så gärna lyckas igen. Blir nog bara två till tre IVF försök till sen ger jag upp o tar surrogat. Ska läsa på i den tråden o podcasten. :)
Min gynekolog i Sverige sa idag att i Ryssland så använder de "något och sköljer med" som hon sa har i Sverige bevisats att det inte hjälper. Men patienter vill ha det ändå och Sverige skriver ut det till dom. Har ni nån aning om vad det är hon pratar om? Vad är det dom sköljer med?
Hej på er!
Har "äntligen" fått min mens nu 5 veckor efter missfall och skall göra mensblods testet och skicka iväg. Blandade med en hel del steriliserat vatten och läste nu (så typiskt mig att läsa efter och inte innan) att man endast skall ta lite vatten. Skall jag chansa på att det fungerar eller göra om imorgon?
Kan jag ha förväxlat det med Ureaplasma då? För det var något av de jag hade positivt på som man kan få genom att bada i pool och gå på offentliga toaletter. Var Penny som skrev det.
Jag har ätit klart min dunder antibiotikakur.
Ordinationen för oss från Dr Gorgy blev att göra LIT några gånger pgr av mina låga LAD, vilket vi redan fixat, så vi tog idag ett nytt LAD-prov för att se om nivåerna stigit till mellan 50-100. Provsvar kommer om 10 dagar. I övrigt fick jag recept på Humira, Neupogen och ivig. Humira pgr av att jag har höga NK-celler i livmodern (unk) som min Endometrium biopsi visade. Neupogen pgr av att jag saknar 3 st activating KIR-receptorer. Ivig på grund av alla andra immunproblem. Dessutom ska jag ta Prontogest 100mg Progesteroninjektioner mot höga cd 19+5. Dessutom kortison, clexane och Trombyl förstås. Så nu måste jag ta ett insuline resistancetest och Tuberkulostest i Sverige. Nån som vet var man kan ta det? Helst på frikortet?
Det finns även Medisera som du kan ta blodprov på medisera.se
Dom kanske vet vad det kan vara för tester.
Fortfarande inget plus trots Greklands hjälp och att båda var övertygad om att vi skulle få ett plus själva med behandlingen.
Därför har jag sen hysterskopin haft ca 3-4 cm stora och tjocka klumpar i mensen så att jag har läckt detta har kommit både på dagen och kvällen.
Just nu vet jag inte om jag vill fortsätta med deras behandling då de vill gå över på IVF. Min tillit till de har sjunkit då de va så säkra på att vi skulle plussa själva utan ivf. Dr D är jätte seg på att svara så vill verkligen inte ha hans hjälp med IVF och tycker de är tråkigt att ha slösat pengar på någon som inte känns seriös i sitt jobb när man inte kan svara på mejl ordentligt.
Penny har jag bara gott om men tyvärr inga garantipaketer.
Just nu läser jag på allt jag kan och de lutar åt att vi tar garantipaket och utredningar hos Ava kliniken i Ryssland istället. Synd att man inte visste om kliniken innan när de verkar göra allt förutom mensprovet.